راهنمای سفر از تهران به کرمانشاه با خودرو شخصی
آخرین بروزرسانی در تاریخ 22 تیر 1401

کرمانشاه یکی از شهرهای تاریخی ایران است که قدمت آن به دوران باستان باز می‌گردد. این شهر در دوره‌های تاریخی مختلف به عنوان مرکز حکومت محلی یا مرکزیت مناطق اطراف خود شناخته شده است؛ به همین دلیل می‌توان گفت که سفر از تهران به کرمانشاه قدمتی بیش از تصور ما دارد. در این مقاله از ناواران، به بررسی چگونگی سفر به کرمانشاه و مراکز تفریحی و گردشگری مسیر سفر از تهران به کرمانشاه خواهیم پرداخت؛ بنابراین اگر پیش از قدم گذاشتن در مسیر سفر تهران به کرمانشاه به یک راهنمای جامع سفر در مورد  دیدنی‌های کرمانشاه نیاز دارید، تا پایان این مطلب از مجله خودرو ناواران با ما همراه باشید.

 

در ادامه می‌خوانید...

 

راهنمای سفر از تهران به کرمانشاه با خودرو شخصی

کرمانشاه، پل ارتباطی و شهری تاریخی

همان‌طور که در مقدمه مطلب ذکر کردیم، کرمانشاه شهری تاریخی است که قدمت آن به هزاران سال پیش باز می‌گردد. امروزه کرمانشاه به عنوان یک پل ارتباطی بین ایران و همسایگان غربی خود شناخته می‌شود. ارتباط بین استان‌های مرزی و مرکزی کشور از طریق کرمانشاه برقرار شده است، از این‌رو در مسیر سفر از تهران به کرمانشاه کامیون‌ها و تریلرهای ترانزیتی مختلفی را خواهید دید.

علاوه‌بر موقعیت تجاری، کرمانشاه شهری با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان است. آثار تاریخی مختلفی از دوران حکومت‌های مختلف در این شهر به چشم می‌خورد و علاوه‌بر آن، جاذبه‌های طبیعی این منطقه نیز چشم‌نواز هستند. از این‌رو سفر از تهران به کرمانشاه در فصول گرم، برای مسافران لذت‌بخش خواهد بود.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمانشاه با خودرو شخصی

مسافت سفر از تهران به کرمانشاه

برای سفر از تهران به کرمانشاه، دو مسیر وجود دارد که طی کردن آن‌ها بین 6 الی 7 ساعت زمان خواهد برد. البته این زمان مربوط به طی کردن دائمی و بدون توقف مسیر است و با احتساب توقف‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت، زمان سفر به کرمانشاه افزایش خواهد یافت.

مسیر نخست سفر به کرمانشاه از شهرهای ساوه و همدان عبور می‌کند. در این مسیر نخست از طریق اتوبان تهران – ساوه و سپس از طریق اتوبان ساوه – همدان، به کرمانشاه خواهید رسید. بخش اعظم این مسیر اتوبان است و اگر قصد دارید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید، این مسیر مناسب شما خواهد بود.

با این حال عبور از اتوبان ساوه – همدان که همواره حادثه‌خیز است، برای برخی رانندگان با تردید همراه می‌شود. آن‌ها می‌توانند از مسیر دوم سفر به کرمانشاه استفاده کنند. این مسیر از اتوبان قم – تهران می‌گذرد و از شهرهای اراک و ملایر عبور می‌کند. بخشی از مسیر دوم سفر به کرمانشاه آزادراه است اما جاذبه‌های طبیعی این مسیر شما را مجذوب خود خواهد کرد. در صورتی که تمایل دارید سفر خود را با حوصله و به آرامی انجام دهید، مسیر دوم با طول تقریبی 560 کیلومتر به شما پیشنهاد می‌شود.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمانشاه با خودرو شخصی

بهترین مسیر سفر از تهران به کرمانشاه

در قسمت قبل اشاره کردیم که دو مسیر برای سفر به کرمانشاه وجود دارد. انتخاب بین یکی از این دو مسیر به سلیقه شما، وضعیت جوی و شرایط ترافیک مسیر بستگی دارد. مسیر نخست یعنی عبور از بزرگراه‌های تهران – ساوه و ساوه – همدان، پیشنهاد نخست ما برای سفر از تهران به کرمانشاه است. این مسیر از نظر مسافت کوتاه‌تر است و می‌توانید با سرعت متوسط بیشتری در اتوبان‌ها برانید. در صورتی که تصمیم دارید مسیر سفر به کرمانشاه را یک‌سره و بدون توقف طولانی‌مدت طی کنید، عبور از مسیر ساوه و همدان پیشنهاد مناسبی خواهد بود.

