نقد و بررسی پورشه کیمن 2022
آخرین بروزرسانی در تاریخ 29 تیر 1401

موفقیت‌های چشمگیر پورشه باکستر نسل اول باعث شد تا در سال‌ 2006 کمپانی سازنده نمونه سقف ثابت از این خودرو را با نام پورشه کایمن (Porsche Cayman) راهی بازار کند. از آن سال تا به امروز چهار نسل مختلف از این کوپه جذاب راهی بازارهای جهانی شده است و توانسته نظر بسیاری از طرفداران خودروهای پورشه را به سوی خود بکشاند.

پورشه کیمن با آرایش موتور وسط و سیستم تعلیقی که ماهرانه برای سواری اسپرت تنظیم شده است، تجربه بی‌نظیری از رانندگی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بهتر است بدانید که پورشه کایمن در بازار جهانی با خودروهایی نظیر بی ام و Z4، تویوتا سوپرا و شورولت کوروت رقابت می‌کند. پورشه کیمن جدید با نام کامل پورشه 718 کایمن شناخته می‌شود تا از مدل دیگر این نسخه موسوم به پورشه 718 باکستر متمایز باشد. در این مقاله از سایت اجاره خودرو ناواران به سراغ نقد و بررسی پورشه کیمن 2022 رفته‌ایم و قصد داریم این کوپه جذاب را از نظر مشخصات فنی، طراحی و تجهیزات ایمنی و رفاهی مورد بررسی قرار دهیم.

 

در ادامه می‌خوانید...

 

نقد و بررسی پورشه کیمن 2022

معرفی پورشه کیمن 2022، چه چیزی به آن اضافه شده است؟

برای سال 2022، مشخصات پورشه کایمن با اضافه شدن تیپ GT4 RS رنگارنگ‌تر از گذشته شده است. پیشرانه چهار لیتری شش سیلندر تخت که در تیپ‌های بالارده پورشه کیمن به کار گرفته شده است، پیش از این در پورشه 911 GT3 مورد استفاده قرار گرفته بود که توان تولید 493 اسب‌بخار قدرت را دارد! البته بهبودهای فنی این کوپه جذاب به همین جا ختم نمی‌شود و سیستم‌های تعلیق، فنربندی و آیرودینامیک کیمن نیز با توجه به تجربیات گذشته بهبود یافته است.

برای افرادی که پورشه کیمن را جهت مسابقه دادن در پیست خریداری می‌کنند، نسخه فوق اسپرت GT4 RS Clubsport ارائه شده است. همچنین مشتریان می‌توانند دو رنگ جدید «آبی کوسه‌ای» و «متالیک فروزن بری» را برای پورشه کایمن مورد نظر خود انتخاب کنند. سایر اکسسوری‌ها نیز توسط مشتری قابل سفارش هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به دستکش‌های چرمی رانندگی و کفپوش‌های خاص اشاره کرد!

 

نقد و بررسی پورشه کیمن 2022

قیمت پورشه کایمن 2022 چقدر است؟

پورشه کیمن در قالب شش تیپ به بازار عرضه می‌شود که هرکدام با برچسب قیمتی متفاوتی قابل خریداری خواهند بود. قیمت پورشه کیمن در تیپ پایه معادل 61850 دلار است، در حالی که بالاترین تیپ آن یعنی GT4 RS قیمتی معادل 143050 دلار دارد. شش تیپ پورشه کیمن به ترتیب عبارتند از: پایه، T، S، GTS 4.0، GT4 و GT4 RS.

به نظر بسیاری از منتقدان، قیمت پورشه کایمن GTS در برابر امکانات و مشخصات آن ارزنده است. این تیپ از نظر مشخصات و امکانات بالاتر از حد متوسط قرار دارد و از نظر تجربه رانندگی نیز دلچسب و دوست‌داشتنی عمل می‌کند. از جمله مشخصات پورشه کایمن GTS‌ باید به ترکیب موتور شش سیلندر و گیربکس دنده‌ای اشاره کرد که لذت رانندگی منحصربه‌فردی را برای راننده ایجاد می‌کنند. صندلی‌های اسپرت پلاس قابل تنظیم و تقویت ‌شده، سیستم اگزوز اسپرت، سیستم تعلیق تطبیقی ​​اسپرت و رینگ‌های 20 اینچی مشکی بخشی از تجهیزات این تیپ هستند. ناگفته نماند که قیمت پورشه کایمن GTS 4.0 معادل 88750 دلار است.

