اجاره خودرو پژو پارس (پرشیا) LX از ناواران
آخرین بروزرسانی در تاریخ 10 اردیبهشت 1401

امروزه هر زمانی که اراده کنید می‌توانید خودروهای اجاره‌ای با راننده یا بدون راننده داشته باشید؛ آن هم خودروهایی لوکس و خاص! این روزها فقط افرادی که خودرو ندارند متقاضی اجاره خودرو نیستند؛ بلکه اکثر افراد برای قرارهای مهم کاری خود، سفر، عروسی و ... ماشین اجاره می کنند، از خودروهای لوکس گرفته تا خودروهای معمولی برای اجاره خودرو وجود دارد که همه اقشار جامعه بتوانند به راحتی ماشین کرایه کنند. از جمله خودروهای محبوب موجود در بازار ایران پژو پارس LX را می‌توان نام برد که به دلیل هزینه نگهداری قابل‌قبول و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارد و شما می‌توانید آن را از مجموعه ناواران اجاره کنید. در ادامه با مجله خودرو ناواران همراه شوید تا این خودرو محبوب را بیشتر بشناسید

آنچه در ادامه می‌خوانیم...

 

سال 1379 بود که شرکت ایران خودرو تولید پژو ۴۰۶ را متوقف کرد و به عنوان جایگزین این خودور محبوب اما قدیمی به سراغ پروژه‌ای جدید رفت و مدل فیس‌لیفت این خودرو را با نام «پرشیا» به بازار عرضه کرد. پژو پرشیا که بعداً پارس نامیده شد از نظر فنی و ساختار پلتفرم، تفاوت چندانی با مدل ۴۰۵ نداشت اما جلوی آن با الهام از پژو ۴۰۶ طراحی شد و نمای عقب این خودرو نیز نسبت به مدل اولیه تغییرات کلیپیدا کرد. در طول ۲۰ سال اخیر، ایران خودرو مدل‌های مختلفی از پژو پارس را تولید کرد که با وجود تغییرات فنی نسبتاً زیاد این مدل‌ها در مقایسه با یکدیگر، تغییرات ظاهری ناچیزی در آنها دیده می‌شود. پژو پارس ساده همان‌طور که از اسمش پیداست، نسخه پایه و ارزان‌قیمت این خانواده محسوب می‌شود که با پیشرانه هشت سوپاپ ۱.۸ لیتری XU7 به بازار عرضه شده است.

مهم‌ترین تغییری که پژو پارس ساده در طی این سال‌ها کرده است تغییر اساسی داشبورد و رودری‌های آن نسبت به کدل‌های قبلی و البته کاهش کیفیت مواد سازنده بخش‌های مختلف کابین بوده است. به جز این مورد و البته اضافه شدن چند آپشن جدید از جمله کیسه‌های هوا و ترمز ABS، پژو پارس سال با همان باطن قدیمی خود همچنان تولید و عرضه می‌شود.

بررسی پژو پارس (پرشیا) LX

پژو پارس یک سدان خانوادگی اقتصادی است که با توجه به تنوع ناچیز در رده خودروهای ارزان‌قیمت بازار داخلی، توانسته است به لطف قیمت نه چندان بالا و استهلاک قابل قبول همچنان موردتوجه بسیاری از مصرف‌گنندگان باشد. به‌ویژه اسنکه که این محصول از لحاظ جادار بودن داخل کابین و صندوق عقب، کیفیت سواری و هندلینگ، نمره قابل قبولی کسب می‌کند و هر وقت که بخواهید آن را بفروشید به آسانی خرید و فروش می‌شود و به اصطلاح پول نقد است. گرچه  پلتفرم این خودرو قدیمی و از رده خارج محسوب می‌شود و نظر امکانات رفاهی و ایمنی شرایط مطلوبی ندارد و از نظر کیفیت فنی و مونتاژ و رنگ هم نقاط ضعف زیادی دارد اما به لطف مزیت‌هایی که به آنها اشاره شد به عنوان یک انتخاب منطقی گرچه اجباری برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال یک خودروی سدان اقتصادی خانوادگی هستند طرفداران زیادی دارد.

نمایی از داخل کابین پژو پارس LX

 

داخل کابین پژو پرشیا (پارس) ال ایکس

از پژو پارس که به عنوان محصول باکیفیت‌تر و گران‌تر از پژو 405 معرفی شده بود، انتظار میرفت که از نظر کیفیت داخل کابین هم بهبود محسوسی داشته باشد، اما متاسفانه در این بخش تغییرات به تغییر غربیلک فرمان، سردنده، استفاده از طرح چوب در برخی از بخش‌ها و مواردی از این دست محدود شده است و عملاً احساسی شبیه به پژو 405 را به بیننده انتقال می‌دهد.

