پیش بینی قیمت خودرو در بهار 1398
آخرین بروزرسانی در تاریخ 10 فروردین 1398

عدم مشخص شدن دقیق قیمت خودرو ها و همچنین حضور حجم بالایی از خودروهای داخلی این دیدگاه را ایجاد کرده است که قیمت خودرو در سال 98 با شیب ملایمی کاهش خواهد یافت اما در این بین کارشناسانی هم هستند که امیدی به کاهش قیمت خودرو ندارند و تغییرات قیمت خودرو را در افزایش آن می دانند نه کاهش قیمت خودرو .

 

به گفته بابک صدرایی ( از کارشناسان صنعت خودروسازی )، قیمت خودرو در سال 98 علاوه بر میزان عرضه و تقاضا به قیمت دلار هم بستگی دارد. وی همچنین افزود : دولت چنانچه بتواند برای سال ۹۸ نرخ ارز را ثابت نگه دارد، قیمت خودرو نیز تثبیت خواهد شد.

 

پیش بینی قیمت خودرو

امکان تثبیت قیمت خودرو 98، در صورت ثابت ماندن نرخ ارز در سال 98

 

همچنین باتوجه به احتمال تصویب افزایش قیمت خودرو به میزان 5 درصد کمتر از حاشیه بازار، میزان تقاضا برای خرید خودرو کاهش خواهد یافت که این امر، یعنی کاهش تقاضا برای خرید خودرو در سال 98 از مهم ترین اتفاقات این حوزه پیش بینی می شود.

در حالی که سال 97 با افت شدید تولید خودرو همراه بود، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه تولید یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار دستگاه خودرو را برای سال 98 در نظر گرفته است، که در حقیقت برنامه رشد تیراژ را برای خودرو سازان داخلی در نظر گرفته است. این درحال است که خودرو سازی ایران با چالش های زیادی از جمله مشکلات اقتصادی، مشکل تامین قطعه و ... روبرو است.

باتوجه به موارد یاد شده، از جمله نرخ دلار، کاهش میزان تولید در سال 97، مشکلات صنعت خودرو سازی، کاهش تقاضا و ... تعیین قیمت خودرو برای سال 98 به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

به گفته بابک صدرایی: در سال 98، نه تنها خبری از ارزانی قیمت خودرو نیست، بلکه افزایش قیمت خودرو ها در سال 97 برای سال 98 نیز تثبیت خواهد شد.

 

احتمال افزایش قیمت خودرو در سال 98 نیز وجود دارد

قیمت خودروتغییرات قیمت خودروقیمت خودرو در سال 98افزایش قیمت خودروقیمت خودرو 98