با خودروهای جدید ایرانی که در سال 1401 به بازار عرضه می‌شوند آشنا شوید
آخرین بروزرسانی در تاریخ 01 خرداد 1401

در سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌ها و مشکلاتی که گریبان‌گیر خودروسازان داخلی شده است، تنوع بازار خودرو کشور ما هم کاهش یافته و به ندرت شاهد خودرو جدید ایرانی در بازار هستیم، اما اوضاع رفته‌رفته در حال بهبود است و خودروسازان وطنی کم‌کم روش سازگاري با تحريم‌ها را آموخته‌اند و محصولات جديدي را به بازار عرضه کرده‌اند. به همين بهانه، در اين مقاله از مجله خودرو ناواران به سراغ معرفي خودروهاي جديدي رفته‌ايم که قرار است در سال 1401 راهي بازار کشورمان شوند. اگر شما هم علاقه داريد بيش‌تر با اين محصولات تازه‌نفس بازار کشور آشنا شويد در ادامه با ما همراه باشيد.

 

در ادامه می‌خوانید...

 

خودروهاي جديد ايراني سال 1401

لیست خودرو جدید ایرانی که در سال 1401 وارد بازار ایران خواهند شد، نسبتاً پروپیمان است و رقابتی‌تر شدن بازار را نوید می‌دهند. اکثر خودروسازان هم در این لیست از نماینده‌هایی برخوردار هستند؛ به همین دلیل در سال جاری شاهد خودرو جدید ایران خودرو، خودرو جدید بهمن موتور و حتی خودرو جدید سایپا خواهیم بود. پس بیش از این مقدمه چینی نمی‌کنیم و به‌سراغ بررسی این سری خودروهای جدید مونتاژ ایران می‌رویم.

 

وانت پیکاپ فوتون اتوماتیک

چند سالی است که بازار پیکاپ‌های دو دیفرانسیل در کشور ما رونق گرفته است؛ به همین دلیل یکی از محصولات موجود در لیست خودرو جدید ایرانی که در سال 1401 وارد بازار می‌شود، در کلاس پیکاپ خواهد بود. این خودرو وانت پیکاپ فوتون اتوماتیک است که نسل جدید فوتون تونلندر محسوب می‌شود و چهره‌ای کاملاً متفاوت با نسخه فعلی این خودرو دارد.

مشخصات وانت پیکاپ فوتون اتوماتیک به احتمال قوی شامل یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربو با حداکثر قدرت 238 اسب بخار و حداکثر گشتاور 360 نیوتن‌متر خواهد بود که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به هر دو محور این پیکاپ خوش‌تیپ چینی منتقل می‌کند. وانت پیکاپ فوتون اتوماتیک با توجه به پیشرانه قدرتمند و سیستم دو دیفرانسیل چهارحالته، قابلیت آفرود قابل توجهی دارد و ظرفیت حمل بار 925 کیلوگرمی این خودرو جدید ایرانی نیز جایی برای نگرانی در سفرهای طولانی آفرودی باقی نمی‌گذارد.

هنوز مشخص نیست که لیست امکانات این خودرو جدید ایرانی شامل چه مواردی خواهد بود اما به احتمال قوی این خودرو با امکاناتی قابل‌قبول و رقابتی پا به بازار ایران می‌گذارد و روی آن شاهد مواردی مثل کی‌لس استارتر، کروز کنترل، مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع الکتریکی، دوربین 360 درجه، دی‌لایت، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور نور، 2 ایربگ و... خواهیم بود.

قیمت وانت پیکاپ فوتون اتوماتیک هم قاعدتاً هنوز مشخص نیست، اما با توجه به قیمت بیش از 800 میلیون تومانی فوتون پیکاپ دنده‌ای (قیمت کارخانه)، قطعاً نسخه فیس‌لیفت این خودرو جدید ایرانی با قیمتی بیش از 1 میلیارد تومان راهی بازار کشورمان خواهد شد.

 

دیگنیتی پرستیژ از نمای جلو

دیگنیتی پرستیژ

حدود یکسال از حضور دیگنیتی در بازار کشور ما می‌گذرد و این خودرو جدید بهمن توانسته است تا به‌لطف ظاهر جذاب و آپشن‌های مناسب، طرفداران پروپاقرصی را برای خود دست‌وپا کند؛ اما شرکت بهمن موتور قصد دارد تا در سال 1401 برای تنگ‌تر کردن هرچه بیش‌تر عرصه بر رقبا، تیپ متفاوتی از این خودرو جدید ایرانی را با نام دیگنیتی پرستیژ عرضه کند که از نظر فنی کاملاً با دیگنیتی پرایم متفاوت است.

