پیشنهاد سفری به یادماندنی با خودرو: سفر زمینی از تهران تا کیش
آخرین بروزرسانی در تاریخ 07 خرداد 1401

برای افراد ماجراجو یا آن‌هایی که از لحظه‌لحظه سفر زمینی و رانندگی لذت می‌برند، فرق چندانی ندارد که مسیر مسافرت طولانی است یا کوتاه؛ در اغلب مواقع چنین افرادی برای رسیدن به مقصد، مسافرت زمینی و زدن به دل جاده را، به سفر با قطار یا هواپیما ترجیح می‌دهند. حال اگر چنین سفری، سفر زمینی تهران تا کیش باشد که هم فال است و هم تماشا!

به همین منظور در این مقاله از مجله خودرو ناواران نگاهی به پیشنهادات مختلف در سفر زمینی تهران تا کیش خواهیم داشت. این پیشنهادات شامل توصیه بهترین مسیر، نقاط دیدنی، مراکز اقامتی و رستوران‌ها می‌شوند. با بهره‌گیری از پیشنهادات سفر زمینی تهران تا کیش، سفر دلچسب‌تری را تجربه خواهید کرد.

 

در ادامه می‌خوانید...

 

مسافت سفر زمینی تهران تا کیش

هنگامی که سخن از مسافت سفر زمینی تهران تا کیش به میان می‌آید، این سوال در ذهن مخاطبان مطرح می‌شود که چگونه می‌توان مسافت سفر زمینی به یک جزیره را محاسبه کرد؟ در پاسخ باید گفت که فاصله مسیر انتقال اتومبیل با کشتی خودروبر نیز به مسافت زمینی افزوده می‌شود و از هر بندری که به سمت کیش حرکت کنید، مسافت یاد شده به مجموع سفر شما اضافه خواهد شد.

یکی از مسیرهای معمول برای سفر زمینی تهران تا کیش، طی کردن مسیر تهران تا بندرعباس است. این مسیر 1276 کیلومتر طول دارد و طی کردن آن بیش از 14 ساعت زمان لازم دارد. فاصله دریایی بین اسکله بندرعباس تا کیش نیز 250 کیلومتر برآورد می‌شود که با این حساب مجموع مسافت زمینی تهران تا کیش حدود 1526 کیلومتر برآورد می‌شود.

نزدیک‌ترین بندر به کیش، بندر چارک است که تنها 18 کیلومتر با جزیره کیش فاصله دارد. فاصله این بندر تا تهران 1445 کیلومتر است و مجموع مسافت سفر زمینی تهران تا کیش شما در این مسیر به 1463 کیلومتر خواهد رسید. پیشنهاد می‌شود قبل از آن‌که مسیر هدف را برای سفر انتخاب کنید، از وضعیت کشتی‌های حمل خودرو در منطقه آگاهی یابید و با اطلاع قبلی مقصد خود را از بین بنادر حاشیه خلیج فارس انتخاب کنید.

 

بهترین مسیر زمینی تهران تا کیش

همان‌گونه که در قسمت قبل اشاره کردیم اگر بخواهید پس از اجاره خودرو در تهران یا حتی با ماشین شخصی سفر زمینی تهران تا کیش را تجربه کنید، می‌توانید از طریق بندرهای مختلفی خود را به جزیره کیش برسانید. فاصله هرکدام از این بندرها تا تهران متفاوت است و از مسیرهای مختلفی به آن‌ها خواهید رسید.

راحت‌ترین راه برای مسافرت زمینی از تهران تا کیش، عبور از آزادراه‌ تهران – اصفهان و سپس اصفهان – شیراز است. پس از شیراز نیز وارد مسیری پرپیچ‌وخم در قسمت جنوبی سلسله جبال زاگرس خواهید شد که جاذبه‌های طبیعی فراوانی به همراه دارد. این مسیر به بندر مقام و بندر چارک منتهی می‌شود، بنادری که کوتاه‌ترین فاصله را از کیش دارند اما مسافت سفر زمینی شما از تهران تا چارک بیش از مسیر دیگر خواهد بود. در این مسیر سفر زمینی تهران تا کیش بنادر دیگری همچون بندر لنگه و بندر کنگ نیز قرار دارند که با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های قانونی، امکان مسافرت خودرویی به جزیره کیش و بالعکس را برای مسافران فراهم می‌کنند.

برای کسانی که به طی کردن کوتاه‌ترین مسیر ممکن علاقه دارند، سفر زمینی از مسیر تهران تا بندرعباس توصیه می‌شود. در این روش از شهرهای یزد و سیرجان عبور خواهید کرد و مسافتی که با ماشین طی می‌کنید، کمتر از حالت قبلی است. با این وجود فاصله دریایی بندرعباس تا کیش بیشتر است اما امکانات جابجایی بین بندرعباس و اسکله کیش اطمینان بیشتری را برای مسافران کم‌تجربه فراهم می‌آورد. در صورتی که این مسیر را برای طی کردن انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌شود از جاذبه‌های تاریخی شهر یزد بازدید به عمل آورید.

