معرفی 7 خودرو لوکس سال 2022 که چشم‌ها را خیره کرده‌اند
آخرین بروزرسانی در تاریخ 21 خرداد 1401

با رشد ثروت و سطح رفاه در اکثر نقاط جهان، تمایل مشتریان به خرید یک خودرو لوکس نسبت به گذشته افزایش یافته است؛ خودروهایی با پیشرانه‌های قدرتمند، طراحی چشمگیر، ابعاد بزرگ، امکانات بسیار متنوع و صد البته بسیار گران قیمت!

 افزایش تقاضا برای خرید چنین خودروهایی باعث شده تا برخلاف دهه 1980 و 1970 میلادی که خودروسازان بر تولید محصولات اقتصادی تمرکز داشتند، امروزه صنعت خودروسازی به سمت تولید هر چه بیشتر خودرو لوکس حرکت کند. در این مقاله از مجله خودرو ناواران به بررسی خودروهای لوکس سال 2022 خواهیم پرداخت، خودروهایی که مفهوم ماشین لاکچری را به بهترین نحو معنا کرده‌اند!

 

 در ادامه می‌خوانید...

 

خودرو لوکس بنتلی فلایینگ اسپور

یک خودرو لوکس انگلیسی: بنتلی فلایینگ اسپور

نخستین خودرو در لیست ماشین لوکس 2022، سدان لوکس و بزرگ انگلیسی یعنی بنتلی فلایینگ اسپور است. این خودرو از نسخه توسعه‌یافته پلتفرم بنتلی کانتیننتال GT بهره می‌برد و با سه پیشرانه پلاگین هیبریدی V6، موتور چهار لیتری V8 و موتور شش لیتری W12 عرضه می‌شود.

مهم نیست بنتلی فلایینگ اسپور را با کدام موتور سفارش دهید، چرا که این خودرو لوکس تحت هر شرایطی در کمتر از پنج ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت. البته برای دستیابی به حداکثر سرعت این خودرو لوکس که 327 کیلومتر بر ساعت است، باید نسخه W12 را خریداری کنید.

بنتلی فلایینگ اسپور استاندارد خودروهای لوکس را یک پله ارتقا داده است. عایق‌بندی فوق‌العاده کابین مانع از ورود صدا به درون خودرو می‌شود، در حالی که کابین سراسر چرم و چوب این خودرو موجب جلب رضایت خریدار خواهد شد. طراحی و امکانات این خودرو به گونه‌ای است که می‌توان گفت بنتلی فلایینگ اسپور، بیش از آن‌که شبیه خودرو باشد، یک عمارت متحرک است.

 

خودرو لوکس مرسدس کلاس S

یک خودرو لوکس آلمانی: مرسدس کلاس S

نمی‌توان مطلبی در مورد خودرو لوکس نوشت و در آن نامی از مرسدس کلاس S ذکر نکرد. مرسدس کلاس S به‌نوعی تعریف دقیق مفهوم خودرو لاکچری اروپایی محسوب می‌شود که از چند دهه پیش تاکنون در بازار جهانی حضور دارد. در مرسدس کلاس S هیچ‌گونه لرزشی را از ناحیه پدال‌ها یا فرمان حس نخواهید کرد و صدای باد یا چرخش لاستیک‌ها را نیز نخواهید شنید. تمامی این موارد از سال‌ها پیش در مرسدس کلاس S لحاظ شده‌اند تا جدیدترین نسل این خودرو بتواند استاندارد خودروهای لوکس را چند پله ارتقا دهد.

علاوه‌بر سیستم تعلیق فوق‌العاده که سواری نرمی را برای سرنشینان فراهم می‌کند، موتور مرسدس کلاس S به عنوان یک خودرو لوکس دارای یکی از بی‌صداترین پیشرانه‌های درون‌سوز است. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک این خودرو نیز حس سواری بی‌نظیری را برای سرنشینان فراهم خواهد کرد چرا که متوجه تعویض دنده‌ها در مرسدس کلاس S نخواهید شد. سیستم تهویه صندلی‌ها به همراه ماساژور نیز راحتی بیشتری را برای سرنشینان این خودرو فراهم خواهند ساخت.

در حال حاضر بالاترین تیپ این خودرو لوکس S 500 4MATIC نام دارد که به پیشرانه سه لیتری شش سیلندر بنزینی مجهز است. این پیشرانه حداکثر 429 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که حاصل آن ثبت رکورد شتاب صفر تا صد 4.29 ثانیه برای محصول لوکس مرسدس است. اگر این تیپ برای خریدار گران باشد، می‌توانند نسخه S 350 را خریداری کنند که به موتور دیزلی با 282 اسب بخار قدرت مجهز است و رکورد شتاب صفر تا صد 6.4 ثانیه دارد. مطابق قانون نانوشته خودروسازان آلمانی، حداکثر سرعت مرسدس بنز کلاس S نیز به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 

خودرو لوکس رولزرویس گوست

یک خودرو لوکس محبوب: رولزرویس گوست

برند بریتانیایی رولزرویس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان خودرو لوکس در جهان است که تولیدات آن با قیمت بالا و کیفیت منحصربه‌فرد شناخته می‌شوند. رولزرویس علاوه بر تولید خودرو گران‌قیمت و منحصربه‌فرد، موتورهای هواپیما نیز تولید می‌کند.

