معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند
آخرین بروزرسانی در تاریخ 18 مرداد 1401

ماشین بازها به‌خوبی می‌دانند که یک ماشین کلاسیک را باید جواهری روی چرخ دانست که ارزش آن‌ هر روز که می‌گذرد بیشتر می‌شود. عوامل زیادی در ارزش و محبوبیت یک ماشین کلاسیک دخیل هستند. برخی از این خودروها به دلیل تعداد محدود تولیدشان محبوبیت دارند و اغلب آن‌ها دارای قیمت‌های نجومی نیز هستند. دسته دیگری از خودروهای کلاسیک در زمان خود توانسته بودند در مسابقات اتومبیلرانی قهرمان شوند و این برای آن‌ها یک پیشینه افتخارآمیز به حساب می‌آید.

بدون شک محبوب‌ترین ماشین های کلاسیک از قاره اروپا و کشور آمریکا هستند؛ درواقع بسیاری از خودروهایی که امروزه دارای ارزش کلاسیک هستند یا تولید کشور آمریکا هستند یا محصول یکی از کشورهای آلمان، انگلیس و ایتالیا به حساب می‌آیند. هنگامی که تصمیم به خرید یک خودروی کلاسیک می‌گیرید باید جوانب مختلفی را در نظر داشته باشید از جمله اینکه آیا توانایی تقبل هزینه نگهداری و تأمین قطعات این خودروها را دارید یا خیر؟ همچنین آیا خودروی کلاسیک را به منظور استفاده کردن خریداری می‌کنید یا به عنوان سرمایه‌گذاری مادی؟ در ادامه این مطلب از مجله سایت اجاره خودرو ناواران می‌خواهیم به شما ۱۰ ماشین کلاسیک محبوب را معرفی کنیم که کم‌تر ماشین بازی نسبت به آن‌ها بی‌علاقه است! 

 

در ادامه می‌خوانید...

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

1. اولین ماشین کلاسیک، پورشه ۹۴۴

پورشه را همه به خاطر تولید مدل موتور عقب ۹۱۱ می‌شناسند پس اگر پورشه‌ای داشته باشیم که موتور آن در جلو قرار گرفته باشد بی شک با خودروی خاص طرف هستیم. اولین پورشه موتور جلو که به ماشین‌های متداول شباهت داشت مدل ۹۲۴ بود که در سال ۱۹۷۶ معرفی شد. پورشه دو سال بعد مدل بعدی این خودرو با نام ۹۲۸ را معرفی کرد و سرانجام در سال ۱۹۸۲ مدل ۹۴۴ معرفی شد.

در بین خودروهای موتور جلوی پورشه، ۹۴۴ اسپرت‌ترین آن‌ها تا آن زمان بود و با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خود که ۱۸۷ اسب بخار قدرت داشت توانست توجه بسیاری از ماشین بازها را به خود جلب کند. مجله کار اند درایور در آن زمان اعلام کرد پورشه ۹۴۴ بهترین هندلینگ را در بین خودروهای عرضه شده در بازار آمریکا دارد. پورشه ۹۴۴ امروزه خودرویی محبوب در بین علاقه‌مندان به ماشین کلاسیک است؛ به خصوص که با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار، بسیار معقول‌تر از ۹۱۱ های کلاسیک با قیمت نجومی است. 

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

۲. آلفارومئو اسپایدر، ماشین کلاسیک جذاب ایتالیایی

آلفارومئو اسپایدر یکی از خاص‌ترین و پر طرفدارترین خودروهای اسپرت کلاسیک ایتالیایی است. بسیاری از ماشین دوستان پوسترهای این رودستر زیبای ایتالیایی را روی دیوار اتاق خود دارند و جذابیت آن را با محصولات فراری مقایسه می‌کنند. این در حالی است که امروز می‌توانید با کم‌تر از ۲۰ هزار دلار صاحب یک اسپایدر در آمریکا شوید. آلفارومئو اسپایدر که در سال ۱۹۷۳ تولید می‌شد مجهز به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز به دو میل سوپاپ بود که می‌توانست ۱۲۹ اسب بخار قدرت تولید کند. گرچه قدرت این ماشین کلاسیک چندان زیاد به نظر نمی‌رسد، اما رانندگی با اسپایدر لذت فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. 

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

۳. شورولت  کامارو ۱۹۶۷ 

گرچه شورولت مسئولیت رقابت با فورد موستانگ را در ابتدا بر عهده مدل Corvair گذاشته بود، اما خیلی زود کامارو این نقش را بر عهده گرفت تا به عنوان اصلی‌ترین ماسل کار شورولت به مصاف فورد موستانگ برود. شورولت کامارو اولین بار در سال ۱۹۶۷ معرفی شد و مدل اولیه آن به موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر خطی مجهز بود. 

