روما، جدیدترین سوپر اسپرت فراری را بشناسید!
آخرین بروزرسانی در تاریخ 04 دی 1398

روما، جدیدترین سوپر اسپرت فراری است که همچون شهر افسانه ای روما، که در آن معرفی شد، سرشار از ویژگی های افسانه ای و فوق العاده جذاب است. یکی از جذاب ترین ویژگی های فراری روما، کلاس طراحی و استایل خاص آن است که با دیگر مدل های فراری متفاوت است. با نگاه به فراری روما، بیشتر به نظر می رسد که از دهه 50 میلادی آمده باشد؛ چرا که سبک منحصر به فرد طراحی آن، از خودروهای خاص ایتالیایی در دهه 50 میلادی الهام گرفته شده است. اما، برخلاف نگاهی به گذشته برای طراحی خارجی، مشخصات موتوری و فنی روما، آنقدر خاص است که تنها و تنها با نگاه ویژه به آینده جهان خودورسازی طراحی شده است.

پس باتوجه به توضیحات بالا، پیشنهاد می کنیم حتما تا پایان این مقاله برای بررسی ویژگی های استثنایی فراری روما همراه ما باشید.

 

 

پیشنهاد می کنیم از دست ندهید: بهترین خودروهای اسپرت 2019 + تصاویر

 

سوپر اسپرت روما و قیمت آن

سوپر اسپرت روما، یک خودرو جذاب با ویژگی های کامل و طراحی تقریبا بی نقص است. قرار است تنها 400 دستگاه، از این فراری جذاب و سوپر اسپرت تولید شود.

هنوز از سوی کمپانی فراری، قیمت مشخصی برای روما، اعلام نشده است. اما، کارشناسان قیمتی بین 300 تا 500 هزار دلار را برای این سوپر اسپرت تخمین زده اند. باتوجه به احتمالات قیمت روما، تقریبا قیمت بالایی خواهد بود. به همین خاطر است که بسیاری از کاربران در واکنش به قیمت نسبتا بالای این فراری، اجاره ماشین را به خرید آن ترجیح داده اند.

 

یک مقاله ویژه: چگونه ارزان، ماشین اجاره کنیم؟؟؟؟

 

 

 

مشخصات ظاهری فراری روما

 

نمای جلویی فراری روما

رما به عنوان جدیدترین نماینده سوپر اسپرت های فراری، آنقدر طراحی فیزیکی جذابی دارد، که نماینده ای کاملا شایسته محسوب می شود. قرار گیری موتور روما، در قسمت جلو، باعث کشیده تر شدن کاپوت شده است؛ که البته این ویژگی، یکی از مهم ترین جذابیت های ظاهری فراری روما محسوب می شود.

چراغ های جلو نیز، مطابق با دیدهای نوین طراحی، باریک هستند. علاوه بر این، جلوپنجره ای مشبک، خطوط و شکستگی های روی کاپوت و نحوه قرارگیری چراغ ها در بدنه اصلی، تماما به منظور افزایش ویژگی آئرودینامیک روما، طراحی شده اند.

 

 

 

نمای عقبی فراری روما

مهم ترین نکته ای که در نمای عقبی فراری روما دیده می شود، طراحی خاص سپر عقب می باشد. با برجسته کردن درب صندوق عقب به همراه سپر، که تاکنون در هیچ یک از مدل های پیشین فراری ایجاد نشده بود، ویژگی جذابی برای آن ایجاد شده است.

چراغ های عقبی مانند چراغ های جلو، باریک و خطی طراحی شده اند. بخشی از بدنه، چراغ را به دو قسمت تقسیم کرده است. 4 اگزوز استیل نیز از دیگر جذابیت های نمای عقبی هستند. به واسطه کشیدگی سقف روما تا انتهای پوشش صندوق عقب، شیشه عقب بزرگ تر از حد معمول می باشد.

 

 

در نمای جانبی، جذاب ترین نکته علاوه بر رینگ های خاص، سیستم طراحی دستگیره مخفی است که بیش از هر چیز خودنمایی میکند.

 

مشخصات فنی فراری روما

گیربکس 8 سرعته دو کلاچه فراری روما، فشرده تر و البته 6 کیلوگرم سبک تر از مدل های 7 سرعته فراری است. علاوه بر کارایی بالاتر و سریع تر، کاهش وزن چشمگیر گیربکس، مطمئنا در مصرف سوخت سوپر اسپرت فراری روما، تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

620 اسب بخار قدرت و 760 نیوتون متر گشتاور، نتیجه بهره مندی روما از یک موتور 3.9 لیتری توربوشارژ V8 می باشد.

 

 

نهایت سرعت و 0 تا 100 سوپر اسپرت روما

ماشین جدید فراری، در کمتر از 3.4 ثانیه، می تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این درحالی است که مطابق با مشخصات ارائه شده از سوی کمپانی فراری، نهایت سرعت سوپر اسپرت روما، 320 کیلومتر بر ساعت می باشد.

 

 

طراحی داخلی جدیدترین ماشین فراری

ویژگی های خاص روما محدود به مشخصات ظاهری و مکانیکی آن نمی شود. این نوآوری ها همچنان ادامه پیدا کرده و کابین فراری روما را، تبدیل به یکی از خاص ترین کابین های حال حاضر کرده است. از ویژگی های مهم طراحی داخلی روما، می توان به صفحه نمایش تمام دیجیتال پشت فرمان و کنسول برجسته میانی اشاره کنیم. دیگر قابلیت جالب داخلی، یک نمایشگر عریض برای دسترسی سرنشین کناری به انواع خدمات رفاهی و سرگرم کننده روما طراحی شده است.

 

 


سوپر اسپرتفراری رومافراری جدیدسوپراسپرت روماسوپر اسپرت فراری