اولین شاسی‌بلند تمام برقی مرسدس بنز به بازار عرضه شد
آخرین بروزرسانی در تاریخ 07 اردیبهشت 1401

به گزارش مجله خودور ناواران، مرسدس بنز از SUV جدید EQS خود یا اولین شاسی بلند تمام برقی خود که برای عرضه در آمریکا تولید شده است، رونمایی کرد.

این خودورو ابتدا به صورت سدان EQS در سال گذشته عرضه شد،  اما این‌ بار در طراحی SUV و با ظرفیت سرنشین حداکثر هفت نفر و حالت بلندتر و نرم‌تر به بازار عرضه شده است. به گفته مرسدس بنز، انتظار می‌رود این خودرو بتواند با تسلا مدل X و BMW iX رقابت کند.

مانند خودرو سدان، EQS SUV  دارای یک فضای داخلی با فناوری شامل سه صفحه نمایش است که تقریباً کل صفحه ابزار را پوشش می دهد. یک سطح شیشه ای منحنی 56 اینچی روی صفحه نمایش ها را می‌پوشاند که یکی از آنها صفحه سرنشین است که برای راننده قابل مشاهده نیست.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مرسدس بنز با سدان لوکس EQS و سدان اجرایی اسپرت EQE، وارد عصر جدید و تمام الکتریکی در بخش‌های بالای بازار شده است.»

به گفته این شرکت، انتظار می‌رود این SUV در ماه‌های آینده در کارخانه مرسدس بنز در توسکالوزا، آلاباما تولید شود و در اواخر سال 2022 وارد نمایشگاه‌های آمریکا شود. تولید در آمریکا بخشی از برنامه های این خودروساز آلمانی برای تولید هشت خودروی تمام الکتریکی جدید در هفت سایت در سه قاره است.

مرسدس بنز قیمت شاسی بلند EQS را اهنز علام نکرده است، اما احتمالاً قیمت آن چیزی در حدود ۱۰۰هزار دلار خواهد گذشت. قیمت مدل های سدان EQS تقریباً از ۱۰۲هزار دلار و ۱۲۶هزار دلار شروع می شود.


اخبار خودرومرسدس بنزتسلا