محبوب‌ترین مدل کامارو مدل SS است که در سال ۱۹۶۹ به بازار آمد. نسخه دیگر این ماشین کلاسیک که طرفداران فراوانی دارد، مدل Z28 است که در بازار کشورمان نیز عرضه شده بود و امروز بسیاری از ماشین بازها به دنبال نسخه‌های تمیز و سالم آن هستند. مدل Z29 نیز در سال ۱۹۶۹ به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای و با موتور هشت سیلندر ۲۹۰ اسب بخاری معرفی شده بود. این ماشین کلاسیک نسخه‌هایی با قدرت ۴۳۰ اسب بخار نیز دارد که مخصوص مسابقات درگ ساخته شده بودند و COPO کامارو نام دارند. 

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

۴. پونتیاک فایربرد ترنس ام 

پونتیاک فایربرد ترنس ام از آن خودروهای کلاسیکی است که نسخه‌های متنوع و زیادی دارد و همین می‌تواند خریداران این خودرو را مقداری سردرگم کند. البته تنوع نسخه‌های ترنس ام در بازار ایران کم‌تر است و خریداران این مدل کار راحت‌تری در پیش دارند. 

پونتیاک ترنس ام زمانی که در سال ۱۹۷۳ معرفی شد، دارای طراحی مدرنی بود اما چشمگیرترین بخش ظاهری این ماشین کلاسیک را باید نقش روی کاپوت آن دانست. قوی‌ترین نسخه پونتیاک فایربرد ترنس ام  ۳۱۰ اسب بخار قدرت داشت، اما در مدل‌های ۱۹۷۷ مدل ۶.۶ لیتری هشت سیلندر خورجینی این خودرو تنها حدود ۲۰۰ اسب بخار تولید می‌کرد که دلیل اصلی‌ آن تغییر استانداردهای آلایندگی بود. با این وجود فایربرد ترنس ام به خاطر طراحی چشم‌نواز خود در تمامی مدل‌ها از پرطرفدارترین و برترین خودروهای کلاسیک آمریکایی است. 

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

۵. موستانگ، معروف‌ترین ماشین کلاسیک خوش صدا

موستانگ را باید معروف‌ترین و محبوب‌ترین ماشین کلاسیک فورد به حساب آورد و اگر آن را معروف‌ترین ماسل کار جهان نیز بنامیم اغراق نکرده‌ایم. کمتر خودرویی در جهان وجود دارد که تاریخچه آن به اندازه موستانگ قوی باشد. یکی از پرطرفدارترین نسخه‌های موستانگ مدل Boss 429 است که در ابتدا برای مسابقات ناسکار طراحی شد، اما بیش از آنکه در ناسکار محبوبیت پیدا کند در مسابقات خیابانی برای خود شهرت دست و پا کرد. 

فورد موستانگ به دلیل ترتیب احتراق خاصی که موتور هشت سیلندر آن دارد صدایی بسیار جذاب و پرطنین تولید می‌کند. موتور هشت سیلندر Boss 429 می‌تواند ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند که برای رقابت با بسیاری از خودروهای اسپرت امروزی نیز کافی است. 

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

۶. شورولت کوروت

شورولت کوروت بیشتر یک خودروی سوپر اسپرت است تا یک ماسل کار، اما برخی از کلاسیک بازها این خودروی محبوب و زیبای آمریکایی را جزو ماسل کارها طبقه‌بندی می‌کنند. نسل سوم شورولت کوروت با کد C3 محبوب‌ترین کوروت کلاسیک است و پرطرفدارترین نسخه آن را باید مدل ZL1 با موتور ۴۳۰ اسب بخاری دانست. شورولت کوروت C3 به باور خیلی از ماشین بازها زیباترین نسخه شورولت کوروت است.

تولید این ماشین کلاسیک در سال ۱۹۶۹ شروع شد و تا سال ۱۹۸۲ ادامه پیدا کرد. امروزه مدل‌های ۸۱ آن را می‌تواند با کم‌تر از ۱۵ هزار دلار آمریکا خریداری کرد. البته با چنین قیمتی نمی‌توانید نسخه‌های قوی این خودرو را خریداری کنید و بیشتر مدل هشت سیلندر ۱۹۰ اسب بخاری را می‌توانید گیر بیاورید. با این وجود جای نگرانی در مورد قدرت موتور شورولت کوروت وجود ندارد چون شرکت‌های بسیاری در آمریکا برای این خودرو کیت‌های ارتقا و تقویت موتور تولید می‌کنند. 

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

۷. رولزرویس سیلورشدو ۱۹۷۶

این لیست ده تایی را به هیچ وجه نمی‌توان بدون حضور رولزرویس تکمیل کرد. خودروهای رولزرویس کلاسیک معمولا قیمت‌هایی بسیار بالا دارند و همین آن‌ها را از دسترس بسیاری از کلاسیک سواران خارج می‌کند با این وجود این مسئله در مورد همه‌ مدل‌ها صدق نمی‌کند. برای مثال مدل سیلورشدو که در تصویر می‌بینید یک سدان فول سایز لوکس است که نمونه‌های سالم آن را می‌شود با حدود ۲۰ هزار دلار خریداری کرد. 

