مشخصات خودرو نظامی ولوو + عکس
آخرین بروزرسانی در تاریخ 01 مرداد 1398

در خودرو نظامی ولوو، تکنولوژی های جدید و به روزی که در خودرو های لوکس دیده می شوند، به گونه ای هوشمندانه، تعبیه شده اند. استفاده هوشمندانه از نوین ترین فناوری های صنعت خودروسازی، سبب شده تا ماشین نظامی ولوو، این غول آهنی، یک خودرو نظامی با قابلیت های ویژه سواری و نظامی باشد. از طرفی به واسطه شکل خاص طراحی آن، حتی می توان آن را یک خودرو آفرود نظامی در نظر گرفت. همراه ما باشید تا بررسی دقیقی از مشخصات و ویژگی های فنی این خودرو نظامی داشته باشیم.

 

تصویر خودروی نظامی Volvo

 

در مورد اسکارابی، خودرو نظامی ولوو

چند روزی است که خودرو نظامی ولوو با نام Scarabee ( اسکارابی ) رونمایی شده است. اسکارابی یک ماشین قدرتمند نظامی با حدود 6.5 تن وزن است که توسط شرکت Arquus ( آرکیوس ) تولید شده است. شرکت آرکیوس همان رنو تراکس سابق است که پس از خریداری توسط ولوو به Arquus تغییر نام داده شد.

اسکارابی، یک خودروی ویژه و منحصر به فرد نظامی است که حتی توانایی حرکت در آب را نیز دارد. خودرو نظامی ولوو، قرار است تا سال  2025، جانشین ناوگان سبک ارتش زره پوش فرانسه شود.

 

ویژگی مهم ماشین نظامی Volvo 

 این خودرو نظامی،  به واسطه تکنولوژی های نوین صنعت خودروسازی که پیش از این تنها در خودروهای لوکس دیده می شدند، دارای قابلیت های ویژه ای می باشد. اصلی ترین تکنولوژی به کار گرفته شده در اسکارابی که تقریبا یک ماشین آفرود نظامی است، سیستم فرمان پذیری چهار چرخ و همچنین سیستم دقیق انتقال قدرت حرفه ای از پیشرانه های آن به هر یک از چرخ ها می باشد.

 

قدرت مانور بالای Scarabee

 

سیستم فرمان پذیری چهار چرخ چیست؟

شاید با خودتان بگویید، سیستم فرمان پذیری چهارچرخ، تکنولوژی چندان نوینی محسوب نمی شود که بخواهید آن را به عنوان یک ویژگی متمایز کننده در نظر بگیرید. اما، مسئله این است که سیستم چهارچرخ فرمان پذیر در خودرو نظامی ولوو، حرفه ای تر از پیش به کارگرفته شده است.

ماشین نظامی ولوو، علاوه بر فرمان پذیری دقیق و انتقال تخصصی نیرو تولیدی پیشرانه ها، جز اندک خودروهای جهان است، که سیستم فرمان پذیری به هر چهار چرخ را دارا می باشد.

 

Arquus برند تولید کننده خودروهای نظامی ولوو

 

عمل کرد مستقل چرخ ها در ماشین نظامی ولوو چه سودی دارد؟

سیستم فرمان پذیری هر چهار چرخ، به خودرو نظامی ولوو این امکان را می دهد که در مواقع لازم و بحرانی، هر یک از چهار چرخ بتوانند به تنهایی و به صورت جانبی به حرکت در بیایند. به صورت دقیق تر می توان گفت، هر یک از چرخ ها، توسط توسط یک محور و به صورت مستقل از سایر چرخ ها می چرخند.

عملکرد مستقل چرخ ها، باعث ایجاد قدرت مانور خیره کننده ای در خودرو نظامی Volvo شده است. قدرت مانور از اصلی ترین ویژگی های یک خودرو نظامی محسوب می شود. به واسطه همین قدرت مانور بالا، اسکارابی، یک اتفاق کم نظیر در عرصه خودروهای نظامی محسوب می شود.

 

تصویری سه بعدی برای پرزنت ماشین نظامی ولوو

 

در کنار قدرت مانور بالا، همراهی این ویژگی با نیروی تولیدی توسط پیشرانه های قدرتمند خودروی نظامی ولوو شگفت انگیز است. دو پیشرانه حرفه ای در این غول نظامی تعبیه شده اند. پیشرانه اصلی در حقیقت یک موتور 300 اسب بخاری از نوع دیزلی می باشد. در کنار این پیشرانه دیزلی قدرتمند، یک موتور هیبریدی 103 اسب بخاری نیز قرار دارد تا همه چیز به بهترین شکل ممکن باشد.

 

منبع : مجله تخصصی اخبار، نقد و بررسی و اطلاعات خودرو ناواران


خودرو جدیدماشین نظامیخودرو نظامیولووآفرودآفرود نظامیاسکارابیVolvo