با سریعترین ماشین‌های تاریخ آشنا شوید
آخرین بروزرسانی در تاریخ 09 تیر 1401

سال‌های پایانی قرن بیستم و دوران آغازین قرن بیست و یکم، زمانی بود که خودروسازان برای تولید سریع‌ترین ماشین در هر بخش با یکدیگر رقابت می‌کردند. خودروسازانی همچون فولکس واگن سریع‌ترین ماشین اقتصادی بازار را به تولید می‌رساندند. شرکت‌ فناورانه و پیشرو تسلا موتورز، سریع‌ترین خودرو برقی خود یعنی تسلا مدل S را روانه بازار کرد. خودروسازان شاخص ایتالیایی نیز انواع سوپر خودرو را ساختند و روانه بازار کردند. حال این سوال پیش می‌آید که با وجود رقبا و کمپانی‌های مدعی فراوان، سریعترین ماشین‌های تاریخ چه خودروهایی هستند؟ در این مقاله از مجله خودرو ناواران به این پرسش پاسخ خواهیم داد؛ لطفا با ما در بررسی سریعترین ماشین های تاریخ همراه باشید.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - ناواران

سریع‌ترین خودرو تولیدی جهان، آرزویی برای همه

تمامی خودروسازان جهان آرزوی دست‌یابی به‌عنوان سریع‌ترین ماشین تولیدی را دارند. البته همه شرکت‌ها برای دستیابی به این عنوان تلاش نمی‌کنند و تنها برخی از آن‌ها بودجه و انرژی کافی برای رقابت در حوزه تولید سریع‌ترین خودرو را دارند.

تلاش‌های خودروسازان بزرگ همچون بوگاتی، لامبورگینی و فراری به ساخت اتومبیل‌هایی خاص و پرسرعت، منجر شده است که اغلب محصولات این کمپانی‌ها را هایپر خودرو یا سوپر خودرو می‌نامند. در این خودروها از کوچک‌ترین ذرات وارد شده به پیشرانه خودرو، انرژی کسب می‌شود به همین دلیل است که خودروهای بوگاتی یا کونیگزگ با موتورهای فوق قدرتمند خود شناخته شده‌اند.

امروزه رقابت بین شرکت‌ها بر سر ساخت هایپر خودرو شدیدتر از گذشته است. هرکدام از آن‌ها در تلاش هستند تا سریع‌ترین ماشین جهان را بسازند، خودرویی که بتواند به سرعت 300 مایل بر ساعت (474 کیلومتر بر ساعت) دست یابد. دستیابی به این سرعت در دهه‌های گذشته رویایی محسوب می‌شد، اما اکنون به پله‌ای برای ترقی هایپر خودروهای مدرن تبدیل شده است.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - کونیگز جکسو- ناواران

1- شماره یک، کونیگزگ جسکو

کونیگزگ جسکو را می‌توان سریع‌ترین خودرو تولیدی جهان در حال حاضر نامید. قیمت کونیگزگ جسکو بدون احتساب مالیات حدود سه میلیون دلار تخمین زده می‌شود؛ بنابراین به راحتی می‌توان دریافت که با خودروی ارزان قیمتی روبرو نخواهیم بود!

مشخصات کونیگزگ جسکو هنگام رونمایی این خودرو در نمایشگاه ژنو 2019 اعلام شد. پیشرانه پنج لیتری V8 با دو توربوشارژر قدرت‌بخش جسکو است که توان شگفت‌انگیز 1600 اسب‌بخار را تولید می‌کند. البته تمامی این قدرت هنگامی در اختیار راننده قرار خواهد گرفت که برای خودرو از سوخت E85 استفاده شود.

حداکثر سرعت کونیگزگ جسکو مطابق شبیه‌سازی شرکت سازنده، 521 کیلومتربرساعت است. همچنین شتاب صفر تا صد جسکو در حالت ایده‌آل حدود 2.5 ثانیه برآورد می‌شود.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - بوگاتی شیرون - ناواران

2- بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس

بوگاتی عادت ندارد تا محصولات خود را طی کوتاه‌مدت کنار بگذارد و نسخه‌های متفاوتی از هر مدل را روانه بازار می‌کند. یکی از سریع‌ترین ماشین‌های حال حاضر بازار جهانی، بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس است که البته یک خودرو لوکس نیز محسوب می‌شود. عدد 300 در نام این خودرو اشاره به تعداد دستگاه‌های ساخته شده از مدل سوپر اسپرت پلاس دارد که تعداد آن‌ها به 300 دستگاه محدود شده است.

