انقلابی نوآورانه در صنعت خودرو؛ ایلان ماسک: خودروهای بدون پدال و فرمان در راهند
آخرین بروزرسانی در تاریخ 04 اردیبهشت 1401

به گزارش مجله خودرو ناواران به نقل از بیزنس اینسایدر، ایلان ماسک در همایش اعلام سود سالیانه تسلا، درباره چشم‌انداز این شرکت و روبو تاکسی خودراننده توضیحاتی ارائه کرد.

ماسک گفت که این دستگاه‌ها تا سال ۲۰۲۴ بدون فرمان یا پدال تولید خواهند شد و این غول خودروسازی در سال آینده یک رویداد اختصاصی برای معرفی  این فناوری جدید برگزار خواهد کرد.

ماسک در صحبت‌هایش تاکید کرد که این خودروها فاقد فرمان یا پدال خواهند بود، چرا که کاملا برای قابلیت‌های خودران بهینه شده اند. او همچنین در ادامه توضیح داد: «این دستگاه در اصل به گونه‌ای بهینه شده است که بر هر واحدی، کمترین هزینه ممکن به دست خواهد آمد. فکر می‌کنم این واقعا یک عامل محرک بزرگ برای رشد تسلا خواهد بود.»

ایلان ماسک:  تسلا ممکن است در سال آینده رویدادی را برای معرفی جزئیات بیشتر دستگاه خود برگزار کند.

در سال‌ های اخیر، ایلان ماسک تاکیدات زیادی بر روبو تاکسی داشته است. به عنوان نمونه، چند هفته پیش در جریان مراسم افتتاح کارخانه گیگافکتوری تسلا، ماسک به روبو تاکسی بسیار آینده‌نگرانه اشاره کرد اما جزئیات یا توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد. با این وجود، اکنون جزییات بیشتری درباره طی توسط ماسک ارائه شده است.

با افتتاح گیگافکتوری‌های بیشتر، امکانات تولید تسلا در طول چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. با این وجود، باید گفت روبو تاکسی طراحی جدیدی محس.ب می‌شود و پیش از عرضه به بازار، لازم است آزمایش‌های مختلفی را پشت سر بگذارد. به همین دلیل، باید دید ادعا‌های ایلان ماسک برای چند سال آینده تا چه اندازه درست از کار در خواهد آمد.

مدیرعامل تسلا در جریان رویداد اعلام درآمد شرکت تسلا به سرمایه‌گذاران، همچنین اعلام کرده بود که این شرکت بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو جدید تولید خواهد کرد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، با رشد فروش ۶۰ درصدی روبرو خواهد بود. همچنین درآمد  این غول خودروسازی، بالاتر از میزان پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران (۱۷.۸۰ میلیارد دلار) ۱۸.۷۶ میلیارد دلار اعلام شده است.


ایلان ماسکتسلا