کرایه تاکسی در فرودگاه به صرفه است یا اجاره خودرو؟
آخرین بروزرسانی در تاریخ 10 فروردین 1402

معمولا مسافران بین کرایه تاکسی و اجاره خودرو برای مسیر رفت یا بازگشت فرودگاه بر سر دوراهی می‌مانند. انتخاب بین این دو گزینه، به عوامل متعددی مثل بودجه، نیاز به خودرو، طول مدت اقامت و خدمات مورد نیاز شما بستگی دارد. در ادامه این مطلب هم کرایه تاکسی و هم اجاره خودرو را بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید راحت‌تر تصمیم گیری کنید.

کرایه تاکسی در فرودگاه
 

معمولا در همه فرودگاه‌های کشور، شرکت‌های تاکسیرانی متعددی در خط فرودگاه حضور دارند تا مسافران را به مقصد برسانند. یکی از مزیت‌های استفاده از تاکسی این است که دیگر شما نیازی ندارید پشت فرمان بنشینید و ترافیک را تحمل کنید؛ چرا که راننده شما را به هر مقصدی که داشته باشید می‌رساند. نرخ تاکسی‌ها با توجه به روز و شرایط آب و هوایی، ساعت و تاریخ و حجم مسافران ورودی قابل تغییر است. همچنین هرچه مسیر شما طولانی‌تر و پر ترافیک تر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در نتیجه شما قبل از رسیدن به فرودگاه نمی‌توانید هزینه سفر خود را تخمین بزنید. این امر مخصوصا در فرودگاه‌هایی که خارج از شهر هستند، مانند فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند.

معایب استفاده از تاکسی در فرودگاه
 

کرایه کردن تاکسی در کنار مزیت‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، معایبی نیز دارد که بسیاری از مسافران را به سمت اجاره خودرو سوق می‌دهد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین معایب کرایه تاکسی از فرودگاه می‌پردازیم:

 

1. کرایه نامشخص تاکسی
 

همان طور که گفتیم نرخ تاکسی‌های فرودگاه مصوب نیست و هر راننده‌ای می‌تواند مبلغ دلخواه خود را به شما اعلام کند. همچنین حتی با توافق بر سر قیمت کرایه تاکسی، خیلی از اوقات پیش می‌آید که راننده مبلغ بیشتری از آن چه اول توافق کردید از شما طلب کند. در عین حال اگر قصد اجاره خودرو داشته باشید، حتی قبل از سفر از هزینه و شرایط اجاره مطلع هستید و می‌توانید به راحتی بودجه خود را با آن تنظیم کنید.

2. مشکلات فنی خودرو
 

ممکن است تاکسی ای که کرایه می‌کنید نقایص فنی داشته باشد که شما را در طول مسیر اذیت کند و علاوه بر خستگی سفر، خستگی مسیر فرودگاه تا مقصد نیز به شما تحمیل شود. در صورتی که تمام ماشین‌های اجاره‌ای از نظر فنی چکاپ کامل شده‌اند و خودرویی مطمئن و بدون ایراد به شما تحویل داده می‌شود. خودروهای ناوگان ناواران با افزایش کیلومتر طی شده تعویض می‌شوند و تمام خودروهایی که به دست مشتریان می‌رسد در حد نو هستند.

3. تاخیر در انتخاب تاکسی
 

گاهی ممکن است نتوانید برای مسیر مورد نظر خود تاکسی با قیمت مناسب پیدا کنید با حتی در زمان رسیدن شما به فرودگاه، تاکسی نباشد. ولی با اجاره ماشین به محض رسیدن به فرودگاه، خودرو در اختیار شما قرار می‌گیرد.

4. نامرتب و کثیف بودن تاکسی
 

نشستن در ماشینی که بوی نامطبوعی می‌دهد و کثیف است، غیرممکن است. تجربه سفر هرچند کوتاه با خودرویی نامرتب برای هرکسی غیر قابل تحمل است و باعث اذیت مسافران می‌شود. در صورتی که خودروهای اجاره‌ای کاملا تمیز و مرتب هستند.