قیمت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس سه میلیون و 900 هزار دلار است که این بوگاتی را به یک ماشین لاکچری در سطح جهانی تبدیل می‌کند. پیشرانه هشت لیتری W16 مهم‌ترین بخش در مشخصات بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس را تشکیل می‌دهد. این پیشرانه عظیم حداکثر 1577 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که نسبت به نسخه اصلی شیرون 100 اسب‌بخار بیشتر است. حداکثر سرعت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس نیز 480 کیلومتربرساعت برآورد می‌شود.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - هنسی ونوم - ناواران

3- هنسی ونوم F5

خودروسازان آمریکایی به واسطه تولید ماسل‌کارها یا خودروهای عضلانی شناخته شده‌اند. با این حال تیونر مشهور آمریکایی یعنی هنسی تصمیم دارد تا این رویه را تغییر دهد. هنسی ونوم نماینده شاخص خودروسازی آمریکا در لیست سریع‌ترین ماشین‌های تاریخ است.

قیمت هنسی ونوم F5‌ کمی بیشتر از دو میلیون دلار است که نشان می‌دهد خودروسازان آمریکایی همچنان به تولید هایپر خودرو با قیمت مناسب اعتقاد دارند. پیشرانه V8‌ با حجم 7.4 لیتر و 1817 اسب‌بخار قدرت به همراه شاسی فوق سبک بخش عمده مشخصات هنسی ونوم F5 را تشکیل می‌دهند که حاصل آن یک ابرخودرو سبک است.

بدنه فوق سبک هنسی ونوم F5 سبب شده تا این ابرخودرو آمریکایی شتاب 0 تا 100 فوق‌العاده کوتاه 2 ثانیه را ثبت کند. حداکثر سرعت هنسی ونوم F5 نیز 475.5 کیلومتر بر ساعت است.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - اس اس سی تواتارا - ناواران

4- اس اس سی تواتارا

نوبت به یکی دیگر از هاپیر خودروهای آمریکایی رسیده است تا در لیست سریع‌ترین ماشین تاریخ قرار گیرند. اس اس سی تواتارا با ظاهری شبیه به هواپیماهای جنگنده، به‌خوبی ذات سریع و قدرتمند خود را به نمایش می‌گذارد.

پیشرانه 5.9 لیتری V8‌ با 1759 اسب‌بخار قدرت بزرگ‌ترین وجه مشخصات اس اس سی تواتارا را تشکیل می‌دهد. قیمت اس اس سی تواتارا نیز در حدود 1.6 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. نخستین دستگاه از این خودرو مدتی پیش از خط تولید خارج شد و برخلاف ادعای سازنده، قابلیت دسترسی به سرعتی بیش از 300 مایل بر ساعت را نداشت. حداکثر سرعت اس اس سی تواتارا 447 کیلومتر بر ساعت است. با این حال شرکت سازنده رکورد ۳۳۱ مایل بر ساعت برسد (۵۳۲ کیلومتر در ساعت) را به نام این خودرو در کتاب رکوردها ثبت کرده است.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - کونیگزگ آگرا - ناواران

5- کونیگزگ آگرا

شرکت سوئدی کونیگزگ توانایی قابل‌توجهی در حوزه ساخت هایپر خودرو دارد، چرا که یکی دیگر از محصولات این شرکت در لیست سریع‌ترین ماشین قرار گرفته است. مشخصات کونیگزگ آگرا برای خودرویی در سال 2011 اعجاب‌انگیز بودند، اما در سال 2022 جایگاهی بیشتر از پنجم را برای این خودرو فراهم نخواهند کرد. پیشرانه هیبریدی کونیگزگ آگرا 1341 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر سرعت کونیگزگ آگرا سال 2017 در صحرای نوادا به دست آمد، جایی که این خودرو به رکورد سرعت 450 کیلومتر بر ساعت دست یافت. آخرین اعلام قیمت کونیگزگ آگرا به سال 2018 و واپسین دوره تولید این خودرو باز می‌گردد، جایی که این ابرخودرو سوئدی با قیمتی بیش از 4 میلیون دلار به فروش رسید.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - ریماک نورا - ناواران

6- ریماک نورا

اگر نسخه‌های مختلف آگرا، شیرون و ونوم را نادیده بگیریم، خودرو بعدی در لیست سریع‌ترین ماشین جهان ریماک نورا است. نکته جالب در مشخصات ریماک نورا چهار موتور برقی این هایپر خودرو هستند که هرکدام از آن‌ها روی یکی از چرخ‌های خودرو قرار گرفته‌اند. حداکثر قدرت ریماک نورا به عدد اعجاب‌انگیز 1914 اسب‌بخار می‌رسد.

البته به دلیل وزن بالای پکیج باتری‌ها، حداکثر سرعت ریماک نورا حدود 412 کیلومتربرساعت است. با این وجود شتاب ریماک نورا به دلیل بهره‌مندی از چهار موتور برقی و گشتاور بالا هنگام شتاب‌گیری اولیه قابل توجه است. ریماک نورا می‌تواند تنها در 1.85 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت ریماک نورا سوپر خودرو ساخت کرواسی 2.4 میلیون دلار است.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - کونیگزگ CCXR - ناواران

7- کونیگزگ CCXR

بهتر است اندکی به عقب بازگردیم و به دهه اول قرن بیست و یکم نگاه کنیم. در جدول مشخصات کونیگزگ CCXR خواهیم دید که این سوپر خودرو بین سال‌های 2006 تا 2010 در قالب 29 دستگاه به تولید رسید. با وجود کهنه شدن کونیگزگ CCXR برای زمان حال، این ابراتومبیل سوئدی یک خودرو آیرودینامیک است و همچنان در لیست سریع‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد.

