راهنمای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی
آخرین بروزرسانی در تاریخ 04 مرداد 1401

استان‌های مرکزی ایران همچون یزد و کرمان، میزبان هزاران گردشگر در فصول سرد سال هستند. آب و هوای این استان‌ها معتدل است، بناهای تاریخی فراوانی دارد و علاوه‌بر آن مسافران می‌توانند از حضور در تورهای کویرنوردی بهره‌مند شوند. جذابیت‌های فراوان این شهر زیبا و تمایل فراوان اغلب هموطنان برای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی باعث شده تا در این مقاله از مجله سایت اجاره خودرو ناواران، به بررسی راهنمای سفر از تهران به یزد بپردازیم، سفری که می‌تواند برای شما بسیار خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی باشد. لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

راهنمای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی

سفر به یزد، تجربه‌ای دلچسب

یزد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است و روایات بسیاری در مورد تأسیس این شهر وجود دارد. به بیان افسانه‌ها، این شهر زندان اشراف هخامنشی پس از حمله اسکندر بوده است. شهر یزد در دوران امپراطوری ساسانی به مرکز مذهب زرتشتی تبدیل شد و همچنان تعداد بسیار زیادی از زرتشتیان در این شهر زندگی می‌کنند.

به دلیل موقعیت خاص یزد و قرار گرفتن این شهر در بین کویرهای گوناگون، فاتحان و غارتگران توجه چندانی به این شهر نداشته‌اند و از این‌رو دیدنی‌های یزد و بناهای تاریخی این شهر سالم باقی مانده‌اند. به همین دلیل سفر از تهران به یزد می‌تواند یک رویداد خاطره‌انگیز برای شما باشد، رویدادی که با چاشنی تفریح و گردش در یک شهر باستانی زنده همراه است.

 

راهنمای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی

مسافت سفر از تهران به یزد

به نظر می‌رسد برای سفر از تهران به یزد، بیش از یک مسیر مشخص وجود ندارد! این مسیر 623 کیلومتر طول دارد که طی کردن آن با توجه به شرایط و توقف‌ها، بین 6 الی 7 ساعت به طول می‌انجامد. در صورتی که زمانی را برای توقف یا صرف غذا در این مسیر اختصاص دهید، زمان سفر از تهران به یزد بازهم افزایش خواهد یافت.

نکته مهم در سفر از تهران به یزد و مسیر آن، نوع جاده‌ای است که این دو شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. بیشتر قسمت‌های مسیر سفر به یزد اتوبان هستند و باقی مسیر نیز آزادراه است. در نتیجه رانندگی طولانی‌مدت و بدون توقف در این مسیر خسته کننده خواهد بود. برای جلوگیری از کسالت‌آور شدن سفر و وقوع اتفاقات ناگواری که در پی خستگی پدید می‌آیند، پیشنهاد می‌شود در طول سفر به یزد یک یا چند همراه داشته باشید. همچنین شهرها و مراکز اقامتی مختلفی در این مسیر قرار گرفته‌اند که اقامت کوتاه‌مدت یا بلندمدت در آن‌ها، موجب دفع خستگی شما و همسفران خواهد شد.

 

راهنمای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی

بهترین مسیر سفر از تهران به یزد

بهترین مسیر برای سفر از تهران به یزد، مسیر مستقیمی است که این دو شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. برای استفاده از این مسیر، ابتدا از تهران خارج شده و وارد اتوبان تهران – قم شوید. پس از رسیدن به قم کار دشواری پیش رو نخواهید داشت، چرا که نیازی نیست تا وارد کمربندی این شهر شوید یا تغییر مسیر دهید و تنها با ادامه دادن مسیر مستقیم از حومه شهر خارج خواهید شد. هنگام عبور از حومه قم، بایستی توجه داشته باشید که وارد آزادراه قم – گرمسار نشوید، چرا که در این صورت مسیر شما طولانی‌تر از حالت عادی خواهد شد.

همچنان در نیمه اول سفر به یزد به سر می‌بریم، نیمه‌ای که شامل سه اتوبان است و می‌توانید با نهایت سرعت در آن حرکت کنید. اتوبان قم – کاشان تکه بعدی مسیر شما خواهد بود که تا ورودی شهر کاشان ادامه دارد، اما وارد این شهر نمی‌شود. پس از آن نیز سومین اتوبان یعنی بزرگراه کاشان – نطنز در انتظار شما خواهد بود.

