آشنایی با 14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند
آخرین بروزرسانی در تاریخ 21 تیر 1401

از زمان پیدایش اتومبیل‌ها در اواخر قرن نوزدهم میلادی، این وسیله‌های مکانیکی متحرک به منشأ بسیاری از داستان‌ها، فیلم‌ها و ترانه‌ها تبدیل شدند. آثار هنری نظیر انواع آهنگ درباره ماشین طی دهه‌های بعدی پدیدار شد و پس از معرفی سبک‌های جدید موسیقی همچون راک ‌اند رول یا آر اند بی، تنوع آهنگ درباره خودرو افزایش یافت. در این مقاله از ناواران، نگاهی به چند آهنگ درباره ماشین خواهیم داشت که در تاریخ صنعت موسیقی به شهرت رسیده‌اند؛ بنابراین اگر شما هم کنجکاو هستید تا با مشهورترین موزیک‌ها درباره ماشین در تاریخ موسیقی آشنا شوید تا پایان این مطلب از مجله خودرو ناواران با ما همراه باشید.

 

در ادامه می‌خوانید...

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

ساختن آهنگ درباره ماشین سخت نیست!

یکی از سبک‌های موزیک در آمریکا، سبک کانتری است. این سبک بر اساس آهنگ‌‌های گاوچران‌ها و کوچ‌نشین‌های آمریکا در دوران غرب وحشی شکل گرفته است. با تغییر شرایط صنایع و جایگزینی ماشین‌آلات به جای حیوانات، گاوچران‌ها ترانه‌های خود را درباره خودروها نوشتند. در نتیجه تولید انواع آهنگ درباره خودرو به رویداد مرسومی در موزیک کانتری تبدیل شد.

 

بهترین آهنگ ها درباره ماشین

بیشتر تعداد آهنگ درباره ماشین، به برندها یا مدل‌های خودرو مربوط هستند؛ بنابراین آهنگ‌هایی درباره کادیلاک، شورولت، موستانگ یا کامارو را به دفعات متعدد خواهید شنید. با بررسی لیست زیر، با چند موسیقی در وصف خودروهای مختلف که مناسب رانندگی نیز هستند، آشنا خواهید شد.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

1- گری نیومن، ماشین‌ها (Gary Numan – Cars)

نخستین آهنگ درباره ماشین در مقاله امروز ما، موزیک ماشین‌ها از گری نیومن است که در سال 1979 منتشر شد. گری نیومن در این موزیک از سبک جدید زندگی مردم سخن گفت. طی دهه 1970 میلادی استفاده از خودرو در سراسر جهان فراگیر شد و به همین دلیل اتومبیل‌ها به حریم خصوصی افراد تبدیل شدند. گری نیومن این موزیک را با تأثیر از راحتی فوق‌العاده حریم خصوصی اتومبیلش نوشت. این راحتی به او اجازه می‌داد تا از اجتماعات انسانی کناره بگیرد. برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

2- پرینس، کوروت کوچک قرمز (Prince –Little Red Corvette)

در مقدمه مطلب اشاره کردیم که خودروهای آمریکای یکی از منابع اصلی آهنگ درباره ماشین هستند. آهنگ کوروت کوچک قرمز از پرینس، یکی از همین موزیک‌ها است که در سال 1982 و با الهام از شورولت کوروت نوشته شد. خواننده در این آهنگ معشوق خود را با یک شورولت کوروت مقایسه می‌کند و اشعار او زمینه‌ساز تشبیه معشوق به زیبایی شورولت کوروت است. برای گوش دادن به ویدئوی این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

3- جان تراولتا، رعد و برق گریس‌کاری شده ( John Travolta – Greased Lightning)

حوزه‌های کاری جان تراولتا آن‌قدر گسترده هستند که یافتن آهنگ درباره ماشین از او، ما را شگفت‌زده نخواهد کرد. موزیک رعد و برق گریس‌کاری شده یکی از ساخته‌های این هنرمند هالیوودی است که در سال 1978 میلادی پخش شد.

این موزیک بخشی از فیلم موزیکال Grease است که جان تراولتا در آن هنرنمایی کرد. این آهنگ درباره یک خودرو مسابقه‌ای است که در فیلم حضور دارد. البته در بخش دیگری از این موزیک، به باورهای اشتباه مردم درباره خودروها اشاره می‌شود. برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

4- بیتلز، ماشین من را بران (The Beatles – Drive My Car)

آهنگ ماشین من را بران از گروه بیتلز، تعریفی جدید از موزیک سبک بلوز در دهه 1960 بود. در واقع این موزیک بیشتر از آن‌که یک آهنگ درباره ماشین باشد، موزیکی فنی است که تبحر جان مک کارتی و جان لنون در ساخت موسیقی سبک بلوز را نشان می‌دهد. بیتلز با ساخت این آهنگ تصمیم داشت تا سطح کار خود را بالاتر از گروه‌های رقیب نشان دهد. برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

5- الویس پریسلی، لیموزین سیاه بلند (Elvis Presley – Long Black Limousine)

لیموزین‌ها به عنوان اتومبیل‌های اشرافی شناخته می‌شوند که کاربرد آن‌ها برای ورود شیک و مجلل به مهمانی‌های مهم است. با این حال خواننده فقید یعنی الویس پریسلی چندان دل خوشی از لیموزین‌ها نداشته است.