با این حال آشنا بودن مسیر سفر به کرمانشاه از طریق ساوه و همدان، موجب می‌شود تا اکثر رانندگان از این مسیر به کرمانشاه سفر کنند. این مسیر در تعطیلات بسیار پرتراکم است و با انتخاب آن در تعطیلات چند روزه، ساعات طولانی را در ترافیک سپری خواهید کرد. به همین دلیل اگر قصد دارید تا در تعطیلات به کرمانشاه سفر کنید، پیشنهاد می‌شود مسیر دوم را برای سفر انتخاب کنید. این مسیر طولانی‌تر خواهد بود اما در سوی دیگر دردسر ماندن در ترافیک و درگیر شدن با تصادفات جاده‌ای را از شما دور خواهد کرد.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمانشاه با خودرو شخصی

روستای گردشگری سامان

نقاط دیدنی مسیر سفر به کرمانشاه

نخستین شهری که در مسیر سفر از تهران به کرمانشاه قرار دارد، شهر ساوه در استان مرکزی است. این شهر از گذشته‌های دور به عنوان توقف‌گاه بین‌راهی و محل تجارت اقوام مختلف شناخته شده است. به همین دلیل جاذبه‌های تاریخی متعددی را در ساوه می‌توان یافت. از جمله جاذبه‌های طبیعی ساوه می‌توان به بازار ساوه، قلعه دختر ساوه و دریاچه سد الغدیر اشاره کرد. همچنین اگر به تفرج در طبیعت علاقه دارید، روستای گردشگری سامان محل مناسبی برای شما خواهد بود.

در مسیر سفر از تهران به کرمانشاه پس از عبور از ساوه، به همدان خواهید رسید. شهر همدان که مرکز استانی با همین نام است، یکی از پایتخت‌های باستانی ایران محسوب می‌شود. این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد، از این‌رو توصیه می‌کنیم برای اقامت در همدان به اندازه کافی زمان بگذارید.

نخستین جاذبه گردشگری همدان مجموعه گنجنامه است که در محلی به همین نام قرار دارد. در این محل دو کتیبه هخامنشی از دوران داریوش هخامنشی و جانشینش یعنی خشایارشا قرار دارد. گنجنامه محلی خوش آب و هوا و توریستی است که برای تفرج کوتاه‌مدت مسافران مناسب خواهد بود.

همدان در گذشته‌های دور با نام هگمتانه شناخته می‌شد. بخش قدیمی این شهر اکنون از زیر خاک بیرون آمده است و شما می‌توانید از کوچه‌ها و خیابان‌های باستانی این شهر بازدید کنید. تپه هگمتانه در خیابان اکباتان شهر همدان قرار دارد.

راهنمای سفر از تهران به کرمانشاه با خودرو شخصی

غار علیصدر همدان

یکی از جاذبه‌های طبیعی اعجاب‌آور و مشهور همدان، غار علیصدر است که در فاصله کوتاهی از شهر همدان قرار دارد. این غار و دهکده نزدیک آن اکنون به یک شهرک گردشگری تبدیل شده‌اند و امکانات رفاهی مختلفی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. گنبد علویان، آرامگاه بوعلی سینا و آرامگاه باباطاهر عریان بخش دیگری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری همدان هستند.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمانشاه با خودرو شخصی

هتل کاوه ساوه

پیشنهاد هتل در مسیر تهران به کرمانشاه

نخستین شهری که در مسیر سفر از تهران به کرمانشاه برای اقامت شما پیشنهاد می‌شود، شهر ساوه است. با مراجعه به سایت هتلیار مشاهده خواهید کرد که این شهر دارای یک هتل است. هتل کاوه ساوه با چهار ستاره از نظر مهمان‌پذیری، میزبان مناسبی برای استراحت شما خواهد بود. در صورتی که دیرهنگام از تهران حرکت کرده‌اید یا طی سفر به استراحت فوری نیاز دارید، اقامت در هتل کاوه ساوه پیشنهاد مناسبی برای شما خواهد بود.

شهر بعدی مسیر یعنی همدان، از نظر مراکز اقامتی غنی است. پیشنهاد می‌کنیم تا در سفر از تهران به کرمانشاه، حداقل یک روز را در همدان توقف کنید و از مشاهده جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر لذت ببرید.

