خوشبو کننده های خطرناک در خودروهای تویوتا
آخرین بروزرسانی در تاریخ 16 فروردین 1398

یکی از مشکلات اصلی که بسیاری از صاحبان خودرو ها با آن مواجه هستند، بوی نا مطبوع فضای داخلی خودرو ها می باشد. سال های سال است، رانندگان با شیوه های گوناگون اقدام به رفع بوی نامطبوع فضای داخلی خودرو ها می کنند.

در سال های اخیر، برند های برتر خودرو سازی جهان، اقدام به طراحی و اجرای سیستم ها پیشرفته ایی برای رفع بوی نامطبوع درون خودرو ها کرده و در اکثر آن ها شیوه کار این سیستم ها اینگونه است که با انتشار گاز ها و عطرهای خوشبو کننده، علاوه بر حفظ طراوت هوای داخل خودرو، محیطی خوشبو و مناسب را برای سرنشینان ایجاد می کنند.

این سیستم ها خوشبوکننده سال ها است که مورد استفاده برندهای معتبر خودرو سازی قرار گرفته اند و در حال حاضر برای بخش عظیمی از تولیدات برند های معتبر خودروسازی به امری بدیهی تبدیل شده است. در برخی از مدل های لوکس برندهای معتبر، حتی راننده می تواند طیفی از رایحه های مورد علاقه خود را برای سیستم خوشبوکننده خودرو خود انتخاب کند.

 

نوآوری عجیب و متفاوت تویوتا

طی این نوآوری و سیستم جدید خوشبوکننده تویوتا، در برخی از موارد خاص، این سیستم خوشبو کننده تبدیل به یک سیستم ضدسرقت می شود.

ساز و کار این سیستم خوشبو کننده بدین صورت است که چنانچه سیستم هوشمند خودرو تشخص دهد که موتور خودرو بدون رعایت پروتکل های امنیتی و یا به روشی غیر معمول روشن شده باشد، به جای انتشار گاز های خوشبو کننده، اقدام انتشار گاز های اشک آور و مضر می کند. سیستم توزیع گاز اشک آور تویوتا، زمانی که خودرو طعمه دزدان شده باشد فعال می شود و تمام فضای اتاق خودرو را گاز های اشک آور فرا می گیرد که به نوعی در افزایش ضریب امنیتی خودروهای تویوتا تاثیر خواهد داشت.

 

 

نکات جالب دیگر از سیستم خوشبوکننده تویوتا

این سیستم که شامل تعداد رایحه متفاوت می باشد، رانندگان این امکان را دارند که رایحه های مدنظر خود را انتخاب کنند. از دیگر نکات جالب این است که رانندگان از طریق تلفن همراه خود نیز می توانند این سیستم را کنترل کنند. فعال کردن این سیستم و انتخاب عطر مورد نظر از طریق تلفن همراه می تواند پیش از سوار شدن و از راه دور صورت پذیرد.

 

نقشه کلی عملکرد سیستم خوشبوکننده تویوتا
 

 

نحوه فعالیت سیستم خوشبوکنند تویوتا

سیستم خوشبوکننده تویوتا، علاوه بر انتشار رایحه های خوش بو، شامل عطری ست که بوی درون اتاق خودرو و یا رایحه منتشر شده پیشین را به صورت کامل خنثی می سازد.

 

استفاده تویوتا از سیستم گاز اشک آور

این سیستم ایمنی که هم اکنون طراحی و مراحل انجام آن را می توانید بررسی کنید، در حال حاضر توسط تویوتا ثبت اختراع شده است. اما اینکه چه زمانی این سیستم بر روی خودروهای جدید تویوتا پیاده شود هیچ خبری در دسترس نیست. از آنجا که آمار سرقت خودروهای تویوتا به ویژه تویوتا کرولا افزایش یافته است، این شرکت درصدد آن است که با ارائه راه کارهای متفاوت و به روز آمار سرقت خودرو های خود را کاهش دهد.

 

افزایش آمار سرقت خودروهای تویوتا
 

خوشبوکننده خودروخوشبوکننده تویوتا