ممکن است در ابتدا لیموزین سیاه بلند یک آهنگ درباره ماشین به نظر برسد، اما در حقیقت ناشی از انزجار شخصی الویس از لیموزین خاصی است. وی در این آهنگ به شخصی کلاهبردار اشاره می‌کند که با کرایه کردن یک لیموزین سیاه بلند، معشوق وی را از چنگ او می‌رباید. برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

6- رولینگ استونز، لیموزین سیاه (Rolling Stones – Black Limousine)

به نظر می‌رسد الویس پریسلی تنها کسی نیست که به ساخت آهنگ درباره خودرو از نوع لیموزین علاقه داشته است. دو دهه بعد از او، گروه رولینگ استونز آهنگ لیموزین سیاه را منتشر کرد.

در دهه 1980 میلادی، استفاده از لیموزین راهکاری لوکس برای سفر بود. آهنگ لیموزین سیاه از رولینگ استونز نیز به همین مسئله اشاره دارد و بیانگر سفری است که با یک لیموزین سیاه انجام شده است. برای گوش دادن به  این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

7- مایلی سایرس، 4*4 (Miley Cyrus - 4x4)

اکنون برای جستجوی آهنگ درباره ماشین به قرن 21 ام می‌رویم، جایی که در سال 2013 مایلی سایرس با موزیک 4*4 غوغایی به پا کرد. او در این موزیک با زبانی تهاجمی و بدون شرم، به رانندگی هیجانی و دیوانه‌وار خود با یک خودرو چهارچرخ محرک اشاره می‌کند. موزیک‌های مایلی سایرس از سبک کانتری الهام گرفته شده‌اند و به همین خاطر تأثیر وسایل نقلیه در آن‌ها محسوس است. برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

8- تیلور سوئیفت، ماشین فرار (Getaway Car)

موزیک ماشین فرار از تیلور سوئیفت، یک آهنگ درباره خودرو نیست بلکه در واقعیت به برهم زدن رابطه عاطفی میان دو فرد اشاره دارد. تیلور سوئیفت در این موزیک رابطه محکوم به فنا را به سرقت بانک تشبیه می‌کند. سارقان پس از سرقت با یک اتومبیل از محل سرقت فرار می‌کنند اما در نهایت به‌واسطه اعمال مجرمانه خود، مجازات خواهند شد. برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

9- پینک، 18 چرخ (Pink –18 Wheeler)

آهنگ درباره ماشین 18 چرخ از پینک، یکی از آثار فراموش شده این خواننده است که در سال 2001 میلادی منتشر شد. این آهنگ تم فمنیستی دارد. آهنگ 18 چرخ در واقع یک موزیک آنارشیست گرایانه است که زنان را تشویق می‌کند با یک 18 چرخ از روی مخالفان خود رد شوند! برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.


14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

10- اسنوپ داگ، سواری در شورولت ام (Snoop Dogg – “Ridin In My Chevy)

رپر مشهور آمریکایی یعنی اسنوپ داگ که اکنون با نام اسنوپ لایون شناخته می‌شود، به‌واسطه سبک گنگستری موزیک‌هایش شناخته می‌شود. آهنگ درباره ماشین سواری در شورولت ام، یکی از آثار او است که به خستگی ناشی از سواری طولانی مدت اشاره دارد.

البته منظور از سواری در این آهنگ، حرکت به سمت پولدار شدن است. وی به سختی‌های کار خود اشاره دارد و می‌گوید که طرفدارانش او را برای ادامه دادن حمایت می‌کنند. برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

11- رولینگ استونز، جاده 66 (Route 66)

جاده 66 یکی از مسیرهای بین‌شهری معروف در ایالات متحده آمریکا است که ایالت‌های بسیاری را در طول این کشور به یکدیگر متصل می‌کند. در حقیقت جاده 66 مسیری از شیکاگو به لس‌آنجلس است. این بزرگراه افسانه‌ای همواره منبع ساخت آهنگ درباره ماشین بوده است. یکی از معروف‌ترین این آهنگ‌ها، موزیک جاده 66 از رولینگ استونز است که در دهه 1960 میلادی منتشر شد. این موزیک سفری به سوی غرب را از طریق جاده 66 به تصویر می‌کشد. برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

