سریع ترین ماشین ضدگلوله، بررسی آئودی RS7
آخرین بروزرسانی در تاریخ 22 تیر 1398

آئودی RS7 با ویژگی هایی منحصر به فرد، یک خودرو متفاوت در بین خودروهای ضدگلوله و زرهی می باشد. خودروهایی که به عنوان ماشین های ضدگلوله انتخاب می شوند، معمولا از بین خودروهای شاسی بلند غول پیکر یا خودرو های سدان سنگین وزن می باشند. این رویه باعث شده است تا خودروهای ضدگلوله در زمان رانندگی هیچ هیجانی برای راننده و سرنشینان نداشته باشند. از طرفی، انتخاب خودرهای سنگین و غول پیکر باعث می شود که خودروهای زرهی و ضدگلوله از سرعت بالایی هم برخوردار نباشند که در زمان تهدیدات عملا کارایی ندارند.

 

آئودی RS7، سریع ترین ماشین ضدگلوله جهان

 

  اما، این مشکل در آئودی  RS7، تا حدود زیادی حل شده است. آئودی RS7 زرهی که بر اساس پلتفرم آئودی RS7 اسپرت بک طراحی شده است، هم اکنون مدعی است که سریع ترین خودروی ضدگلوله جهان است...

در این مقاله به بررسی آئودی RS7، سریع ترین ماشین ضد گلوله جهان خواهیم پرداخت.

 

زیبایی و امکانات ویژه در RS7 ضد گلوله 

 

مشخصات فنی RS7، سریع ترین ماشین ضدگلوله جهان

یک موتور دوقلو دوست داشتنی با پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری در RS7 وجود دارد که 760 اسب بخار قدرت و گشتاوری 1085 نیوتن متری دارد.

این خودرو در حدود 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. همچنین، آئودی RS7 زرهی دارای نهایت سرعت 325 کیلومتر در ساعت می باشد.

 

مشخصات فیزیکی RS7

وجود چندلایه پلی کربنات و شیشه ای بالستیک، شیشه های RS7 را به یکی از قوی ترین شیشه های ضدگلوله جهان تبدیل کرده است.

هرچند اگر احساس می کنید تمام این ها برای یک شیشه ضدگلوله کافی نیست، می توانید یک آئودی RS7 با سطح حفاظتی B7 سفارش دهید. سطح حفاظتی B7  هرگونه تهدیدی را از ضربه یک چکش گرفته تا انفجار هسته ای را خنثی می کند!!!

 

شیشه هایی با امکانات حفاظتی کم نظیر در آئودی RS7

 

جزئیات دقیق از جنس بدنه آئودی RS7 به دلیل مسائل امنیتی منتشر نشده است، اما ساختار کلی آن یک پوشش پلی کربناتی می باشد که تا 10 برابر محکم تر و غیر قابل نفوذتر از فولاد بالستیکی است.

به خاطر همین پوشش حفاظتی ویژه و ضد گلوله، RS7 ضد گلوله نسبت به نسخه اسپرت آن، 91 کیلوگرم اضافه وزن دارد.

یکی از مهم ترین علت های سرعت بالای آئودی RS7، وجود پوشش پلی کربنات به جای فولاد بالستیکی برای ضدگلوله کردن این خودرو است. پوشش پلی کربناتی 40 درصد وزن فولاد بالستیکی را دارد؛ یعنی 60 درصد سبک تر است.

همچنین، بخش جلویی آئودی RS7، به خصوص در بخش سپر، دارای طراحی ویژه ای است که در صورت برخورد با موانع مشکل خاصی ایجاد نشود. بخصوص اینکه در زمان برخورد از رادیاتور به خوبی محافظت خواهد شد.

 

آئودی RS7 دارای آپشن های ویژه حفاظتی می باشد

 

آپشن های حفاظتی ویژه در ضدگلوله آئودی

علاوه بر بدنه و شیشه ضدگلوله و مقاوم، آپشن های حفاظتی ویژه دیگری نیز در آئودی RS7 تعبیه شده است.

از جمله این آپشن های حفاظتی می توان به:

افشانه های فلفل

درب های دارای دستگیره شوک الکتریکی

سیستم تولید دود ویژه

چراغ های کور کننده

ماسک های ویژه

سیستم تشخیص مین

دوربین های ویژه با دید 360 درجه و ... اشاره کرد.

 

آپشن های حفاظتی گوناگون در آئودی RS7

 

قیمت آئودی RS7 ضد گلوله

قیمت این خودروی ضد گلوله از حدود 200 هزار دلار آغاز می شود. قیمت نسخه ضدگلوله نسبت به نسخه معمولی حدود 90 هزار دلار گران تر می باشد.

آئودی RS7، با شعار سریع ترین ماشین ضد گلوله جهان، خودرو گرانی است. اما این را در نظر بگیرید که تمام امکانات و آپشن های امنیتی که ممکن است روی یک کامیون نظامی باشد را در یک خودرو ظریف و قدرتمند با نهایت سرعت 325 کیلومتر بر ساعت دارید. همه این ویژگی های مثبت با هم، مطمئنا هزینه بر هم می باشند!!!

 

مخزن های مربوط به تولید دودهای ویژه در آئودی RS7

 

و در پایان...

آئودی RS7 اسپرت، بسیاری از مراحل را پشت سر گذاشته و برپایه تکنولوژی های نوین تبدیل به سریع ترین خودرو ضدگلوله جهان شده است؛ این نشان دهنده پیشرفتی فوق العاده در حوزه ساخت خودروهای زرهی و ضدگوله می باشد.

 

فضای داخلی ماشین ضدگلوله RS7

 


آئودیضد گلولهسریع ترین ماشینRS7Hmماشین ضدگلولهآئودی RS7