چینش وسایل در ماشین، نکات کلیدی برای چیدن صندوق عقب خودرو
آخرین بروزرسانی در تاریخ 24 دی 1398

چیدن وسایل داخل ماشین، خصوصا برای مسافرت های طولانی، معمولا دردسر بزرگی است که به این راحتی ها برطرف نمی شود! بخصوص زمانی که از خدمات اجاره ماشین استفاده کرده باشید؛ چراکه آشنایی کافی با فضای های موجود در خودرو برای چیدن بار و بندیل سفر خود ندارید.

در این راهنمای سفر، همراه ما باشید تا باهم مهم ترین نکات لازم درخصوص چینش وسایل داخل ماشین، خصوصا صندوق عقب خودرو را باهم بررسی کنیم. ما به فکر کیفیت سفر شما هستیم...

 

هرگز از دست ندهید »»»» اجاره ماشین در نوروز

 

 

بی رحم باشید

فضای لازم برای جا دادن وسایل داخل خودرو، محدود است. پس در وسایلی که برای بردن به سفر انتخاب می کنید، دقت لازم را داشته باشید. در حقیقت، مهم ترین بخش یک چینش مرتب در خودرو، مربوط به زمانی است که وسایل ضروری را انتخاب می کنید و از وسایل غیرضروری چشم پوشی می کنید.

 

پیش از آغاز چیدن، خودرو مرتب شود؟؟؟

معمولا فضا های مختلف خودرو که داری ظرفیت مناسب هستند، توسط وسایل غیر ضروری اشغال شده اند. برای مثال: وجود چندین جعبه دستمال کاغذی مطمئنا فضای زیادی از شما می گیرد.

پس حتما پیش از آغاز چیدن وسایل داخل ماشین، حتما خودرو را مرتب کنید. تمام وسایل غیر ضروری را از خودرو خارج کنید. البته، اگر ماشین های اجاره ای، معمولا این مشکل را نخواهند داشت. چراکه وسایل اضافی در این خودروها وجود ندارد. اما بهتر است برای آشنایی با همه فضاهای موجد، حتما پس از تحویل خودرو، بخش های مختلف آن را چک کنید!

 

 

نوبت را رعایت کنید! 

برای آغاز چینش وسایل، بخصوص در قسمت صندوق عقب، به هیچ عنوان از چمدان ها و بسته ها کوچک شروع نکنید. همیشه اطمینان حاصل کنید، که وسایل بزرگ تر در ابتدا چیده شوند. در غیر این صورت، مطمئن باشید که وسایل کوچک تر، فضای زیادی را هدر خواهند داد. بنابراین چمدان ها و یا بسته های بزرگ در پایین تر و چمدان ها و ساک های دستی و کوچک بالاتر قرار بگیرند.

 

 

نکته مهم!

در هنگام بسته بندی اتومبیل، اطمینان حاصل کنید که پنجره های کناری در قسمت عقب و شیشه عقب، با وسایل بزرگ و ... مسدود نشوند. چراکه که هیچ چیز مانند این مورد که باعث محدود شدن دید راننده می شود، ایمنی سرنشینان را به خطر نمی اندازد.

 

 

بسته های منعطف فراموش نشوند...

تا حد امکان، از جعبه های بزرگ مقوایی و پلاستیکی دوری کنید؛ چرا که اینها دست و پاگیر هستند و اجازه استفاده کامل از فضا را به شما نمی دهند. بهتر است وسایل کوچک تر خود را در کیسه های پارچی و یا پلاستیکی قرار دهید! انعطاف پذیری این بسته ها باعث می شود بتوانید حتی آن ها در فضای بین بسته ها و چمدان ها بزرگ تر جا دهید! جاهایی که معمولا یک بسته مقوایی یا پلاستیکی ضخیم جا نمی شوند...

 

نکته مهم دیگر»» بهتر است وسایل خود را در 3 گروه بر اساس میزان ضروری بودن آن ها طبقه بندی کنید؛ و وسایلی که در گروه های مختلف هستند را در یک بسته قرار ندهید. این طبقه بندی 2 مزیت دارد. اول اینکه وسایل مهم همه در کنار هم بسته بندی می شوند و دسترسی به آن ها راحت تر است. دوم اینکه، برای داشتن یک چیدمان بهتر، لازم است ابتدا از چیدن وسایل خیلی ضروری شروع کنید و بعد سراغ وسایل کم تر ضروری بروید.

 

 

و در پایان: خلاق باشید!

با خلاقیت بالا از تمامی فضاهای مخفی استفاده کنید. شکاف های موجود در بین صندلی ها، فضای داشبورد، زیر صندلی ها ... از جمله این فضاها می باشند. مطمئن باشید اگر از تمامی فضاهای موجود استفاده کنید، حتی پس از اجاره پراید، که اتومبیل کوچکی هست، حیرت زده خواهدی شد که چگونه چمدان های بزرگ و ده ها وسیله دیگر را در خود جای می دهد.

 

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید : چرا باید سفرهای جاده ای را تجربه کنیم؟؟

 

 

منبع : مجله تخصصی اخبار، نقد و بررسی و اطلاعات خودرو

 


چیدن وسایل در ماشینچیدن صندوق عقب