با این وجود در چند سال اخیر پژو 405 و پارس با داشبورد جدید (که به مدل سوناتایی معروف شده است) همچنین با رودری‌ها و فرمان جدید، جلوه مدرن‌تری پیدا کرده است. به‌ویژه که داخل پژو پارس LX چند آپشن اضافه نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک و کلیدهای کنترلی روی فرمان اضافه شده است و فضای داخلی خودرو را کمی مدرن‌تر و جذاب‌تر از گذشته نشان می‌دهد. البته این گفته به آن معنا نیست که با یک کابین جذاب و فوق‌العاده ربرو هستیم؛ بخصوص که کیفیت پایین مواد استفاده شده روی شکل و شمایل کلی تاثیر منفی گذاشته است و باعث شده طراحی کلی آنقدرها هم جذاب از کار در نیاید اما نسبت به قسمت بیرونی، تغییرات داخل کابین در این سالها محسوس‌تر بوده است.

طراحی پژو پارس (پرشیا) LX

زمانی که پژو پارس به عنوان نسخه فیس لیفت شده 405 به بازار عرضه شد، همه بر این باور بودند که نتیجه قابل قبول از کار درآمده است و حالا پژو 405 پیر و خسته زیباتر و جذاب‌تر از پیش شده است. درواقع الهام گرفتن از طراحی زیبای پژو 406 در کنار پرهیز از ابتکارات عجیب و غریب و غیر اصولی (نظیر آنچه در زانتیا 2 و 206 صندوقدار دیدیم) موجب شد پروژه تغییر ظاهر این خودرو بر خلاف بسیاری از نمونه‌های وطنی کم‌نقص از کار درآید. چراغهای کشیده‌ جلو، کاپوت و صندوق جدید و ریزه‌کاری‌هایی مانند زه کناری پهن‌تر و آینه‌های جانبی و قالپاق‌های جدید، همه نشان از پیشرفت نسبت به مدل قبلی داشتند. تنها مشکل اختلاف قیمت غیر منطقی میان پارس با 405 بود؛ در حقیقت برای بسیاری ار افراد پرداخت حدود 50 درصد پول بیشتر برای خودرویی که از نظر ویژگی‌های فنی، کابین و حتی بسیاری از قطعات بدنه با 405 مشابه بود توجیه اقتصادی نداشت. با این وجود به‌خاطر غیررقابتی بودن بازار خودرو در آن دوره، بسیاری از مشتریان از سر ناچاری و بدلیل نبود تنوع کافی، به این اختلاف قیمت غیرمنطقی تن دادند اما در طول زمان این اختلاف قیمت وحشتناک بین پارس و 405 کمتر شد و به رقم معقول‌تری رسید.

مشخصات پژو پارس (پرشیا) ال ایکس

داخل کاپوت این مدل از خانواده ایران خودرو، همان موتور چهار سیلندر قدیمی هشت سوپاپ که با کد XU7 شناخته می‌شود جای گرفته است. این موتور با حجم ۱۷۶۱ سی سی قادر است حداکثر 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن‌متر گشتاور تولید و به یاری یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلوئی منتقل کند. با توجه به وزن نسبتاً سبک پژو پارس سال (حدود 1۱۶۵ کیلوگرم )، همین قدرت متوسط کافی است تا خودرو در مدت حدود 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد و شتابگیری را تا مرز سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. حالا ممکن است بگوئید چرا این موتور قدیمی، شتاب بهتری از نسخه قوی‌تر 105 اسب بخاری TU5 دارد. جواب این است که موتور XU7 حجیم‌تر است و گشتاور بالاتری دارد و از همه مهم‌تر اینکه نقطه اوج گشتاور را در دور موتور پایین‌تری از موتور TU5 در اختیار راننده قرار می‌دهد. به زبان ساده این موتور با سایر ویژگی‌های پژو پرشیا از جمله وزن و گیربکس ماشین هماهنگی بیشتری دارد. در عین حال این بدان معنا نیست که موتور XU7 را یک پیشرانه عالی بدانیم، این موتور به خاطر ساختار قدیمی، مصرف سوخت سیار بالایی دارد و در شرایط رانندگی ترکیبی به حدود ۹.۱ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر نیازمند است که نسبت به موتور TU5 مصرف به مراتب بیشتری محسوب می‌شود.