وقتی صحبت از تجمل و ظرافت به میان می‌آید، گزینه‌ای بهتر از رولزرویس گوست در بازار خودرو جهان پیدا نخواهد شد. این خودرو بر اساس نسل جدید شاسی آلومینیومی رولزرویس ساخته شده است که معماری لوکس نام دارد و در مدل‌های فانتوم و کالینان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

اگرچه رولزرویس گوست کوتاه‌تر از برادر خود یعنی رولزرویس فانتوم به نظر می‌آید، اما همچنان پنج‌متر طول و 2.5 تن وزن دارد، بنابراین به‌سختی می‌توان آن را دست‌کم گرفت. خوشبختانه موتور 6.75 لیتری V12 بنزینی گوست 563 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که این خودرو لوکس و سنگین را قادر می‌سازد تا شتاب صفر تا صدی معادل 4.8 ثانیه را به نام خود ثبت کند. حداکثر سرعت رولزرویس گوست نیز حدود 250 کیلومتر بر ساعت است.

 

خودرو لوکس بی ام و سری 7

بی ام و سری 7، یک خودرو لوکس آلمانی دیگر

هرجا سخن از مرسدس بنز کلاس S به میان آید، بی‌شک نام رقیب نزدیک آن یعنی بی ام و سری 7 نیز ذکر خواهد شد. بی ام و از دهه 1970 میلادی تاکنون تلاش کرده است تا سری 7 را به عنوان رقیب جدی کلاس S مطرح کند و به نظر می‌رسد اکنون موفق شده است تا این هدف را عملی کند. نسل فعلی بی ام و سری 7 یکی از بهترین خودروهای لوکس بازار است که چیزی از رقیب سنتی خود یعنی کلاس S مرسدس کم ندارد.

بی ام و سری 7 هم‌اکنون طیف وسیعی از موتورهای بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. هندلینگ این خودرو نیز بیش از آن‌که به سدان‌های بزرگ شباهت داشته باشد، شبیه یک خودرو اسپرت نیمه لوکس همچون بی ام و سری 5 است. مجموعه‌ای از ابزارهای پیشرفته نیز در کابین این خودرو قرار دارند تا سطح بالای فناوری خودرو حفظ شود.

در ساخت جدیدترین نسل بی ام و سری 7 از فیبرکربن بسیاری استفاده شده است، به همین دلیل با خودرویی سبک‌تر از گذشته روبرو هستیم. در دنیایی که خودروهای لوکس با وزن چند تنی خود شناخته می‌شوند، بی ام و سری 7 یک ماشین لوکس سبک محسوب می‌شود که مصرف سوختی اقتصادی دارد. دو تیپ 740i و 750i از جمله سریع‌ترین تریم‌های این خودرو هستند که به طرز شگفت‌انگیزی بزرگ و در عین حال کم‌مصرف ظاهر می‌شوند.

 

خودرو لوکس بنتلی کانتیننتال GT

بنتلی کانتیننتال GT

همکاری زیرمجموعه‌های هلدینگ فولکس واگن سبب شده است تا خودرو لوکس و گران‌قیمتی همچون بنتلی کانتیننتال GT بر اساس پلتفرم یکی از رقبای خود یعنی پورشه پانامرا خلق شود. با این وجود جای نگرانی نیست چرا که هر دو محصول بنتلی و پورشه در لیست برترین خودروهای لوکس جهان جای خواهند گرفت.

پسوند GT در نام بنتلی کانتیننتال به مشخصه بارز آن یعنی گرندتور بودن اشاره دارد؛ درواقع این خودرو لوکس برای پیمایش جاده‌های طولانی ساخته شده است، به نحوی که راننده و سرنشینان در این سفر دور و دراز هیچ‌گونه کمبود و خستگی را احساس نکنند.

برای بنتلی کانتیننتال GT دو پیشرانه در نظر گرفته شده است و مشتری می‌تواند موتور V8 با قدرت 525 اسب بخار یا W12 با قدرت 626 اسب بخار را برای اتومبیل خود انتخاب کند. داشبورد باشکوه بنتلی کانتیننتال GT به سبک نشان این برند به سمت بیرون متمایل است که با حلقه‌ای چوب و چرم دورتادور کابین ادامه خواهد یافت.

