کراس اوور چانگان CS35 چینی، بررسی دقیق و مفهومی
آخرین بروزرسانی در تاریخ 22 مهر 1398

کراس اوور چینی چانگان CS35، از آن دسته خودروهایی است که در بازار فعلی می توان به افرادی که در جستجوی یک ماشین خوب با قیمت و امکانات مناسب هستند پیشنهاد داد. همراه مجله خودروی ناواران باشید تا چانگان CS35 چینی، کراس اووری که توسط سایپا مونتاژ و به بازار ایران عرضه می شود را بررسی و موشکافی کنیم.

هر چند که در بازار فعلی خودرو، بسیاری از افراد به جای خرید خودرو، از خدمات اجاره ماشین های لوکس و صفر کیلومتر استفاده می کنند.

 

تصویر کراس اوور CS35 چانگان با رنگ آبی خاص

 

شرکت چانگان و کراس اوور CS35

درمیان برندهای چینی مختلف، خودروسازی چانگان چین باتوجه به همکاری گسترده خود با شرکت فورد، دارای محصولاتی با کیفیت مناسب و قابل توجه است. این همکاری باعث شده تا برند چینی چانگان جز محبوب ترین برندهای چینی نیز محسوب شود. مدت ها پیش، سایپا برای عقب نماندن از بازار خودروی های کراس اوور، مونتاژ ماشین مدل CS35 کمپانی چانگان را در ایران آغاز نمود.

باتوجه به ویژگی های مثبت CS35 و استقبال خوب بازار از این کراس اوور چینی همراه ما باشید تا در ادامه مشخصات فنی، طراحی ظاهری و ویژگی های و امکانات کراس اوور CS35 چینی را بررسی کنیم. همچنین فیس لیفتی جدیدی از این کراس اوور چینی جدیدا رونمایی شده است که با پسوند پلاس روانه برخی از بازارهای جهانی شده است. اما CS35 plus مشخص نیست که قرار است به بازار ایران وارد شود یا خیر!!!

 

تصاویر منتشر شده از فیس لیفت CS35 Plus

 

مشخصات فنی چانگان CS35

کراس اوور چینی CS35، دیفرانسیل جلو بوده و دارای گیربکس 4 دنده اتومات است. CS35 چانگان مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندری با حجم 1.6 لیتر می باشد. این پیشرانه، توانایی تولید 123 اسب بخار قدرت و همچنین 160 نیوتون متر گشتاور را دارد.

 

تصویر موتور چانگان CS35 با تکنولوژی  Blue Core 

 

میزان مصرف سوخت CS35، کراس اوور چینی

باتوجه به اهمیت میزان مصرف سوخت، چانگان CS35 با رعایت استاندارهای مختلف عدد قابل قبول 7.2 لیتر در صد کیلومتر را دارد. این عدد در مقایسه با سایر رقبای چانگان CS35 به خصوص در بازار ایران مقداری قابل توجه و معقول است.

 

نمای داخلی CS35

 

کراس اوور CS35  و مشخصات ظاهری

از اصلی ترین علل محبوبیت و کیفیت بالا خودروهای کمپانی چانگان، همکاری این برند با بسیاری از کمپانی های بزرگ صنعت خودروسازی نظیر فورد می باشد. این همکاری ها در طراحی CS35 نیز مشاهده می شود. به همین خاطر در زمان بررسی کراس اوور CS35 با ظاهری جذاب، جسورانه و اسپرت سر و کار داریم. ظاهری که فاقد شلوغی های معلوم است. علاوه بر اینکه در اکثر المان های ظاهری، ظرافت خاصی رعایت شده است.

از دیگر ویژگی های جذاب ظاهری در چانگان CS35، رینگ های براق و 17 اینچی این ماشین است که ابهت خاصی را برای آن به ارمغان آورده است.

 

نمای عقبی CS35 چانگان، کراس اوور چینی جذاب

 

بررسی طراحی کابین CS35

درکنار امکانات کامل رفاهی و ایمنی، طراحی داخلی چانگان CS35، به گونه است که هر سلیقه ای را مجذوب خود می کند. از جمله برترین ویژگی های کابین این کراس اوور چینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی مدرن و شیک
  • شباهت زیاد به طراحی داخلی محصولات فورد
  • رعایت برترین استانداردها و دسترس راحت به اجزا مختلف کابین

 

از امکانات به کارگرفته شده در طراحی داخلی کراس اوور CS35 نکات زیر قابل ذکر می باشد:

  • سان روف برقی
  • صندلی های تمام چرم
  • کنسول میانی مخصوص
  • سیستم صوتی پیشرفته با شش بلندگو
  • کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده

 

تصویری از فرمان و کابین CS35

 

امکانات و فناوری های موجود در کراس اوور CS35

از ویژگی های اصلی انتخاب کراس اوور CS354 چینی، وجود آخرین تکنولوژی های ایمنی و رفاهی است که در بین خودروهای چینی و با این رنج قیمت کمتر دیده می شود.

از جمله این امکانات می توان به کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، سیستم های تهویه مناسب و پیشرفته، ترمزهای استاندارد دیسکی برای هر 4 چرخ، سیستم ضد سرقت، سنسورهای ویژه برای دنده عقب و پارک خودرو اشاره کرد.

 

 

رقبا و خودروهای مشابه CS35

از جمله رقبای این کراس اوور چینی می توان به خودروهایی نظیر ام وی ام X22 و همچنین جک S3 اشاره کرد. کراس اوور CS35 نسبت به سایر رقبای چینی خود از نظر سازمان استاندارد توسعه، برتری دارد. چراکه تمامی رقبای CS35 از این سازمان نشان 3 ستاره را دریافت کرده اند. این درحالی است که این کراس اوور چینی، توانسته است در این بررسی کیفی، نشان 4 ستاره را دریافت کند.

 

معایب چانگان CS35

وجود معایب در کنار محاسن هر خودرویی کاملا طبیعی است و نمی توان تمام ویژگی های مثبت را در یک خودرو پیاده سازی نمود. برخی از معایب چانگان CS35:

* فضای کم صندوق عقب

در مقایسه با سایر کراس اوورها، فضای حدودا 385 لیتری صندوق عقب این کراسس اوور، یکی از نکات منفی آن محسوب می شود. هرچند درصورت عدم وجود سرنشینان عقبی، با استفاده از اهرم های کناری و جمع کردن صندلی ها امکان استفاده از فضای بیشتر را به شما می دهد که البته این راه حلی دائمی نمی باشد.

 

تصویر صندوق عقب CS35 و نمایش فضای آن

 

* پیشرانه ای با قدرت نه چندان بالا

از ویژگی های منفی موجود در بسیاری از خودروهای چینی، عدم وجود پیشرانه های قدرتمند است. کراس اوور چانگان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و باتوجه به مدت زمان 15 ثانیه ای برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، از قدرت مانور پایینی برخوردار است.

 

کراس اوور چینی، چانگان CS35

 

بخش پایانی

با هم ویژگی ها، مزایا و معایب یکی از کراس اوور های محبوب و خوش فروش بازار خودرو ایران یعنی کراس اوور چانگان CS35 را بررسی کردیم. امیدواریم راهنمایی های مناسب جهت خرید این خودرو را ارائه داده باشیم.

 

منبع : مجله تخصصی اخبار، نقد و بررسی و اطلاعات خودرو ناواران


چانگانکراس اوورکراس اوور چینیماشین چینیچانگان CS35CS35کراس اوور Cs35بازار خودروبازار خودرو ایران