مشخصات دیگنیتی پرستیژ شامل یک پیشرانه 2 لیتری توربو با حداکثر قدرت 230 اسب بخار و حداکثر گشتاور 355 نیوتن‌متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو این کراس‌اوور کوپه منتقل می‌کند. دیگینیتی پرستیژ با این مشخصات فنی، قدرتمندترین خودرو چینی مونتاژ داخل خواهد بود و می‌تواند شتاب صفرتاصد زیر 9 ثانیه را ثبت کند.

 

دیگنیتی پرستیژ از نمای عقب

 

دیگنیتی پرستیژ به عنوان خودرو جدید ایرانی از نظر آپشن نیز با دیگنیتی پرایم یکسان است و مواردی مثل کی‌لس استارتر، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، گرم‌کن صندلی‌های جلو، درب صندوق‌بار برقی، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، ترمز پارک برقی با اتوهلد، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، ایربگ‌ راننده و سرنشین جلو + ایربگ جانبی سرنشینان جلو و... را به‌همراه دارد. تنها تفاوت آپشنی بین این دو خودرو جدید ایرانی، در بهره‌مندی دیگنیتی پرستیژ از جلوآمپر تمام دیجیتال خلاصه می‌شود.

قیمت دیگنیتی پرستیژ با توجه به گمانه‌زنی‌های موجود، در کارخانه کم‌تر از 1 میلیارد تومان خواهد بود، اما در بازار آزاد بایستی منتظر ارقام بالای 1.5 میلیارد تومان برای این خودرو جدید ایرانی باشیم.

 

هایما 8 اس ناواران

هایما 8 اس از نمای جلو

 

هایما 8 اس

ماشین جدید ایران خودرو برای سال 1401 هایما 8S است که پرچم‌دار محصولات این برند چینی در بازار ایران خواهد بود. مشخصات هایما 8 اس شامل یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو با حداکثر قدرت 192 اسب بخار و حداکثر گشتاور 293 نیوتن‌متر است که نیروی خود را به واسطه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، روانه محور جلو این خودرو جوان‌پسند می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد هایما 8 اس نیز به‌ترتیب برابر با 7.2 لیتر در صد کیلومتر و 8 ثانیه است.

لیست امکانات هایما 8 اس مانند هایما S5 که پیش‌تر در بازار کشور حضور داشت، پروپیمان است و روی آن شاهد آپشن‌های جذابی مثل کی‌لس استارتر، کروز کنترل هوشمند، سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، مالتی‌مدیا با مانیتور 10 اینچی لمسی و تنظیم صدا با سرعت خودرو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، دوربین ضبط وقایع، ترمز پارک برقی با اتوهلد، دوربین 360 درجه، ترمز اضطراری، هشداردهنده نقاط کور، سیستم کمکی نگهدارنده بین خطوط، سیستم کمکی جابجایی بین خطوط، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، 6 ایربگ و... هستیم.

با توجه به قیمت هایما 8 اس در بازار چین بایستی انتظار قیمتی بیش از 1 میلیارد تومان را برای این خودرو جدید ایرانی در نظر داشته باشند، اما شاید ایران خودرو بخواهد مانند دیگر محصولات هایما، در ابتدا قیمتی کم‌تر از رقبا را برای هایما 8S اعلام کند و خریداران بیشتری را به سمت آن بکشاند.

 

لاماری ایما

 

لاماری ایما

نزدیک‌ترین خودرو جدید ایرانی برای عرضه گسترده در بازا کشور، لاماری ایما یا همان دانگ فنگ T5 ایوو است که به‌تازگی شرایط فروش آن هم اعلام شده است. مشخصات لاماری ایما شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 195 اسب بخار و حداکثر گشتاور 285 نیوتن‌متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه روانه محور جلو این کراس‌اوور جوان‌پسند می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد لاماری ایما هم به‌ترتیب برابر با 7.5 لیتر در صد کیلومتر و 10.5 ثانیه است.

لیست امکانات لاماری ایما هم به عنوان یک خودرو جدید ایرانی قابل‌قبول است و روی آن امکاناتی مثل کی‌لس استارتر، سقف پانوراما، کروز کنترل، مالتی‌مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، دی‌لایت، سنسور نور، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور پارک عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، 6 ایربگ و... نصب شده است.

