13 حقیقت خواندنی درباره ماشین که احتمالا نمی‌دانستید
آخرین بروزرسانی در تاریخ 26 تیر 1401

1. پرفروش ترین خودروی تمام دوران، تویوتا کرولا است

تویوتا از سال 1966 تا کنون بیش از 43 میلیون تویوتا کرولا فروخته است! تویوتا کرولا مدلی بسیار محبوب است چرا که به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس همه قرار دارد، هر سال به‌روزرسانی و بهبود می‌یابد، مصرف بنزین کمی دارد و به عنوان یک وسیله نقلیه قابل اعتماد شناخته شده است.

 

2. تویوتا بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است

تویوتا روزانه حدود 13000 خودرو تولید می‌کند! جای تعجب نیست که ماشین‌های تویوتا از محبوب‌ترین خودروهای امروزی در جاده‌ها هستند.

 

13 حقیقت خواندنی درباره ماشین

3. فراری حداکثر 14 خودرو در روز تولید می کند

سازندگان فراری تنها 14 خودرو در روز تولید می کنند. این عدد فاصله بسیار زیادی با 13000 خودرو تویوتا تولید شده در هر روز دارد. خوب است بدانید تعداد خودروهای تولید شده هر چقدر محدودتر باشد آن‌ها را منحصربه‌فردتر و ارزشمندتر می‌کند.

 

4. رکورد جهانی بالاترین مسافت پیموده شده توسط یک وسیله نقلیه 3,039,122 مایل است.

اروین گوردون در سال 2014 توانست با ولوو 1800S مدل 1966 خود بیش از 3 میلیون مایل مسافت را طی کند. این مقدار تقریباً به اندازه  بار120 سفر دور زمین است.

دنیا ممکن است هرگز متوجه نشود راز موفقیت او چه بود. اما تنها چیزی که می‌توانیم به شما برای سالم نگه داشتن خودرو و حفظ توانایی طی کردن مسافت‌های زیاد پیشنهاد کنیم این است که یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم برای خودروی خود داشته باشید.

 

5. بزرگترین رکورد جهانی مجموعه اتومبیل بیش از 7000 اتومبیل است

بیست و نهمین سلطان برونئی دارای بیش از 7000 خودرو از انواع و مدل های مختلف است. او دارای اتومبیل های بسیار کمیاب و منحصر‌به‌فرد و همچنین اتومبیل‌های محبوب است. این موضوع برای اینکه حسادت هر عاشق ماشینی را تحریک کند کافی است.

 

6. رکورد جهانی سریعترین تعویض موتور 42 ثانیه است

پنج تفنگدار دریایی سلطنتی بریتانیا دو هفته را صرف تمرین تعویض موتور کردند تا اینکه توانستند آنقدر سریع این کار را انجام دهند تا رکورد جهانی آن را بشکنند. از آن زمان، آنها همچنان رکورد جهانی سریع‌ترین تعویض موتور را در اختیار دارند!

 

7. "بوی ماشین نو" از حدود 50 ترکیب آلی فرار تشکیل شده است

اکثر خودروسازان در تلاشند تا راه هایی برای از بین بردن این بو بیابند زیرا حاوی مواد شیمیایی مضر است. ترکیبات آلی فرار یا VOC از حلال های نفتی در قسمت های پلاستیکی و وینیل خودرو به دست می آیند.

 

13 حقیقت خواندنی درباره ماشین

8. 95 درصد از عمر یک ماشین در حال پارک سپری می‌شود

خودروی شما تنها 5 درصد از عمر خود را در جاده می‌گذراند. بقیه عمر آن در طول شب یا در حالت عدم استفاده در پارکینگ سپری می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که ماشین خود را در یک مکان امن مانند یک گاراژ خصوصی یا یک پارکینگ مناسب پارک کنید.

 

9. 95٪ آمریکایی‌ها با یک وسیله نقلیه اتوماتیک رانندگی می‌کنند

اکثر آمریکایی ها برای سهولت در رانندگی با یک وسیله نقلیه اتومانیک رانندگی می‌کنند. در واقع از دهه 1980، محبوبیت وسایل نقلیه با دنده اتوماتیک در حال افزایش بوده است. 5 درصد باقی مانده از رانندگان خودروهای با دنده دستی را ترجیح می دهند.

شما چطور؟ گیربکس اتوماتیک را ترجیح می دهید یا دستی؟

 

10. میانگین آمریکایی ها هر سال بیش از 38 ساعت را در ترافیک سپری می کنند

بله، 38 ساعت زمان زیادی است، اما این عدد تنها یک میانگین محسوب می‌شود. بسیاری از آمریکایی‌ها زمان بیشتری را در ترافیک می گذرانند. در واقع، مردمی که در لس آنجلس زندگی می کنند، هر سال به طور متوسط ​​119 ساعت را در ترافیک می‌گذرانند.

 

11. اتومبیل‌های موجود در جاده‌ها با گذشت زمان پیرتر می‌شوند

بر اساس بررسی‌های انجام شده میانگین سنی خودروها در جاده ها در سال 2010، 10.6 سال و در سال 2019، 11.8 سال بوده است. انتظار می ‌رود که این عدد همچنان به رشد خود ادامه دهد زیرا وسایل نقلیه جدیدتر با فناوری پیچیده‌تری ساخته می‌شوند که به آنها اجازه می‌دهد طول عمر بیشتری داشته باشند.

 

13 حقیقت خواندنی درباره ماشین

12. محبوب‌ترین رنگ خودرو، سفید و کم‌طرفدارترین ترین رنگ، بنفش است

سفید، مشکی و خاکستری محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو در تمامی دنیا هستند که احتمالاً می‌توانستید تنها با نگاه کردن به خودروهای موجود در جاده این موضوع را حدس بزنید. در مقابل رنگ‌های روشن‌تر و کمتر رایج‌ مانند بنفش، نارنجی و زرد به راحتی در جاده‌ها پیدا نمی‌شوند.

 

13. در یک خودروی متوسط ​​حدود 23 کیلوگرم سیم‌کشی مسی وجود دارد

حدود 18 کیلوگرم مس در سیستم برقی خودرو وجود دارد  و 5 کیلو مس در قسمت‌های غیر الکتریکی خودرو که شامل مقدار بسیار زیادی سیم‌کشی و قطعات مسی است. اما نگران نباشید، خوشبختانه شما می‌توانید همه این‌ها را به مکانیک خود بسپارید.


تاریخ خودروفراریتویوتا کرولا