صاحبان خودروهای لوکس خیابانی چه کسانی هستند؟؟
آخرین بروزرسانی در تاریخ 14 فروردین 1398

شاید شما هم هنگام مشاهده  خودرو های لوکس و مدرن که در حال تردد در سطح شهر هستند، حداقل یک بار این سوال برایتان پیش آمده باشد که صاحبان این خودرو ها ازچه طریقی هزینه های خرید و نگهداری وسیله نقلیه خود را تامین می کنند؟ باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، که خود به نوعی سدی برای عموم افراد جامعه برای خرید این قبیل خودرو ها می باشد؛ اما چرا تعداد صاحبان این خودرو ها روز به روز در حال افزایش است؟

 

اجاره خودرو یک تصمیم اقتصادی هست ؟

در این خصوص بد نیست با پدیده جدیدی که در جوامع مدرن و غیر مدرن در حال خود نمایی هست، آشنا شویم.پدیده ای که در آن افراد جامعه جای آنکه هزینه گزافی را صرف خرید خودرو و نگهداری آن کنند، از صاحبان خودرو برای مدت مشخصی مانند نیاز به سفر، جلسه کاری، طبیعت گردی و ... خودرو مورد نظر خود را رنت یا اصطلاحا اجاره می کنند و بدین گونه بجای هزینه گزاف خرید و نگهداری و سرویس مرتب خودرو ، امور خود را با خودرو مورد نظر خود انجام می دهند و بدین صورت در هزینه های ماهیانه و سالیانه خود صرفه جویی میکنند.

 

صاحبان خودروهای لوکس خیابانی

اجاره (رنت ) خودرو ، یک تصمیم اقتصادی می باشد.

 

 آینده اجاره خودرو در جهان چگونه هست ؟

در کشورهای پیشرفته، عمر اتومبیل بسته به قوانین هر کشوری بین 5 تا 10 سال بیشتر نمی باشد و این امر باعثشده تا ساز وکار اجاره خودرو شکل پیشرفته تری به خود بگیرد. چرا که عملا در صورتی که خودرو در طول مدت مشخصی استفاده شود یا نشود فرسوده تلقی شده و باید تعویض شود، به همین دلیل مالکان خودرو تمایل دارند در زمان هایی که از وسیله نقلیه خود استفاده نمی کنند آن را به افراد دیگه اجاره دهند. بدیهی است در کشورهایی مانند فرانسه، آمریکا، دانمارک، بلژیک، استرالیا و بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته این ساز و کار توسط شرکت های تخصصی انجام میپذیرد که صرفا جهت ارائه خدمات اجاره خودرو شکل گرفته اند .

 

صاحبان خودروهای لوکس خیابانی

پدیده جدید اجاره خودرو در ایران و بازار داغ آن

 

 از ایران خودمان دور نشویم، اخیرا همین بازار اجاره خودرو در ایران بسیار داغ شده است؛ چرا که هزینه های نگهداری خودرو های خارجی و حتی برخی خودروهای داخلی گران شده است، برای مثال: سرویس دوره ای کامل یک هیوندای سانتافه 2016 در ایران در حال حاضر بالغ بر 3 میلیون تومان تمام می شود که اگر به عنوان یک هزینه جانبی به آن نگاه کنید، هزینه گزافی می باشد. به همین دلیل بسیاری از ماشین هایی که در خیابان می بینیم – مخصوصا ماشین های خارجی – در واقع ماشین های اجاره ای هستند .

 

چه کسانی در ایران بیشتر ماشین اجاره می کنند؟

بهتر است بدانیم متقاضیان ماشین های اجاره ای محدود به قشر خاص جامعه نیستند و از طریق اجاره خودرو تمامی افراد جامعه توانایی استفاده از این خودرو ها را دارند. اخیرا شرکت های ارائه خدمات اجاره خودرو علاوه بر اتوموبیل های لوکس، خودروهای معمولی و کلاس عادی جامعه را هم ارائه میدهند.

 

صاحبان خودروهای لوکس خیابانی

متقاضیان ماشین های اجاره ای محدود به قشر خاصی از جامعه نیستند
 

بعنوان نکته پایانی جالب است بدانید اگر شما برای مدت زمان مشخصی به مکان های پر تردد ماشین های لوکس در شهر مراجعه کنید، خواهید دید یک ماشین با یک شماره پلاک در بازه زمانی مثلا یک هفته دارای صاحبان (در واقع رانندگان) متعددی می باشد. پس بهتر است در این زمینه دقت کنید که لزوما هر راننده خودرو لوکس در خیابان به منزله مالک آن خودرو نمی باشد.

 

صاحبان خودروهای لوکس خیابانی

لزوما راننده هر خودرو لوکس، مالک آن خودرو نمی باشد

 


خودروهای لوکسلوکس