نیمه دوم مسیر از انتهای بزرگراه کاشان – نطنز آغاز می‌شود، جایی که بایستی از بین یک دوراهی به سمت چپ حرکت کنید و وارد مسیری شوید که شما را به نائین می‌رساند. مسیری که شما از پایان بزرگراه تا نائین می‌پیمایید، یک مسیر طولانی و با حداقل توقف‌گاه است. از این‌رو پیشنهاد می‌شود پیش از ورود به نیمه دوم مسیر، شرایط خودرو را چک کنید.

هنگامی که نائین را پشت سر بگذارید، بخش عمده سفر به یزد را پشت سر گذاشته‌اید. مدت کوتاهی پس از ترک نائین، وارد استان یزد خواهید شد. شهرهای عقدا، اردکان و میبد سه شهر پیش‌روی دیگر در مسیر سفر از تهران به یزد هستند. در نهایت و پس از پشت سر گذاشتن حومه یزد و شهرهای کوچکی همچون زارچ و اشکذر، وارد محدوده یزد خواهید شد.

 

راهنمای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی

روستای ابیانه

نقاط دیدنی سفر به یزد

در مسیر سفر از تهران به یزد، چهار استان تهران، قم، اصفهان و یزد قرار گرفته‌اند که از این بین دو استان اصفهان و یزد مناطق دیدنی بسیاری را در خود جای داده‌اند. البته اگر زمان بیشتری را برای سفر به یزد در نظر بگیرید، از بازدید دیدنی‌های قم نیز لذت خواهید برد.

از جمله دیدنی‌های قم می‌توان به مسجد جامع قم، حمام حاج عسگر خان، خانه حاج علی خان زند، قلعه قمرود، خانه ملاصدرا، مقبره‌های گنبد سبز قم و بازار قدیم قم یا تیمچه بزرگ اشاره کرد.

شهر بعدی مسیر سفر از تهران به یزد، کاشان است. کاشان نیز یکی از سکونت‌گاه‌های باستانی ایران است که قدمت آن به دوران مادها باز می‌گردد. خانه‌های تاریخی بسیاری در کاشان واقع شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها و خانه تاریخی احسان اشاره کرد. روستای ابیانه یکی از مناطق دیدنی کاشان است که برای بازدید از آن بایستی از مسیر منحرف شوید و مدتی را در این روستای تاریخی صرف کنید.

شهر بعدی که در مسیر سفر به یزد انتظار شما را می‌کشد، نائین است. نائین نیز سکونت‌گاهی با قدمت قابل توجه محسوب می‌شود که تعدد آب انبارهای این شهر، گواهی بر این ادعا هستند. مهم‌ترین جاذبه تاریخی نائین را می‌توان نارین قلعه دانست، قلعه‌ای از جنس خشت که در بافت تاریخی این شهر قرار گرفته است. خانه تاریخی پیرنیا، بازار تاریخی نایین و مسجد جامع نایین سه جاذبه دیدنی دیگر در این شهر هستند.

 

راهنمای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی
هتل ماندگار کاشان

پیشنهاد هتل در مسیر تهران به یزد

نخستین شهری که در مسیر سفر از تهران به یزد می‌تواند میزبان شما باشد، کاشان است. در این شهر تنوع بی‌نظیری از هتل‌ها پیش روی شما قرار دارد. در شهر کاشان 46 هتل قرار دارد که بخش عمده‌ آن‌ها اقامت‌گاه‌های سنتی هستند، بنابراین می‌توانید با اقامت در کاشان تجربه متفاوتی را برای خود و همراهان رقم بزنید.

هتل ماندگار کاشان، اقامتگاه سنتی سرای کاسیان کاشان و اقامتگاه سنتی فلاحتی کاشان سه محل اقامت معتبر و محبوب کاربران در این شهر هستند. در صورتی که این سه اقامت‌گاه برای شما مناسب به نظر نمی‌رسند، می‌توانید از بین سایر مراکز اقامتی ارائه شده در هتل‌یار یکی را انتخاب کنید.

