شاسی بلند رولز رویس، فوق لوکسِ پرطرفدار
آخرین بروزرسانی در تاریخ 18 فروردین 1398

 رولز رویس کولینان، خودرو به اصطلاح شاسی بلند رولز رویس می باشد که چندی پیش رونمایی و به بازار عرضه شد.کولینان، رولز رویس فوق لوکـس برخلاف  قیمت بسیار بالا در سطح بازار های جهانی با استقبال عجیب و فراوانی روبه رو شده است؛ این درحالی ست که این خودرو با قیمت پایه 325 هزار دلاری در آمریکا، عملا خودوریی مخصوص ثروتمندان لوکس پسند می باشد. با هم بررسی خواهیم داشت از مشخصات و آخرین اخبار شاسی بلند رولز رویس، فوق لوکس پرطرفدار... همراه ما باشید.

 

 

کارشناسان رولز رویس که انتظار چنین استقبالی را نداشتند، سبب شد تا پایان جولای، رولز رویس برای مدل شاسی بلند خود (کولینان) سفارش جدید نپذیرد. با توجه به صحبت های مدیر اجرایی رولز رویس خط تولید کولینان با نهایت ظرفیت خود در حال تولید می باشد، اما همچنان نسبت به حجم بالای تقاضا کافی نمی باشد.

به همین خاطر، شرکت رولز رویس برای تامین سرعت لازم برای تولید کولینان، اقدام به استخدام 200 نیروی جدید برای خط تولید آن کرده است تا پاسخگویی حجم بالای درخواست ها برای مدل کولینان باشند.

 

برخی از مشخصات کولینان، شاسی بلند رولزرویس

 

کولینان، نخستین اس یووی فوق لوکس جهان محسوب می شود که درحقیقت رویاپردازی ها برای یک سفر آفرود فوق لوکس را برای نخستین بار به حقیقت پیوند داده است.

برخلاف برخی از ایرادات ظاهری، کولینان، این اس یووی فوق لوکس، مجهز به اکثر تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا، همانند اکثر تجهیزات ایمنی مانند، سیستم دید پانورامیک اطراف با چهار دوربین، سیستم تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال، دید در شب و غیره می باشد.

 

کولینان، مجهز به اکثر تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا

 

از تجهیزات رفاهی و امکانات لوکس کولینان رولز رویس شارژر بی سیم تلفن همراه، نمایشگر ویژه با بالاترین پیکسل موجود، 5 پورت USB جهت شارژ تجهیزات برقی، wifi رایگان و ... می باشد.

صندلی های ویژه و فوق راحت مخصوص سرشینان عقب و همچنین صندلی راننده فوق راحت بوده و مجهز به سیستم گرمکن و غیره می باشد. نوع دیگر از صندلی های عقب، ترکیبی از دو صندلی شخصی و یک کنسول مرکزی ویژه می باشد که در آن یک یخچال نیز تعبیه شده است.

 

طراحی تخصصی و فوق ویژه صندلی های مخصوص دو نفره

 

وجود درب هاچ بک برای نخستین بار در رولز رویس به منظور ایجاد امکانات و فضای مناسب و بیشتر برای خلق لوکس ترین اوقات ممکن می باشد.

 

وجود درب هاچ بک برای نخستی بار جهت ایجاد رفاه بیشتر

 

طول کولینان 5.34 متر، عرض آن 2.16 متر و همچنین ارتفاع آن 1.83 متر می باشد که البته به منظور رفاه بیشتر به هنگام سوار شدن سرنشینان، به صورت اتوماتیک 4 سانتی متر پایین می آید.

پیشرانه آن 6.75 لیتری V12 می باشد که قدرت آن 570 اسب بخار بوده و 850 نیوتن بر متر گشتاور تولید می کند.

حداکثر سرعت این اس یووی 2.6 تنی، 250 کیلومتر بر ساعت می باشد و میزان مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر 15 لیتر می باشد.

به واسطه سیستم تعلیق بادی که خود تنظیم و فوق پیشرفته می باشد، کولینان، در سخت ترین و ناهموارترین شرایط ممکن نیز یک سواری فوق العاده راحت و بدون هیچ لرزشی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

حداکثر سرعت این رولز رویس 250 کیلومتر بر ساعت می باشد

 

رینگ های کولینان 22 اینچی می باشند، سیستم فرمانگیری برای هر چهار چرخ می باشد و دارای فناوری تنظیم فعال کمک فنرهای می باشد که در مجموع این امکانات سبب می شود که در مسیرهای مخصوص آفرود، هر کدام از چرخ های که کشش خود را از دست دهند، یک کمپرسور هوای ویژه، چرخ مورد نظر را پایین می آورد تا در هر لحظه همه چرخ ها به صورت صد در صد با زمین تماس داشته باشند.

 

امکانات کم نظیر فنی موجود در کولینان رولز رویس

 

امکان ویژه دیگر کولینان، دکمه ((همه جا)) می باشد که در مسیر هایی نامساعد و غیر عادی مانند شن زار، گل و لای، ماسه ای و ... به راننده این امکان را می دهد تا از تمام 850 نیوتن متر گشتاور پیشرانه برای حرکت دادن خودرو استفاده کند.

 

استفاده از تمام نیروی تولید برای حرکت، به واسطه قابلیت ((همه جا)) کولینان

  

 


شاسی بلندلوکسشاسی بلند رولز رویسفوق لوکسرولز رویسکولینان