12- ریحانا، ساکت شو و رانندگی کن (Shut Up and Drive)

خواننده آمریکایی ریحانا با استایل خاص خود در اوایل قرن 21 ام، پایه‌گذار سبک جدیدی از موزیک پاپ شد. یکی از آهنگ‌‌های وی درباره خودرو، موزیک ساکت شو و رانندگی کن است که موزیک ویدیو آن نیز در یک گاراژ ضبط شده است. اون در این آهنگ خود را به یک کادیلاک مدل 1957 تشبیه می‌کند که خودرویی باکلاس است! برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

13-  میا، دختران بد (Bad Girls)

راندن خودرو برای زنان در عربستان سعودی تا چند سال پیش ممنوع بود. همین مسئله به موضوع برخی از آهنگ‌ها همچون دختران بد از میا تبدیل شد. این آهنگ درباره ماشین است اما در واقعیت به کارهای عجیب‌وغریب رانندگان عرب اشاره دارد که در کشورمان به نام دریفت عربی مشهور شده‌اند. میا در این آهنگ از دختران عرب که توسط پدران خود از رانندگی منع شده‌اند، می‌خواهد تا رانندگی کنند و اجازه ندهند کسی جلوی آن‌ها را بگیرد. برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

14 موزیک درباره ماشین که در تاریخ موسیقی ماندگار شده‌اند

14- کویین، من عاشق ماشینم هستم (Queen – I’m In Love With My Car)

موزیک من عاشق ماشینم هستم از کویین را می‌توان یکی از بهترین انواع آهنگ درباره ماشین دانست. خواننده در این آهنگ به علاقه بی‌پایانش نسبت به خودرو اشاره می‌کند تا جایی که حتی خودرویش را از معشوقش بیشتر دوست دارد. شاعر در این آهنگ قطعات ماشین را به نوبت ذکر می‌کند و هر کدام را مورد ستایش قرار می‌دهد. در قسمتی از این آهنگ نیز خواننده اظهار می‌کند که باید با معشوقش برای همیشه خداحافظی کند، چرا که عاشق یک کاربراتور جدید شده است! برای گوش دادن به این آهنگ می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله از ناواران، به بررسی تعدادی موزیک درباره خودرو پرداختیم. این موزیک‌ها در سبک‌های مختلفی منتشر شده‌اند و برای هر سلیقه‌ای یک آهنگ درباره ماشین می‌توان یافت. صنعت موسیقی خودرو با تولید اتومبیل‌های جدید گسترش یافته است هر چند اوج دوران موسیقی ماشین را بایستی دهه‌های 1960 تا 1970 بدانیم.

در این دوران گروه‌های موسیقی مختلفی در اروپا و آمریکا فعالیت داشتند که هرکدام از آن‌ها چند موزیک درباره ماشین را در کارنامه خود دارند. بسیاری از این آهنگ‌ها پس از گذشت چند دهه همچنان به عنوان موسیقی مناسب رانندگی شناخته می‌شوند.

اگر از علاقمندان به موسیقی خودرو هستید اما در حال حاضر خودرو در اختیار ندارید، لازم نیست تا نگران باشید. شما می‌توانید از خدمات اجاره خودرو ناواران استفاده کنید و برای مدتی از شنیدن موسیقی ماشین لذت ببرید. ناواران امکان اجاره خودرو در تهران، اجاره خودرو در مشهد، اجاره خودرو در تبریز و دیگر شهرهای بزرگ کشور را فراهم کرده است. با کرایه خودرو از موسسه ناواران در هر جای کشور، می‌توانید نیازهای کارکردی و احساسی خود در زمینه خودرو را برطرف کنید.

لازم به ذکر است که ناواران خدمات اجاره ماشین را بدون دریافت اسناد ضمانت بانکی در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد؛ بنابراین برای کرایه خودرو از ناواران نیازی به ارائه سفته یا چک ضمانت نخواهید داشت و به جای آن مبلغی به عنوان ودیعه از شما طلب می‌شود. امکان اجاره خودرو بدون نیاز به سفته یا چک، یکی از خدمات طلایی ناواران برای اجاره کنندگان خودرو در بسیاری از شهرهای ایران است. اگر قصد اجاره خودرو را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط و لیست قیمت‌ها اینجا کلیک کنید یا از طریق شماره تلفن‌های 44666294-021 و 44668961-021 با تیم پشتیبانی ناواران در ارتباط باشید و برای اجاره خودرو اقدام کنید.

 


موسیقیموزیک درباره خودرو