 

نقد و بررسی پورشه کیمن 2022

مشخصات پورشه کایمن 2022

پورشه کیمن 2022 با مجموعه‌ای از موتورهای قدرتمند عرضه می‌شود. تیپ پایه این خودرو به موتور دو لیتری تخت چهارسیلندر توربوشارژ با 300 اسب‌بخار قدرت مجهز است. تیپ‌های S و T ‌موتور 2.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ دارند که 350 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گرچه موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ کمپانی پورشه یکی از قوی‌ترین‌ها در جهان محسوب می‌شود و شتاب قابل توجهی را ایجاد می‌کنند، اما صدای آن‌ها برای اغلب ماشین‌بازها و طرفداران پروپاقرص محصولات این کمپانی چندان خوشایند نیست.

سایر تیپ‌های پورشه کیمن به موتور شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز هستند. این پیشرانه در تیپ GTS 4.0 قدرتی برابر با 394 اسب‌بخار تولید می‌کند، در حالی‌که حداکثر قدرت تیپ‌های GT4 و GT4 RS به 414 و 493 اسب بخار می‌رسد.

در بحث هندلینگ ترکیب لاستیک‌های تابستانی پهن به همراه ساختار موتور وسط، سبب شده است تا چسبندگی پورشه کیمن فراتر از تصور باشد. این خودرو ترکیبی عالی از هندلینگ لذت‌بخش و سواری پرشتاب را به مخاطب خود ارزانی می‌دارد. حداکثر سرعت پورشه کایمن GTS برابر با 288 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد این خودرو نیز حدود چهار ثانیه برآورد می‌شود!

صرف نظر از اینکه کدام تیپ را با کدام موتور انتخاب کنید، گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد در لیست مشخصات پورشه کیمن 2022 حضور دارد. این گیربکس شش سرعته بهترین عملکرد را بین خودروهای هم‌رده به اجرا می‌گذارد. با این حال برای افرادی که به رانندگی راحت علاقه دارند، پورشه گیربکس دوکلاچه هفت سرعته به همراه پدال شیفتر را در نظر گرفته است که با پرداخت هزینه اضافه روی خودرو نصب خواهد شد.

 

نقد و بررسی پورشه کیمن 2022

مصرف سوخت پورشه کایمن

مطابق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا، مصرف سوخت درون شهری تیپ پایه پورشه کیمن 11.2 لیتر در صد کیلومتر و مصرف سوخت برون شهری آن 8.7 لیتر در صد کیلومتر است. تیپ‌های قوی‌تر S و T که موتور 2.5 لیتری توربوشارژ دارند، مصرف سوخت 12.3 لیتر به ازای صد کیلومتر در شهر و 9.4 لیتر به ازای صد کیلومتر در بزرگراه را ثبت می‌کنند.

مصرف سوخت پورشه کایمن GT4 با گیربکس شش سرعته دستی و موتور شش سیلندر تنفس طبیعی، 14.7 لیتر به ازای صد کیلومتر در شهر و 10.2 لیتر به ازای صد کیلومتر در بزرگراه اعلام شده است. طبق بررسی‌های میدانی انجام شده در دنیای واقعی نیز پورشه کیمن GT4 حدود 7.3 لیتر به ازای صد کیلومتر در حالت ترکیبی بنزین می‌سوزاند که رقم بسیار بهتری نسبت به اعداد رسمی است.

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز GLC جدید

 

نقد و بررسی پورشه کیمن 2022

فضای داخلی و راحتی

یکی از موارد مهم در نقد پورشه کایمن، بررسی فضای داخلی این خودرو است. صندلی‌های راحت، نشانگرهای قابل درک و کنترلرهای مناسب موجب شده‌اند تا مخاطب حس آرامش را در کابین پورشه کیمن تجربه کند. با این حال نمی‌توان فضای داخلی پورشه کیمن 2022 را بی‌نقص دانست. برخی قسمت‌ها و تعدادی از کنترلرها با استفاده از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که این مسئله سبب شده است کابین پورشه کیمن بهترین در کلاس خود نباشد. البته در صورتی که مالک بخواهد، می‌تواند فضای داخلی پورشه کیمن خود را مجلل‌تر کند. این کار نیاز به بودجه بیشتری دارد که پس از پرداخت آن، تمامی کابین کایمن توسط پورشه با چرم مصنوعی پوشانده خواهد شد.