حداکثر سرعت کونیگزگ CCXR به 406 کیلومتربرساعت بالغ می‌شود و همچنان خود را به‌عنوان یک هایپر خودرو اثبات می‌کند. کونیگزگ CCXR به عنوان یکی از خودروهای حاضر در لیست سریعترین ماشین تاریخ، از پیشرانه 4.7 لیتری توربو دوقلو است که 1018 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد کونیگزگ CCXR نیز 3.1 ثانیه اعلام شده است. قیمت کونیگزگ CCXR در سال 2017 حدود 2.6 میلیون دلار تخمین زده می‌شد.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - پورشه 9FF GT9 - ناواران

8- پورشه 9FF GT9

پورشه در زمینه تولید خودرو لاکچری فعالیتی ندارد و هایپر خودرو اقتصادی تولید می‌کند. با این حال امروزه می‌توان پورشه 9FF GT9 را به‌عنوان یک خودرو لوکس در میان سریعترین ماشین‌های تاریخ قرار داد. اگر به مشخصات پورشه 9FF GT9 مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که از این خودرو تنها 20 دستگاه تولید شده است. پورشه 9FF GT9 بر اساس پورشه 911 GT3 به تولید رسید و هدف آن دستیابی به سرعت‌های فوق تصور بود.

حداکثر سرعت پورشه 9FF GT9 معادل 406 کیلومتربرساعت است و شتاب صفر تا صد آن نیز حدود 5.2 ثانیه برآورد می‌شود. انرژی پورشه 9FF GT9 توسط پیشرانه‌ای با 1120 اسب بخار قدرت تأمین می‌شود. پورشه 9FF GT9 یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان در سال 2008 بود و پس از گذشت یک دهه، همچنان موفق شده است تا نام خود را در جدول سریع‌ترین‌ها نگه دارد. قیمت پورشه 9FF GT9 در زمان عرضه معادل 1.1 میلیون دلار بوده است.

 

سریع‌ترین خودروی تاریخ - دائور 962 لمانز- ناواران

9- دائور 962 لمانز

مدت‌ها پیش از آن‌که شرکت‌هایی همچون ریماک به قدرت‌نمایی بپردازند، دائور 962 لمانز به‌عنوان هیولای سرعت در مسابقات لمانز شناخته شد. 13 دستگاه تجاری از دائور 962 لمانز به تولید رسید و از این‌رو می‌توان آن را در لیست سریع‌ترین ماشین‌های جهان قرار داد.

حداکثر سرعت دائور 962 لمانز در مسابقات لمانز 1994 به 402 کیلومتربرساعت رسید که موجب شد تا توجهات به این خودرو جلب شود. در مشخصات دائور 962 لمانز، پیشرانه سه لیتری تخت شش سیلندر با توربوشارژر دوقلو به‌عنوان موتور این خودرو ذکر شده است که 730 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. قیمت دائور 962 لمانز در حال حاضر حدود 1.2 میلیون دلار برآورد می‌شود.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از ناواران، به بررسی سریع‌ترین ماشین‌‌های جهان پرداختیم. محصولاتی قدرتمند و سریع از برندهای پورشه، کونیگزگ، بوگاتی و ونوم در این لیست حضور داشتند. وجه مشترک تمامی هایپر خودروهای ذکر شده در لیست، قدرت دسترسی به سرعت بالای 400 کیلومتربرساعت بود؛ بنابراین مهم نیست که هرکدام از آن‌ها را خودرو لوکس، خودرو آیرودینامیک یا ماشین لاکچری بدانیم، چرا که تمامی آن‌ها در ذات خود یک ماشین پرسرعت و قدرتمند هستند.

در پایان بهتر است بدانید که شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به سایت ناواران نسبت به کرایه خودرو اقدام کنید. این موسسه بدون دریافت چک یا سفته، خودروها را در محلی که انتخاب می‌کنید به شما تحویل می‌دهد که تجربه بی‌نظیری از کرایه خودرو در ایران محسوب می‌شود. ناواران در حال حاضر امکان اجاره خودرو تهران، اجاره خودرو در مشهد و سایر شهرهای بزرگ کشور را برای مشتریانش فراهم نموده است تنها کافیست تاریخ و خودروی مورد نظرتان را از طریق سایت یا اپلیکیشن ناواران انتخاب کنید.

 


پورشههایپر متشینهایپرخودروماشن لاکچریبوگاتی ویرون