5. ناآشنا بودن راننده تاکسی به مسیر
 

اگر از تاکسی‌های متفرقه و شخصی استفاده کنید ممکن است گیر راننده‌ای بیفتید که هیچ آشنایی با مسیر ندارد. همچنین بسیاری از تاکسی‌ها تنها از یک مسیر اصلی که همیشه پرترافیک است، برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند و از راه‌های فرعی و میان‌برها اطلاعی ندارد.

6. عدم مسئولیت پذیری راننده تاکسی
 

ممکن است راننده تاکسی ای که سوار می‌شوید، مسئولیت پذیر نباشد و با رانندگی پرخطر جان و آرامش شما را به خطر بیندازد.

در نهایت، اگر تنها برای رفتن به محل اقامت خود نیاز به وسیله نقلیه دارید کرایه تاکسی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد؛ اما اگر تمایل دارید در مدت اقامت خود، ماشین مستقل داشته باشید و برای هر بار بیرون رفتن مجبور به ماشین گرفتن و پرداخت هزینه نباشید، اجاره خودرو انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

اجاره خودرو در فرودگاه امام با شرایط آسان
 

اگر اقامت شما در شهر مقصد طولانی است یا به قصد گشت و گذار وارد شهر شده‌اید، اجاره خودرو در فرودگاه امام خمینی  گزینه بهتری برای شما خواهد بود. با داشتن ماشین در شهر مقصد، از استقلال کامل برخوردار خواهید بود و در هر زمان از شبانه روز بدون نگرانی از امنیت خود و وجود تاکسی می‌توانید در شهر گردش کنید.

دلایل مهم اجاره خودرو در فرودگاه امام خمینی

 

معمولا مسافران به علل مختلفی اجاره خودرو را به کرایه تاکسی ترجیح می‌دهند؛ در این بخش به بررسی برخی از پرتکرارترین دلایل اجاره ماشین از فرودگاه می‌پردازیم:

1. مبلغ نهایی مشخص خودروهای اجاره‌ای

 

هزینه اجاره خودرو از قبل مشخص بوده و همین امروز شما می‌توانید با مراجعه به سایت ناواران از قیمت‌ها باخبر شوید.

2. پرداخت هزینه کمتر برای اجاره خودرو

 

اگر مجموع هزینه‌های کرایه تاکسی در طول مدت اقامت خود را تخمین بزنید خواهید دید که مبلغ اجاره خودرو برای کل سفر نسبت به هر بار استفاده از تاکسی، بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود.

3. حق انتخاب بین اجاره مدل‌های مختلف ماشین‌های لوکس و اقتصادی

 

شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود از بین ماشین‌های ناوگان ناواران به راحتی خودروی مورد علاقه خود را پیدا کنید و از تجربه استفاده از ماشین‌های لوکس در سفر بهره‌مند شوید. همچنین شما می‌توانید با هزینه‌ای کمتر خودروهای اقتصادی ناواران را اجاره کنید.

4. اجاره ماشین برای تمام طول مدت اقامت
 

شما می‌توانید خودروی مورد نظر خود را برای هر مدت که می‌خواهید اجاره کنید و در طول مسافرت از آن استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید مدت اجاره خود را با یک تماس تلفنی با کارشناسان ناواران تمدید کنید.

5. امکان تحویل خودرو اجاره‌ای در مکان و زمان مختلف
 

با استفاده از خدمات اجاره خودرو ناواران، شما می‌توانید در هر زمان از شبانه روز، خودروی خود را از هر مکانی تحویل بگیرید. همچنین برای عودت ماشین نیز می‌توانید در جایی غیر از فرودگاه و در شهری غیر از شهر مبدا، ماشین را تحویل دهید.

سخن آخر
 

در این متن تلاش کردیم دو روش کرایه تاکسی و اجاره خودرو را برای شما به تفصیل توضیح دهیم تا بتوانید با توجه به شرایط و نیاز خود، انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه اجاره خودرو ناواران، امکان تحویل خودرو در فرودگاه‌های کشور در سر زمان از شبانه روز را برای شما فراهم می‌کند تا شما بتوانید اوقاتی خوش در زمان اقامت خود سپری کنید. برای اجاره خودروهای این شرکت می‌توانید به راحتی وارد وب سایت رسمی مجموعه شوید و خودرو مدنظر خود را با تعیین زمان و مکان رفت و بازگشت رزرو کنید و به محض رسیدن به فرودگاه، آن را دریافت کنید.