شرکت آرین پارس موتور قیمت لاماری ایما را 989 میلیون تومان و با موعد تحویل 90 روز کاری اعلام کرده است. البته این خودرو جدید ایرانی با قیمت غیرقطعی، پیش پرداخت 494.5 میلیون تومان و موعد تحویل 120 روز کاری نیز قابل خریداری است.

 

کراس اوور فردا T5 از نمای جلو

 

کراس‌اوور فردا T5

فردا موتورز اگرچه یک خودروساز نسبتاً تازه‌کار محسوب می‌شود، اما توانسته است در همین مدت کوتاه فعالیت خود، محصولات متنوعی را به بازار عرضه کند. جدیدترین رهاورد این خودروساز سمنانی برای بازار ایران، فردا T5 نام دارد که درواقع نسخه لوکس‌تر فردا SX5 است.

مشخصات کراس اوور فردا T5 شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو فردا T5 منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد کراس اوور فردا T5 هم به‌ترتیب برابر با 7.4 لیتر در صد کیلومتر و 11.8 ثانیه است.

 

نمایی از داخل کابین کراس‌اوور فردا T5

 

لیست آپشن‌های کراس‌اوور فردا T5 هم به عنوان یک خودرو جدید ایرانی نسبتاً غنی است و روی آن می‌توانیم مواردی مثل کی‌لس استارتر، مالتی‌مدیا با مانیتور 12 اینچی لمسی، سقف پانوراما، کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی با امکان تغییر رنگ، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با قابلیت تصفیه هوا، درب صندوق‌بار برقی، ترمز پارک برقی با اتوهلد، دوربین دید عقب، مدیریت پایداری خودرو (VSC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، هشداردهنده عدم رانندگی بین خطوط، هشداردهنده تصادف از جلو، 6 ایربگ و... را پیدا کنیم.

قیمت کراس اوور فردا T5 هنوز مشخص نیست اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این خودرو جدید ایرانی با قیمتی در محدوده 1.1 میلیارد تومان وارد بازار خواهد شد.

 

فونیکس تیگو 7

 

فونیکس تیگو 7 و تیگو 8 پرو

 در ادامه لیست خودرو جدید ایرانی سال 1401 به دو کراس اوور لوکس چینی می‌رسیم که به‌تازگی از سوی شرکت مدیران خودرو و تحت برند فونیکس عرضه شده‌اند؛ یکی فونیکس تیگو 7 پرو که درواقع نسل جدید چری تیگو 7 است و دیگری فونیکس تیگو 8 پرو که قرار است نقش پرچم‌دار محصولات مدیران خودرو را ایفا کند.

مشخصات فونیکس تیگو 7 پرو شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 157 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) به محور جلو این نوبرانه مدیران خودرو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد تیگو 7 پرو هم به‌ترتیب برابر با 8.5 لیتر در صد کیلومتر و حدود 11 ثانیه است.

اما مشخصات تیگو 8 پرو جذاب‌تر است و این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو با حداکثر قدرت 197 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتن‌متر بهره می‌برد. نتیجه همکاری پیشرانه مذکور با یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفرتاصد 8.9 ثانیه است.

فونیکس تیگو 8 از نمای جلو

 

فونیکس تیگو 8 از نمای عقب

 

فونیکس تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو از آپشن‌های مشترکی مثل کی‌لس استارتر، سقف پانوراما، شارژر وایرلس موبایل، دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، ترمز پارک برقی با اتوهلد، گرم‌کن صندلی‌های جلو، درب صندوق‌بار برقی، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، 6 ایربگ و... بهره‌مند هستند اما تیگو 8 در این زمینه سنگ‌تمام گذاشته و با تجهیز به مواردی مثل سردکن صندلی‌های جلو، حافظه صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک چهارکاناله، کروز کنترل هوشمند، چراغ‌های جلو LED با لنز چرخشی (AFS) و نوربالا اتوماتیک، ترمز اضطراری، هشداردهنده تصادف از جلو و عقب، هشداردهنده نقاط کور، هشداردهنده خروج از خط و سیستم خودران در ترافیک، خود را در سطح آلمانی‌های بسیار گران‌قیمت بازار می‌بیند.