موتور پژو پارس (پرشیا) LX

اختلاف بین این دو عدد در شرایط رانندگی شهری بالاتر نیز هست، جایی که XU7 برای مصرف شهری عدد وحشتناک 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر است. مشکل دیگر این موتور حساسیت واشر سرسیلندر نسخه XU7 است که در صورت استفاده ناصحیح و فشار زیاد و یا کوچکترین مشکل در سیستم خنک کننده به سرعت دچار مشکل می‌شود.

 

مشخصات فنی پژو پارس LX

موتور

  • 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

  • 1587 سی سی

تنفس موتور

  • تنفس طبیعی

انتقال نیرو

  • دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

حداکثر گشتاور

  • 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

جعبه دنده

شتاب 0 تا 100

  • 13.2 ثانیه

حداکثر سرعت

  • 190 کیلومتر در ساعت

وزن

  • 1185 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

  • 4498 طول - 1704 عرض - 1410 ارتفاع

فاصله بین دو محور

  • 2669 میلیمتر

 

امکانات و تجهیزات پژو پارس (پرشیا) LX

پژو پرشیا ال ایکس در طی سالهای طولانی خود تولید پیشرفت چندانی در زمینه امکانات نداشته و با اینکه نسخه فعلی از برخی نظرها نسبت به نمونه‌های اولیه کامل‌تر شده است اما در مقایسه با استانداردهای جهانی در سالهای اخیر به نوعی دچار پسرفت بوده است. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی پارس می‌توان به مواردی نظیر چراغ‌های مه شکن، آینه‌های جانبی برقی با راهنما، کلیدهای کنترلی بر روی فرمان، قفل میکروسوئیچی درب‌ها، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه‌بالابرهای برقی، ایموبلایزر، دماسنج، بازکن درب صندوق عقب از داخل، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD و دو کیسه هوا اشاره کرد.

امکانات پژو پارس  LX

ترمز و پایداری

  • ABS - EBD

کیسه هوا

  • كیسه هوای راننده

سیستم صوتی

  • بلندگوی عقب - آنتن اكتیو

دیگر تجهیزات

  • چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان – آینه‌های جانبی برقی راهنمادار – آینه‌های جانبی تاشونده اتومات – شیشه‌های سولارو ضداشعه UV - قفل میکروسوییچی درب‌ها - سنسور ایمنی دنده عقب - قفل مركزی با سوییچ كنترل از راه دور رادیویی - تنظیم برقی پشتی صندلی - بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق - شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب - پاور ویندوز مجهز به آنتی ترپ - قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید - رودری بهینه - داشبورد تریم بژ - جلوآمپر جدید - دماسنج روی داشبورد

 

چگونه پژو پارس (پرشیا) LXراز ناواران اجاره کنیم؟

ماشین پژو پرشیا (پارس) LX از جمله ماشین‌های داخلی با قیمت متوسط به شمار می‌رود که به نسبت قیمت آن از کارایی قابل قبولی برخوردار است و می‌تواند گزینه مناسبی برای مقاصد کاری یا گردشگری باشد.  شما می‌توانید این خودرو را از ناوگان مجهز ناواران به صورت روزانه یا ساعتی اجاره کنید.

با ورود به سایت یا اپلیکیشن ناواران، ابتدا در قسمت ایستگاه تحویل، شهر موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از آن تاریخ و ساعت تحویل و بازگشت خودرو را پر کنید. در آخر هم بر روی گزینه خودرو مورد نظر کلیک کنید. در این صفحه لیستی از خودروهای اجاره‌ای در دسترس شما به نمایش در می آید. با کلیک بر روی پژو پرشیا (پارس) LX  قیمت رزرو خودرو و امکانات آن برای شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله می‌توانید آپشن اضافه خودرو نیز انتخاب کنید. سپس با پرداخت هزینه، مراحل رزرو اینترنتی به پایان می رسد.
لازم به ذکر است که علاوه بر رزرو آنلاین خودرو می‌توانید از طریق شماره واتس اپ یا تلفن تماس مجموعه نیز خودرو کرایه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع  از شرایط و لیست قیمت‌ها اینجا را کلیک کنید یا با شماره تلفن‌های 44666294-021 و 44668961-021 تماس بگیرید.


پرشیاپژو پارسنقد خودرو