 

بنای تاریخی تخت جمشید

 

نقاط دیدنی سفر زمینی تهران تا کیش

در قسمت قبل شرح دادیم که دو مسیر برای سفر زمینی تهران تا کیش وجود دارد. مسیر اول از شهرهای تاریخی اصفهان و شیراز می‌گذرد که هرکدام از آن‌ها جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده‌اند. مسیر بین شیراز تا بندر چارک نیز از شهرها و روستاهای توریستی مختلفی عبور می‌کند که بازدید از تمامی آن‌ها به زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

 بزرگ‌ترین جاذبه تاریخی در این مسیر تخت جمشید است، تخت‌گاه تاریخی شاهان هخامنشی که پس از هزاران سال همچنان بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد. به جز تخت جمشید، ارگ کریم‌خان زند، باغ نارنجستان قوام، عمارت‌های حافظیه و سعدیه، مسجد نصیر الملک و باغ ارم شیراز از دیگر نقاط دیدنی مرکز استان فارس هستند.

 پل‌های تاریخی اصفهان، عمارت عالی‌قاپو و کلیسای وانک از جمله جاذبه‌های دیدنی اصفهان در مسیر تهران تا کیش هستند. اگر بخواهید مدت بیشتری را در شهر اصفهان سپری کنید، مشاهده منار جنبان و کوه آتشگاه نیز به شما توصیه می‌شود.

اگر از مسیر دوم سفر زمینی تهران تا کیش، یعنی کاشان و یزد به سمت بندرعباس و سپس کیش حرکت کنید، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دیگری در مسیر انتظار شما را می‌کشد. شهر تاریخی یزد با آتشکده چند هزار ساله و بافت تاریخی خود میزبان شما خواهد بود. از دیگر نقاط دیدنی یزد می‌توان به باغ دولت آباد، زندان اسکندر و دخمه زرتشتیان اشاره کرد.

 

 

قلعه فین در 95 کیلومتری بندرعباس

 

بندرعباس به عنوان نقطه تلاقی فرهنگ‌های مختلف، میزبان اقوام گوناگون از صدها سال پیش تاکنون بوده است. یکی از جاذبه‌های توریستی بندرعباس، معبد هندوهای بندرعباس است که اکنون مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و متروکه شده است. عمارت کلاه فرنگی بندرعباس نیز یکی دیگر از نقاط دیدنی این شهر است که در گذشته به عنوان تجارتخانه داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفت. قلعه فین یکی دیگر از نقاط دیدنی بندرعباس است که در فاصله 95 کیلومتری از این شهر قرار دارد. در نهایت می‌توانید مدتی را در پارک ساحلی این شهر به گشت و گذار بپردازید و از طبیعت سواحل جنوب ایران لذت ببرید. منطقه طبیعی حفاظت شده گنو در نزدیکی بندرعباس نیز می‌تواند توجه شما را جلب کند. اگر اندکی از بندرعباس فاصله بگیرید و به بندر کنگ سفر کنید، موزه مردم شناسی این شهر و قلعه پرتغالی‌ها را خواهید دید.

پیشنهاد می‌شود برای سفر به کیش از هر دو مسیر استفاده کنید و یک مسیر را به عنوان مسیر رفت و مسیر دیگر را به عنوان راه برگشت انتخاب کنید تا از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هر دو مسیر بهره ببرید.

 

هتل عباسی اصفهان

 

پیشنهاد هتل در مسیر تهران تا کیش

برای آن‌که طی کردن مسیر طولانی سفر زمینی تهران تا کیش برای شما دلپذیر باشد، پیشنهاد می‌شود در یک یا چند شهر توقف کنید و مدتی را به استراحت اختصاص دهید. در ادامه نگاهی به هتل‌های مطلوب در هر دو مسیر خواهیم داشت که می‌توانند میزبان شما در این سفر زمینی طولانی باشند.

در مسیر نخست که از شهرهای بزرگ اصفهان و شیراز می‌گذرد، هتل‌های فراوانی در سایت هتل یار برای رزرو به چشم می‌خورد. در صورتی که اصفهان را برای اقامت کوتاه مدت خود انتخاب کنید، هتل‌های مشهور این شهر همچون هتل عباسی، هتل ستاره اصفهان و هتل خواجو اصفهان میزبان مناسبی برای شما خواهند بود. در صورتی که تمایل دارید از هیاهو شهری به دور باشید، اقامت در هتل اطلس شاهین‌شهر به شما پیشنهاد می‌شود.