اگر می‌خواهید با قیمت این دو خودرو جدید ایرانی آشنا شوید بهتر است بدانید که قیمت فونیکس تیگو 7 پرو از سوی مدیران خودرو 1 میلیارد و 201 میلیون تومان اعلام شده است. قیمت تیگو 8 پرو هم 1 میلیارد و 727 میلیون تومان است.

 

خودور رسپکت محصول جدید گروه بهمن

 

رسپکت بهمن موتور

در هیاهوی معرفی کراس‌اوورهای مختلف برای بازار ایران، بالاخره یک خودرو جدید ایرانی در کلاس سدان هم رونمایی شد که رسپکت پرایم نام دارد و محصول مونتاژی بهمن موتور است. مشخصات رسپکت بهمن موتور شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغير (CVT) روانه محور جلو اين سدان جديد بازار ايران مي‌کند.

امکانات رسپکت بهمن موتور هم ليست قابل‌قبولي را نشان مي‌دهد و از جمله مهم‌ترين این خودرو جدید ایرانی مي‌توانيم به کي‌لس استارتر، سانروف، کروز کنترل، دي‌لایت، مالتی‌مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن، دوربین 360 درجه، شارژر وایرلس تلفن همراه، ترمز پارک برقی با اتوهلد، نورپردازی داخلی، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) و 6 ایربگ اشاره کنیم.

قیمت رسپکت بهمن موتور هنوز مشخص نشده است اما با توجه به قیمت جهانی این خودرو و سابقه بهمن موتور در قیمت‌گذاری‌های رقابتی می‌توانیم بگوییم که به احتمال قوی این خودرو جدید ایرانی قیمتی ارزان‌تر از رقبایی مثل چری آریزو 6 و آریزو 5 خواهد داشت.

 

جک جی 7 از نمای جلو

 

جک جی 7

دیگر سدان جدید بازار که در لیست خودرو جدید ایرانی سال 1401 قرار می‌گیرد، جک J7 است که به‌عنوان یک سدان نیمه‌لوکس چینی در کلاس فست‌بک به بازار خواهد آمد. مشخصات جک جی 7 مثل اکثر خودروهای چینی بازار ایران شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر قدرت 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) به محور جلو این محصول آینده کرمان موتور انتقال می‌دهد.

 

جک جی 7 از نمای عقب

 

هنوز لیست امکانات جک جی 7 برای بازار کشور ما مشخص نشده است اما به احتمال قوی در نسخه‌های بازار ایران شاهد آپشن‌هایی مثل کی‌لس استارتر، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی عمودی، دوربین 360 درجه، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ثبت وقایع، ترمز پارک برقی با اتوهلد، درب صندوق‌بار برقی، چراغ‌های جلو LED، هشداردهنده نقاط کور، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، 6 ایربگ و... خواهیم بود.

قیمت جک جی 7 هنوز مشخص نشده است اما به احتمال زیاد، این خودرو جدید ایرانی هم جزو چینی‌های میلیاردی بازار کشور ما خواهد بود.

کلام پایانی

در مطلب حاضر از مجله خودرو ناواران سعی بر این بود که شما مخاطبین عزیز را با خودرو جدید ایرانی که به تازگی راهی بازار کشور شده‌اند، آشنا کنیم. به‌طور کلی و با توجه به تعداد نسبتاً زیاد خودروهای جدیدی که در سال 1401 وارد بازار ایران خواهند شد و هم‌چنین زمزمه‌هایی مبنی بر آزادسازی واردات، می‌توانیم سال جاری را پایانی بر چند سال سخت بازار خودرو کشور بدانیم.

در پایان قابل ذکر است که ناواران با داشتن بزرگترین ناوگان خودروهای اجاره‌ای در کشور این امکان را برای شما  فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانید با مراجعه به سایت یا از طریق دانلود اپلیکیشن ناواران، خودرو مورد نظرتان را بدون سند، چک، سفته یا هرگونه ضمانت دیگری اجاره کنید. برای رفاه حال شما، ناوگان ناواران به صدها خودروی صفر کیلومتر یا در حد نو از  تجهیز شده است و شما می‌توانید علاوه‌بر تهران، برای اجاره خودرو در کیش، اجاره خودرو در اصفهان، شیراز، مشهد و اغلب شهرهای بزرگ کشور نیز اقدام کنید.

 


خودرو جدیدخودرو ایرانیخودرو جدید ایران خودروخودرو جدید سایپادیگنیتی