جدیدترین خودرو های مازراتی | سری تروفئو
آخرین بروزرسانی در تاریخ 05 شهریور 1399

مازراتی سری تروفئو، همه چیز درباره رونمایی خودروهای جدید مازراتی

پس از رونمایی ماشین هیبرید گیبلی در ماه پیش، مازراتی برای تازه کردن سبد تولیدات خود اقدام کرد. این ماشین که از دیگر سدان های مازراتی کوچک تر است، بار دیگر تیتر رسانه ها می شود؛ چراکه خودروساز مودنا می خواهد نمونه قدرتمند و بی نظیر تروفئو (Trofeo) را برای خودرو گیبلی عرضه کند! نه فقط مازراتی گیبلی، بلکه کواتروپورته (Quattroporte) نیز با همان ساختار تقویت شده تروفئو ارائه می شود.

همچون مازراتی لوانته تروفئو، این دو خودرو صندوق دار سریع (Sedan) دارای پیشرانه 3/8 لیتری و خورجینی 8 سیلندر توئین توربو فراری هستند و مثل شاسی بلند مازراتی از 580 اسب بخار قدرت، حداکثر سرعت 326 کیلومتر در ساعت و 730 نیوتن متر گشتاور بهره می برند. همین امر آنها را سریع ترین خودروهای مازراتی کرده است!

 

مطلب پیشنهادی:

جدیدترین جیپ گلادیاتور 6x6 | جیپ گلادیاتور با پیشرانه شورولت

 

تصویری از مازراتی تروفئو لوانته ، Maserati Levante Trofeo 2021

 

گیبلی تروفئو، در مقایسه با کواتروپورته، سبک تر است و دو دهم ثانیه زودتر به سرعت صد کیلومتر در ساعت نزدیک می شود و برای رسیدن به این سرعت تنها 4/3 ثانیه زمان لازم دارد. در مقابل، لوانته تروفئو به سیستم تمام چرخ و محرک (AWD) مجهز است. این دو خودرو صندوق دار (SEDAN) تقویت شده و قوی منحصربه فرد با دیفرانسیل لغزش محدود و سامانه محرک عقب عرضه می شوند. جعبه دنده خودکار 8 سرعته باید در هر سه نمونه تروفئو بتواند قدرت خروجی را به چرخ ها انتقال دهد.

 

Maserati-Ghibli_Trofeo-2021

عکسی از گیبلی تروفئو ، Maserati Ghibli Trofeo 2021

 

علاوه بر قدرت پیشرانه فراری، نمونه های تروفئو مازراتی کواترو پورته از تزئینات قرمز برخوردارند تا از نظر ظاهری با سایر نمونه ها تمایز قابل توجهی داشته باشند. چراغ های عقب با الهام از چرخ عقب GT 3200 و خودرو آلفیری (Alfieri) ساخته شده اند و سپر جلو نیز با قطعات تزئینی فیبر کربنی و جلو پنجره ارائه می شوند.

 

Maserati-Quattroporte_Trofeo-2021

تصویری از تروفئو مازراتی کواترو پورته ، Maserati Quattroporte Trofeo

 

مازراتی برای گیبلی تروفئو کاپوتی جدید با مجرای هوای دوگانه جهت خنک شدن بهتر پیشرانه نصب کرده است، چیزی شبیه به کاپوت لوانته تروفئو!

هردو خودرو مازراتی دارای رینگ های 21 اینچی هستند، اما شاسی بلند لوانته قادر است با مجموعه رینگ های بزرگ تر و 22 اینچی تجهیز شود.

 

داخل کابین

داخل کابین هم تغییراتی مشاهده می کنید. در کابین خودرو، قطعات Trofeo و مبلمان تزئینی دیده می شود. اما عمده ترین تغییر مربوط به سیستم سرگرمی منحصربه فرد است! جایگزین نمایشگر 8/4 اینچی پیشین، صفحه نمایش لمسی تقریباً 10 اینچی قرار می گیرد. این نمایشگر بزرگ با گرافیک شگفت انگیز و رزولوشن فوق العاده عرضه می شود.

 

تصویری از داخل ماشین گیبلی تروفئو ، Maserati Ghibli Trofeo 2021

 

امکان دارد افرادی قصد داشته باشند خودروهای مازراتی سری تروفئو یا گیبلی تجهیزشده با پیشرانه فراری را خریداری کنند، اما این امر در آینده ممکن نیست؛ چراکه مدیرعامل فراری، لوئیس کامیلری، پیشتر گفته است پس از پایان توافق فعلی، قرارداد ارائه پیشرانه را برای مازراتی تمدید نمی کند. کامیلری تأکید کرده است آخرین ماشین مازراتی تجهیزشده به پیشرانه عرضه شده در مارانلو در سال 2021 یا 2022 ارائه می شود.

شایان ذکر است اگرچه پیش از این پیشرانه V8 در گیبلی به کار نرفته بود، سال ها در تیپ GTS کواتروپورته استفاده می شد. نمونه تازه کواتروپورته در سال 2024 ارائه می شود و انتظار می رود نمونه های آینده دارای پیشرانه خورجینی و 3 لیتری با 6 سیلندر تویین توربو مازراتی باشند. نام این پیشرانه Nettuno است و 9 سپتامبر از خودرو سوپر اسپرت MC20 رونمایی می شود.

 


خودروماشینگیبلی تروفئوکواتروپورتهلوئیس کامیلریمازراتیکواترو پورتهمازراتی لوانته تروفئو