شهر شیراز نیز هتل‌های متنوعی را در خود جای داده است. هتل هما شیراز و هتل چمران شیراز دو اقامتگاه مشهور و دوست‌داشتنی این شهر هستند. اگر تمایل دارید تا هزینه‌های سفر زمینی خود را کاهش دهید، هتل آپارتمان‌های مختلفی در هر دو شهر شیراز و اصفهان وجود دارد که می‌توانید از طریق «سایت هتل یار» نسبت به رزرو آن‌ها اقدام کنید.

در مسیر دوم سفر زمینی تهران تا کیش از شهر یزد عبور خواهید کرد. هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های بومگردی مختلفی در این شهر قرار دارد و با توجه به بودجه خود می‌توانید نسبت به رزرو آن‌ها اقدام کنید. هتل لاله یزد یکی از پرطرفدارترین مراکز اقامتی این شهر است، در حالی که مراکزی همچون هتل داد و هتل صفاییه نیز می‌توانند میزبان مناسبی برای شما باشند. اگر از یزد عبور کنید و به سیرجان برسید، مهمانسرای جهانگردی این شهر محل مناسبی برای استراحت شبانه مسافران خواهد بود.

وجه تمایز هر دو مسیر عبور از شهر کاشان است. اقامت در این شهر هنگام بازگشت به تهران توصیه می‌شود، چرا که مسیر طولانی تهران تا کیش برای هر راننده و مسافری خسته‌کننده خواهد بود. شهر کاشان نیز هتل‌های بسیاری را در خود جای داده است که اکثر آن‌ها اقامت‌گاه‌های سنتی هستند. هتل سرای عامری کاشان یکی از پرطرفدارترین مراکز اقامتی این شهر است.

 

 

رستوران هفت‌خوان شیراز

 

پیشنهاد رستوران در مسیر تهران تا کیش

مسیر سفر زمینی تهران تا کیش بیش از 1200 کیلومتر طول دارد و در این مسیر باید لحظاتی را جهت صرف غذا توقف کنید. به همین منظور بهترین رستوران‌های این مسیر را به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی از نخستین رستوران‌هایی که سر راه شما قرار دارد، رستوران پاداش کاشان است که در مرکز شهر کاشان واقع شده است. با عبور از کاشان و نزدیک شدن به نایین، به رستوران لاله صحرا خواهید رسید که در خیابان مطهری قرار دارد. پس از نایین نیز به شهرهای اردکان، میبد و یزد خواهید رسید. پیشنهاد می‌شود برای صرف غذا در یزد توقف کنید و یک وعده غذایی را در رستوران‌های این شهر صرف کنید. رستوران ملک التجار یزد یکی از بهترین مراکز برای توقف و صرف غذا در این مسیر است.

در صورتی که از مسیر اصفهان به سمت کیش می‌روید، توصیه می‌کنیم تا مدتی را در اصفهان توقف کنید و از پذیرایی رستوران شهرزاد اصفهان بهره‌مند شوید. رستوران بین‌المللی هفت‌خوان شیراز نیز یکی دیگر از رستوران‌های برتر در مسیر تهران تا کیش است.

در صورتی که از طریق بندرعباس به کیش سفر کنید، می‌توانید یک وعده غذایی را در رستوران الماس بندرعباس مهمان باشید؛ اما چنانچه بندر چارک به عنوان مقصد شما برگزیده شود، پیشنهاد ما به شما صرف غذا در رستوران زیتون این شهر است. البته باید خاطرنشان کرد که هزاران رستوران در مسیر سفر زمینی تهران تا کیش وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از خدمات هرکدام از آن‌ها بهره ببرید.

 

 

کلام آخر در سفر زمینی تهران تا کیش

همانطور که در این مطلب نیز بارها اشاره کردیم سفر زمینی تهران تا کیش به‌واسطه‌ برخورداری از مناظر دیدنی، اماکن تاریخی و شهرهای بسیار زیبایی که در مسیر واقع شده‌اند، می‌تواند یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرها برای شما باشد. شما می‌توانید برای تجربه این سفر لذت‌بخش از طریق سایت یا اپلیکیشن ناواران برای اجاره خودروهای پرطرفداری همچون پژو پارس، رنو ساندرو، بهمن فیدلیتی یا حتی خودروی بزرگ و جاداری همچون تویوتا هایس اقدام کنید. در صورت تمایل حتی می‌توانید برای اجاره خودرو در تهران اقدام کرده و پس از رسیدن به مقصد یعنی شهر زیبای کیش، اتومبیل را به نماینده شرکت در این شهر عودت دهید.

اگر قصد اجاره خودرو از ناواران را دارید بهتر است بدانید که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط و لیست قیمت‌ها اینجا کلیک کنید یا از طریق شماره تلفن‌های 44666294-021 و 44668961-021 با تیم پشتیبانی ناواران در ارتباط باشید و برای اجاره خودرو اقدام کنید.

 

 


سفر زمینیسفر با خودروسفر به کیشسایت هتل یاراجاره هتل