برای پورشه کیمن دو فضای بار در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها در جلو و دیگری در عقب خودرو تعبیه شده‌اند. مجموعه این دو صندوق حجم مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که برای یک خودرو اسپرت دونفره راضی کننده است. با این حال فضای بار عقب به دلیل قرار گرفتن نزدیک موتور، کوچک‌تر است و شیب دارد. به همین دلیل باید وسایل خود را به‌گونه‌ای محافظت کنید تا از تکان خوردن آن‌ها هنگام حرکت جلوگیری شود.

 

نقد و بررسی پورشه کیمن 2022

سیستم چندرسانه‌ای و قابلیت اتصال

سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده برای پورشه کایمن 2022 ساده است و به سرعت فرامین راننده را پاسخ می‌دهد. سیستم چندرسانه‌ای پورشه کایمن به صورت استاندارد از اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند، اما اندروید اتو ندارد. در صورت پرداخت هزینه اضافه به پورشه، سامانه‌های رهیاب ماهواره‌ای و اتصال Wi-Fi نیز در اختیار مالک قرار خواهد گرفت.

پورشه گزینه دیگری نیز برای سیستم صوتی کایمن در نظر گرفته است که تنها با پرداخت هزینه بیشتر در اختیار مالک خواهد بود. این گزینه سیستم صوتی استریو Bose با 12 بلندگو و مجموع خروجی 821 وات است که تجربه بی‌نظیری از گوش دادن به موسیقی را برای شما فراهم خواهد کرد.

 

نقد و بررسی پورشه کیمن 2022

دستیاران کمکی راننده در پورشه کایمن را بشناسید

این روزها انبوهی از سیستم‌های یاری‌رسان راننده در خودروهای مختلف تعبیه شده‌اند و پورشه کیمن 2022 نیز به آن‌ها مجهز است. با این حال سیستم‌های پیشرفته کمک ایمنی را در پورشه کیمن 2022 نمی‌توان یافت. سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی و رادار نقطه کور تنها دستیاران ایمنی این خودرو هستند.

همچنین بهتر است بدانید که در بحث گارانتی و خدمات پس از فروش، کمپانی پورشه مدل کایمن 2022 را با چهار سال یا 50 هزار مایل گارانتی به مشتریان عرضه می‌کند؛ همچنین پیشرانه این خودرو نیز به صورت جداگانه چهار سال گارانتی دارد. دیگر خدمت پس از فروش پورشه به خریداران کایمن، انجام تعمیرات رایگان به مدت یک سال یا 10 هزار مایل است!

 

جمع‌بندی

پورشه کایمن و پورشه باکستر، دو خودرو اسپرت دو نفره پورشه هستند که برخلاف پورشه 911، همواره بر اساس ساختار موتور وسط ساخته شده‌اند. نسل دوم پورشه کایمن به صورت محدود در فاصله سال‌های 2010 تا 2012 وارد ایران شد اما به علت قوانین محدودکننده واردات، نسل‌های بعدی این خودرو را در ایران شاهد نبودیم. این خودروها که اغلب از نوع کیمن S هستن از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برند و شتاب صفر تا صد آن‌ها نیز به حدود 5.5 ثانیه می‌رسد. البته به صورت سفارشی یک نمونه کیمن R نیز با پلاک ملی در کشور موجود است که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود.

در پایان بهتر است بدانید که ناواران یکی از مراکز معتبر اجاره خودرو در ایران است که خدمات کرایه خودرو در سرتاسر ایران را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این موسسه امکان اجاره خودرو در تهران، اجاره خودرو در مشهد و بسیاری دیگر از شهرهای ایران را فراهم کرده است. ناواران امکان اجاره خودرو بدون نیاز به سفته یا تضمین بانکی را برای متقاضیان خود فراهم ساخته است، از این‌رو به آسانی می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن ناواران در تهران، کیش یا هر شهر بزرگ دیگر ایران نسبت به اجاره ماشین از ناواران اقدام کنید. اگر قصد اجاره خودرو را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط و لیست قیمت‌ها اینجا کلیک کنید یا از طریق شماره تلفن‌های 44666294-021 و 44668961-021 با تیم پشتیبانی ناواران در ارتباط باشید و برای اجاره خودرو اقدام کنید.

 


پورشهپورشه کیمننقد خودرو