علاوه‌بر استفاده از مواد باکیفیت برای ساخت خودرو، بنتلی کانتیننتال GT به فناوری‌های مدرن و امروزی نیز مجهز است که شامل سیستم‌های سرگرمی فوق‌العاده و ایمنی کارآمد می‌شوند. این فناوری‌ها به همراه شاسی جدید سبب می‌شوند تا راننده احساسی عالی را از رانندگی با این خودرو لوکس در جاده تجربه کند.

 

خودرو لوکس مرسدس EQS

مرسدس EQS

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم از سال‌ها پیش مرسدس کلاس S به عنوان نمونه‌ای تمام عیاری از یک خودرو لوکس در بازار حضور دارد و همواره نسخه‌های جدیدتر آن توسط شرکت سازنده به بازار عرضه شده‌اند. به تازگی همزمان با عرضه نسل جدید کلاس S، کمپانی مرسدس بنز نسخه الکتریکی این خودرو را با نام مرسدس EQS راهی بازار کرد که معنای واقعی یک ماشین لاکچری برقی را به تصویر می‌کشد.

مرسدس EQS تمام ملزومات یک خودرو لوکس را شامل می‌شود. این اتومبیل جادار، راحت، شیک و سرشار از فناوری‌های مدرن است. مشتریان می‌توانند مرسدس EQS را به همراه سیستم تشخیص صدا، نورپردازی هوشمند محیط، سامانه پارک از راه دور، صندلی‌های ماساژور و سیستم تهویه هوا معطر ایر بالانس سفارش دهند. مرسدس EQS تنها یک خودرو لاکچری نیست، بلکه در زمینه قوای فنی الکتریکی نیز درخشان ظاهر می‌شود و با هر بار شارژ قادر به پیمایش 640 کیلومتر است.

 

خودرو رنجروور 2022

رنجروور 2022

اگر یک خودرو لوکس می‌خواهید که کابین مجلل و بدنه‌ای به استحکام رزم‌ناو جنگی را در اختیار شما قرار دهد، رنجروور بخرید. رنجروور با وجود وزن زیاد و فاصله محوری طویل، خودرویی چابک و سریع است و در معابر آفرودی خوش می‌درخشد. برخلاف سایر خودروهای این لیست که در سگمنت سدان قرار دارند، رنجروور یک شاسی‌بلند است و به همین دلیل فضای بار بیشتری را در اختیار مالک خود قرار می‌دهد.

در تیپ پایه، قلب تپنده رنجروور ۲۰۲۲ یک موتور ۳ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر است که با همراهی یک موتور الکتریکی، توان تولید ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قوی‌ترین پیشرانه قابل سفارش برای این خودرو لوکس هم یک موتور هشت سیلندر 4.4 لیتری تویین توربو با ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است و شتاب صفر تا صد آن هم به 4.4 ثانیه می‌رسد!

ناگفته نماند که رنجروور به سیستم تعلیق بادی نیز مجهز است که به وسیله آن می‌توانید ارتفاع خودرو را از درون کابین تنظیم کنید. این کار برای سهولت ورود به خودرو یا خروج از آن بسیار کاربردی است. در صورت سفارش نمونه فول آپشن این خودرو لوکس و باابهت بریتانیایی، باید مبلغی در حدود 184 هزار دلار را برای خریداری آن پرداخت کنید!

 

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت ناواران، به بررسی لوکس‌ترین خودروهای بازار جهانی در سال 2022 پرداختیم و چند مورد از ماشین‌های گران‌قیمت و مجلل دنیا را مورد بررسی قرار دادیم. خودروهای دیگری نیز در این لیست قابل ذکر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به رولزرویس فانتوم، پورشه پانامرا و بنتلی بنتایگا اشاره کرد. لیست خودروهای لوکس هر ساله بیشتر و بیشتر می‌شود، چرا که اکنون خودروهای برقی همچون لوسید ایر و تسلا مدل X نیز به میدان رقابت اتومبیل‌های مجلل اضافه شده‌اند.

در پایان باید اشاره کنیم که مجموعه ناواران امکان کرایه خودرو در بسیاری از شهرهای ایران را برای مخاطبین خود فراهم کرده است. با مراجعه به سایت ناواران امکان اجاره خودرو ایرانی و خارجی در نقاط مختلف کشور را خواهید داشت. برای مثال اجاره خودرو تهران و اجاره خودرو در مشهد برای مشتریان این مجموعه امکان‌پذیر است. مجموعه ناواران با رویکرد اعتماد به مشتری، شرایط بسیار آسانی را برای اجاره ماشین فراهم کرده است. برای اجاره ماشین موردنظرتان یا کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کرایه خودروها اینجا کلیک کنید یا از طریق شماره تلفن‌های 44666294-021 و 44668961-021 با تیم پشتیبانی ناواران در ارتباط باشید و برای اجاره خودرو اقدام کنید.


بی ام وبنتلیخودرو لوکسخودرو هیبریدیمرسدس بنز