از رولزرویس سیلورشدو باید در کنار مرسدس بنز پولمان به عنوان لوکس‌ترین خودروهای دهه هفتاد میلادی نام برد. این سدان ماشین کلاسیک در زیر کاپوت خود از موتور هشت سیلندر وی شکل استفاده می‌کند که ۲۴۷ اسب بخار قدرت دارد و در ۱۰.۵ ثانیه می‌تواند این خودرو را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. رولزرویس سیلورشدو از یک گیربکس ۳ دنده خودکار استفاده می‌کند. این خودرو را هیچ‌کس به خاطر قابلیت‌های حرکتی‌اش نمی‌خرد بلکه باید از طراحی محصور کننده و راحتی فوق‌العاده آن لذت برد. در نظر داشته باشید که با وجود قیمت پایین رولزرویس در هنگام خرید، اما نگهداری آن به هیچ وجه ارزان نیست و در حد خودروهایی صد هزار دلاری هزینه دارد. 

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

۸. دوج چارجر، ماشین کلاسیک هیجان‌انگیز

دوج چارجر این روزها یک سدان اسپرت است اما مدل ۱۹۷۵ دوج چارجر یک خودروی کوپه دو در بود که در بازار ماسل‌ کارها برای خود برو و بیایی داشت! موتور هشت سیلندر وی شکل این خودرو ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت و در عرض ۱۲.۸ ثانیه می‌توانست به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بود. این مشخصات را یک داچیا داستر نیز به شما می‌دهد، اما با هزینه کردن مبلغی در حدود ۸ هزار دلار می‌توانید همین اعداد را در یک ماسل کار کشیده و جذاب آمریکایی تجربه کنید تا متوجه شوید اعداد هیچ‌گاه جای استایل و لذت را نمی‌گیرند!

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

۹. مرسدس بنز SL380

مرسدس بنز SL نسل R107 حدود دو دهه روی خط تولید قرار داشت و در این زمان طولانی نه تنها از محبوبیت این خودرو کاسته نشد بلکه پس از توقف تولید نیز این ماشین کلاسیک آلمانی، طرفداران زیادی دارد. این روزها با مبلغی در حدود ۱۱ هزار دلار می‌توانید یک کد SL380 مدل ۱۹۸۱ را خریداری کنید که از موتور هشت سیلندر خورجینی ۱۵۵ اسب بخاری در کنار گیربکس ۴ دنده خودکار استفاده می‌کند. مدل SL560 نیز قوی‌ترین نسخه R107 است اما قیمت بالاتری هم دارد. 

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

۱۰. کادیلاک الدورادو 

با پولی در حدود ۱۲ هزار دلار هیچ خودروی صفر کیلومتر جذابی نمی‌توانید بخرید و در بهترین حالت می‌تواند یک اتومبیل متوسط را به صورت اجاره سالیانه در اختیار داشته باشید. با این حال اگر اهل ماشین‌های کلاسیک باشید با همین پول می‌توانید پشت فرمان یکی از جذاب‌ترین ماشین کلاسیک های آمریکایی تاریخ، یعنی کادیلاک الدورادو قرار بگیرید و از سواری فوق‌العاده این کوپه عظیم‌الجثه لذت ببرید. 

الدورادو با موتور قدرتمند هشت سیلندر خود که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد به مانند یک قایق لوکس روی جاده است و به راحتی و در کمال آرامش می‌تواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 

 

معرفی 10 ماشین کلاسیک که محبوب ماشین‌بازها هستند

کلام آخر

اگر قصد خرید یک ماشین کلاسیک را داشته باشید حتما برخی خودروهای کلاسیک مورد علاقه شما نیز در این لیست ده تایی ما حضور دارند. اگر خودروی کلاسیکی هم مد نظر دارید که در این لیست نیست آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که یک خودروی کلاسیک در مقایسه با یک خودروی نو هزینه نگهداری و مصرف سوخت بالاتری دارد اما این موارد در برابر آنچه به دست می‌آورید چندان مهم نیستند.

در پایان بهتر است بدانید که مجموعه ناواران امکان کرایه خودرو در تهران و شهرهای بزرگ کشور را برای مشتریان خود فراهم کرده است. مشتریان ناواران می‌توانند اجاره خودرو در تهران، اجاره خودرو در مشهد یا اجاره خودرو در شیراز را با استفاده از خدمات ناواران تجربه کنند. برای اجاره ماشین موردنظرتان یا کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کرایه خودروها می‌توانید اینجا کلیک کنید یا از طریق شماره تلفن‌های 44666294-021 و 44668961-021 با تیم پشتیبانی ناواران در ارتباط باشید و برای اجاره خودرو اقدام کنید.