بررسی جدیدترین تکنولوژی و سیستم افزایش ایمنی رانندگی
آخرین بروزرسانی در تاریخ 15 مرداد 1398

حضور تکنولوژی های نوین در عرصه خودروسازی، کاملا آشکار است. به خصوص در حوزه تکنولوژی های مرتبط با ایمنی بیشتر که کمپانی های گوناگون در این زمینه فعالیت دارند. یکی از کمپانی هایی که تکنولوژی های ارزشمندی مرتبط با سیستم های افزایش ایمنی رانندگی ارائه می دهد، کمپانی آلمانی کانتیننتال (Continental) می باشد. اگر علاقه مند به بررسی جذاب ترین و جدیدترین تکنولوژی و سیستم افزایش ایمنی در حوزه خودروسازی هستید، همراه مجله تخصصی ناواران باشید.

 

تکنولوژی افزایش ایمنی رانندگی

از مهم ترین عواملی که ایمنی ماشین ها و سرنشینان را به خطر می اندازد، آب و هوای نامساعد جاده ها می باشد. کمپانی کانتیننتال، ایده های قابل توجهی را در زمینه افزایش ایمنی ماشین ها هنگام رانندگی در آب و هوای نامساعد و غیر معمول طراحی کرده است؛ تا رانندگی ایمن تری را تجربه کنید.

 

تشخیص وضعیت آب و هوا برای افزایش ایمنی رانندگی

 

سیستم افزایش ایمنی رانندگی eHorizon 

مدتی است که کمپانی کانتیننتال سیستم افزایش ایمنی را با نام eHorizon  معرفی کرده است. نحوه عملکرد این سیستم ایمنی، از چندین مرحله مجزا تشکیل شده است، که مجموع داده های حاصل از این مراحل موجب افزایش ایمنی رانندگی و سفری راحت تر می شود.

سیستم افزایش ایمنی eHorizon  در ابتدا به واسطه دوربین ها مخصوص و کنترل پایداری الکترونی می تواند شرایط جاده ای را پایش کند. پس از پایش شرایط جاده ای با استفاده از داده های به دست آمده، نوع جاده و شرایط آن را مشخص می کند.

این تکنولوژی افزایش ایمنی خودرو و رانندگی، جاده ها را در انواع خشک، نیمه تر، تر، برفی و یخ زده طبقه بندی می کند.

پس از تشخیص نوع شرایط جاده، باتوجه به مشخصات فنی خودرو، این سیستم افزایش ایمنی رانندگی، میزان ضریب اصطکاک و مدت زمان لازم برای توقف کامل را تخمین می زند و به راننده اطلاعات و هشدار های لازم را خواهد داد.

 

افزایش ایمنی رانندگی با بررسی وضعیت جاده

 

ویژگی های جذاب سیستم افزایش ایمنی eHorizon 

یکی از ویژگی های مهم این سیستم افزایش ایمنی رانندگی، انتقال داده های به دست آمده به یک فضای ذخیره سازی آنلاین اختصاصی می باشد. این فضای ذخیره سازی آنلاین توسط کمپانی کانتیننتال طراحی شده است. وجود این تکنولوژی باعث می شود تا اطلاعات به دست آمده از خودروهای مختلفی که در یک محدوده هستند، به اشتراک گذاشته شده و با هم مقایسه شوند.

نتیجه این اشتراک گذاری و آنالیزهای دسته جمعی خودروها، ارائه گزارش ها و اعلان های دقیق تر توسط سیستم افزایش ایمنی eHorizon  به رانندگان می باشد.

از دیگر مزیت ها این تکنولوژی و اشتراک گذاری اطلاعات، دادن هشدارهایی به خودروهای دیگر در رابطه با خطرات پیش رو می باشد.

توسط سیستم هوش مصنوعی پیشرفته، eHorizon  قابلیت تخمین رطوبت و دمای منطقه را نیز دارد. مجموع این اطلاعات سفری امن تر و رانندگی آسوده تری را برای راننده و سایر سرنشینان فراهم خواهد کرد.

 

 

eHorizon  به همراه PreviewESC 

PreviewESC  یک سیستم مجزا برای افزایش ایمنی رانندگی می باشد که در کنار سیستم افزایش ایمنی  eHorizon موجب ایجاد یک تکنولوژی بسیار پیشرفته تر و پایدارتر در صنعت خودرو می شود.

از ویژگی های جالب این سیستم افزایش ایمنی، تخمین میزان ضریب اصطکاک پیچ ها علاوه بر تخمین میزان ضریب اصطکاک جاده ها می باشد. این سیستم با استفاده از اطلاعات خود خودرو و سایر داده به دست آمده از دیگر خودروهای پیشین که از این پیچ گذشته اند، اطلاعات و هشدارهایی برای راننده در خصوص سرعت ایمن برای عبور از پیچ ها را ارسال می کند؛ تا رانندگان با کم کردن سرعت و رسیدن به سرعت ایمن، میزان ایمنی سفر خود را افزایش دهند.

این ویژگی برای عبور ایمن از پیچ ها خطرناکی که دارای نقاط کور هستند و یا برای راننده ناشناخته هستند، بسیار مفید می باشد.

 

 

این سیستم ها ایمنی، علاوه بر کمک به رانندگان برای انجام یک رانندگی ایمن تر در جاده هایی که بار اول است از آن ها عبور می کنند، می توانند یک دستیار هوشمند برای رانندگان تازه وارد و حواس پرت باشند تا سفری ایمن تر و راحت تر از همیشه را تجربه کنند.

این سیستم های افزایش ایمنی رانندگی همچنان در مرحله ایده و آزمون و خطا می باشند. اما باتوجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی بخصوص در صنعت خودرو سازی، دور از انتظار نیست که در آینده ای نه چندان دور، وجود این سیستم های ایمنی در خودروها به یک امر معمول تبدیل شوند.


سفرایمنیتکنولوژیرانندگیافزایش ایمنی