شرکت رنو یک خودرو جدید هیدروژنی با قابلیت بازیافت به بازار عرضه می‌کند
آخرین بروزرسانی در تاریخ 26 اردیبهشت 1401

به گزارش «مجله خودرو ناواران»،با نزدیک‌تر زمان به نمایش درآمدن جدیدترین خودرو مفهومی رنو در 19 می 2022، این خودروساز فرانسوی از جدیدترین خودروی مفهومی خود رونمایی کرد. این خودرو جدید یک کراس‌اوور هیدروژنی است که می‌تواند تا 95 درصد بازیافت شود. رنو در مراسم پیش‌نمایش این خودرو آینده‌نگرانه، کراس‌اووری را معرفی کرده است که از پنل‌های لمسی زیاد و صندلی‌های کشیده بهره می‌برد. بر اساس اعلام کمپانی رنو، 95 درصد این خودرو مفهومی از موادی ساخته شده است که با سازگار با محیط زیست بوده و 70 درصد مواد استفاده شده در ساخت آن به‌صورت کامل قابل بازیافت خواهند بود.

در طراحی مدل مفهومی هیدروژنی جدید رنو از زبان طراحی جدید این شرکت استفاده شده است که شامل چراغ‌های زیبا و کشیده و جلوپنجره‌ای یادآور الماس است. رنو چندی پیش اعلام کرده بود که این کراس‌اوور مفهومی دارای پیشرانه هیدروژنی خواهد بود.

رنو درحال حاضر با همکاری HYVIA، مشغوکار بر وی پیل سوختی هیدروژنی است و بر اساس برنامه‌های آعلام شده بنا دارد در خودروهایش از این تکنولوژی جدید استفاده کند. با این حال ممکن است این مدل مفهومی جدید به ‌یک موتور دوگانه‌سوز همچون پیشرانه تویوتا یاریس GR مجهز شود که قادر است همزمان از هیدروژن و بنزین به‌عنوان سوخت استفاده کند.


خودرو هیدروژنیرنوخودرو مفهومی