در صورتی که تمایلی به توقف و اقامت در کاشان نداشته باشید، می‌توانید در شهر بعدی این مسیر یعنی نائین استراحت کنید. فاصله بین یزد تا نائین حدود 2 ساعت است و لزومی ندارد تا برای رسیدن به مقصد عجله کنید. هتل گل نرگس نائین و مهمانسرای جهانگردی نائین، دو هتل این شهر هستند که می‌توانند برای مدتی کوتاه میزبان شما در سفر به یزد باشند.

 

راهنمای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی

رستوران ملل کاشان

پیشنهاد رستوران در مسیر تهران به یزد

مسیر سفر از تهران به یزد حدود هفت ساعت به طول می‌انجامد، بنابراین در طول این مسیر به صرف غذا نیاز خواهید داشت. نخستین شهر پیش روی شما قم است. رستوران ارگ سالاریه، رستوران مرتضوی و رستوران البرز سه مرکز صرف غذای دوست‌داشتنی و محبوب در این شهر هستند. در صورتی که تمایل به صرف غذا در شهر قم ندارید، می‌توانید از خدمات مجتمع رفاهی مارال ستاره در دو کیلومتر اتوبان قم – کاشان استفاده کنید.

در شهر بعدی مسیر سفر به یزد یعنی کاشان، سه رستوران ملل، رستوران سنتی مظفری و رستوران مرشدی برای صرف غذا قابل اعتماد هستند. همچنین در اطراف این شهر نیز اقامت‌گاه‌های مختلفی برای صرف غذا وجود دارد.

به نظر می‌رسد مسافران تا نایین توقف دیگری در مسیر نداشته باشند. رستوران کلبه زعفرونی، رستوران پرسپولیس و رستوران کویر سه مرکز معتبر صرف غذا در نائین هستند. نکته مثبت رستوران‌های نائین، قرار گرفتن آن‌ها در حاشیه شهر است؛ بنابراین برای صرف غذا در نایین نیازی به انحراف از مسیر سفر خود نخواهید داشت.

 

راهنمای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی

بهترین اقامتگاه‌های یزد

شهر یزد به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری ایران، هتل‌های بسیاری را در خود جای داده است. با مراجعه به سایت هتلیار مشاهده خواهید کرد که 65 هتل و مرکز اقامتی در این شهر آماده خدمت به مسافران هستند. همانند کاشان، برخی از هتل‌های یزد از نوع اقامت‌گاه سنتی هستند و جزو دیدنی‌های یزد محسوب می‌شوند.

هتل داد یزد، هتل باغ مشیرالممالک یزد و هتل صفائیه یزد سه مرکز اقامتی محبوب در این شهر هستند که ضمن برخورداری از امکانات متنوع و کیفیت خدمات بالا، از معماری‌های زیبایی هم بهره می‌برند. با این حال تنوع هتل‌ها در یزد بسیار زیاد است و با توجه به نوع بودجه و سلیقه شخصی، می‌توانید یکی از اقامتگاه‌های یزد را انتخاب کنید.

 

راهنمای سفر از تهران به یزد با خودرو شخصی

جمع‌بندی سفر از تهران به یزد

شهر یزد با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و تفریحی مختلف، می‌تواند مقصد مناسبی برای سفر طی نیمه دوم سال یا تعطیلات نوروز باشد. یک راه دیگر برای سفر به یزد، استفاده از خدمات اجاره خودرو ناواران در این شهر است. می‌توانید با هواپیما یا قطار به این شهر سفر کنید و سپس از خدمات کرایه خودرو ناواران در شهر یزد استفاده کنید.

امکان تحویل خودرو به مشتری در این شهر وجود دارد. همچنین در صورتی که هتل داد یزد را برای اقامت انتخاب کنید، قادر خواهید بود تا از خدمات اجاره ماشین ناواران در این هتل استفاده کنید. ناواران به‌واسطه خدمات گسترده خود امکان اجاره خودرو در تهران، اجاره خودرو در مشهد و بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر کشور را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. از این‌رو شما بدون نیاز به خودرو شخصی و با اجاره خودرو از شرکت ناواران می‌توانید مسافرت خود را انجام دهید. رزرو خودرو از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن ناواران امکان‌پذیر است و با انتخاب هر شهر، به مجموعه‌ای از خودروهای اقتصادی، ون‌های تجاری و شاسی‌بلندهای لوکس دسترسی خواهید داشت.

 

 


سفر با خودروسفر به یزددیدنی‌های ایران