پایان غم انگیز هوندا با خودرو سوپر اسپرت NSX
آخرین بروزرسانی در تاریخ 24 مرداد 1400

تا سال آینده نسخه تولید محدود نسل دوم آکورا NSX به پایان می رسد. چگونه می توانیم سوپر اسپرت tech-fest را به یاد آوریم؟ بر اساس مطلبی که پیش تر هوندا فاش کرده بود، این خودروسازی می خواهد تولید سوپر اسپرت نسل دوم NSX خود را که NSX supercar نام داشت، متوقف کند. همچنان هیچ اطلاعاتی از ارتقاء مکانیکی این خودرو وجود ندارد. 
اما بر اساس گفته های شرکت هوندا، تا قبل از ماه دسامبر که تولید خودرو در کارخانه آمریکایی آن متوقف می شود، 350 خودرو NSX Type-S  تولید خواهد شد. شاید این طور به نظر برسد که این تعداد ناچیزی است؛ اما باید بدانید که این عدد، کل NSX های فروخته شده در سال 2019 می باشد.

 

تصویر عقب خودرو هوندا NSX

 

به نظر می رسد به زودی شاهد از میان رفتن خودرویی خواهیم بود که تنها 5 سال از تولید اولیه آن می گذرد. ساخت این خودرو مدت زمان زیادی به تاخیر افتاد. به طوری که اولین بار بیش از یک دهه پیش ساخت خودرو NSX supercar اعلام شده بود. ساخت NSX اصلی به مدت 15 سال طول کشید و در این زمان هیچ رکورد فروش جهانی را از آن خود نکرد. پروژه ای شکست خورده که هیچ پیشنهادی مبنی بر جایگزینی این مدل با نسل سوم NSX با قدرت الکتریکی باتری به آن داده نشد. حتی باور اینکه این خودرو سوپر اسپرت به همین سادگی شکست خورد واقعا سخت است!  

طبق جدیدترین اخبار هوندا تنها 350 خودرو NSX Type S عرضه می کند که 30 دستگاه آن برای ژاپن و 220 دستگاه آن برای سایز بازارهای جهانی است. خودروهای NSX در دسامبر 2022 به طور رسمی از خط تولید خارج می شود و این پایانی برای سوپر اسپرت نسل دوم خواهد بود. 

 

تصویر خودرو هوندا NSX با رنگ نقره ای

 

میزان فروش خودرو NSX تا به امروز

هیچ آمار دقیقی از تعداد دقیق خودروهای هوندا مدل NSX وجود ندارد. با این حال به نظر می رسد که در 5 سال گذشته کمتر از 2500 خودرو مدل NSX ساخته شده است. حتی اگر تمام NSX supercar تا پایان سال ششم به فروش برسند، به نظر نمی رسد که تولیدی این خودرو به بیش از 3000 دستگاه برسد. پس از سال ها انتظار و تلاش برای ساخت این خودرو، قطعاً این پایان خوشی برای سازندگان آن نخواهد بود!

 

خودرو هوندا NSX در رنگ نارنجی

 

علت شکست خودرو NSX 

به نظر شما مشکل خودرو  آکورا NSX چه بود؟ در این مورد می توانیم به یک بهانه قدیمی در مورد snobbery برگردیم که برخی گفته های آن درست است. برای بیشتر مردم برند بیشتر از خود ماشین اهمیت دارد. مخصوصا زمانی که جایگزین آن ها فراری یا مک لارن باشند. برند هوندا به سادگی نمی توانند تصویر مورد نظر خودشان را به مردم نشان دهند. به همین دلیل است که خودرو NSX با وجود اینکه پیشرو بود و هیچ مشکلی نسبت به رقبای اروپایی خود نداشت، با شکست مواجه شد.

 

تصویر داخل خودرو MSX

 

در پایان ...

خودرو Honda NSX با وجود همه پیچیدگی هایش در تکنولوژی، خودرو چندان خوبی نیست. رانندگی از راه دور با این خودرو بیشتر توانایی تکنیکال اما نمایشی است تا تجربه بالا. با وجود همه اطلاعات موثق در مورد این خودرو، شما حتی قادر به وصل کردن NSX به برق نخواهید بود. بنابراین ساخت این خودرو قبل از رونمایی خودروهای PHEV مثل Mclaren Artura به پایان رسید.

 


خودروهونداHondaNSX