در سایت هتلیار، 12 هتل برای همدان ذکر شده است. محبوب‌ترین هتل‌های این شهر هتل چهار ستاره پارسیان، هتل بین‌المللی امیران، هتل کتبیه همدان و هتل آپارتمان سفیر هستند. با این حال هتل‌های دیگری نیز در این شهر آماده پذیرش مسافران هستند. تنوع هتل‌ها در همدان بالا است و از این‌رو برای رزرو یک مرکز اقامتی با بودجه محدود مشکلی نخواهید داشت.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمانشاه با خودرو شخصی

رستوران ناهارخوران ساوه

پیشنهاد رستوران در مسیر تهران به کرمانشاه

طی کردن مسیر سفر از تهران به کرمانشاه حدود شش ساعت به طول می‌انجامد، از این‌رو لازم است تا در برخی شهرهای این مسیر برای صرف غذا توقف کنید. نخستین شهری که در سفر به کرمانشاه میزبان شما برای صرف غذا خواهد بود، شهر ساوه است. رستوران عالیس، رستوران ناهارخوران کشاورز و رستوران پدیده ساوه سه محل معتبر صرف غذا در این شهر هستند.

اگر تصمیم دارید شهر بعدی را برای صرف غذا انتخاب کنید، رستوران‌های همدان میزبان شما خواهند بود. تنوع مناسبی از انواع رستوران‌های سنتی، ایرانی و فرنگی در این شهر به چشم می‌خورد و برای هر سلیقه‌ای، یک رستوران وجود دارد. رستوران دلتا، رستوران ایتالیایی دلژین و رستوران ته چین سه مرکز مشهور صرف غذا در این شهر هستند. البته رستوران‌های دیگری نیز در این شهر آماده پذیرایی از شما خواهند بود.

 

روستای گردشگری سامان

هتل آزادگان کرمانشاه

بهترین اقامتگاه‌های کرمانشاه

یکی از مواردی که در سفر از تهران به کرمانشاه باید بدانید این است که 9 هتل و مرکز اقامتی در شهر کرمانشاه وجود دارند که با توجه به مدت اقامت و میزان بودجه خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید. با مراجعه به سایت هتلیار، می‌توانید انواع هتل‌های کرمانشاه به همراه تجربه کاربری مشتریان قبلی و میزان رضایت آن‌ها را مشاهده کنید.

هتل جمشید کرمانشاه و هتل آزادگان کرمانشاه دو مرکز اقامتی لوکس و گران‌قیمت این شهر هستند که تجربه بی‌نظیری از اقامت را برای شما فراهم خواهند کرد. در صورتی که به اقامت در هتل‌های سنتی علاقه دارید، رزرو اتاق در اقامتگاه بوم گردی میلکان کرمانشاه و هتل لاله بیستون کرمانشاه به شما پیشنهاد می‌شود.

برای افرادی که به دنبال محل اقامت اقتصادی هستند، گزینه‌های بسیاری در کرمانشاه وجود دارد. هتل سینا کرمانشاه و هتل آپارتمان کوروش کرمانشاه دو مرکز اقامتی خوش‌قیمت و باکیفیت برای اقامت شما خواهند بود.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمانشاه با خودرو شخصی

 

کلام آخر، برای بازدید از دیدنی‌های کرمانشاه وقت بگذارید!

در این مطلب از ناواران به بررسی چگونگی سفر از تهران به کرمانشاه پرداختیم و جاذبه‌های گردشگری، مراکز اقامتی و رستوران‌های این مسیر را مورد بررسی قرار دادیم. لازم است تا توجه داشته باشید که شهر کرمانشاه سرشار از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است، بنابراین توصیه می‌کنیم تا زمان لازم را برای بازدید از دیدنی‌های کرمانشاه لحاظ کنید.

در صورتی که تمایل دارید از خدمات اجاره خودرو در کرمانشاه استفاده کنید، می‌توانید این کار را از طریق مراجعه به سایت و اپلیکیشن ناواران انجام دهید. علاوه‌بر آن در صورتی که از مسافران هتل پارسیان یا هتل کوروش کرمانشاه باشید، می‌توانید خدمات کرایه خودرو ناواران را به صورت حضوری دریافت کنید. ناواران مرکزی معتبر برای کرایه خودرو است که امکان اجاره خودرو در تهران، اجاره خودرو در مشهد و بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر کشور را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. از این‌رو می‌توانید بدون نیاز به خودرو شخصی و با اجاره خودرو از شرکت ناواران مسافرت خود را انجام دهید. رزرو خودرو از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن ناواران امکان‌پذیر است و با انتخاب هر شهر، به مجموعه‌ای از خودروهای اقتصادی، ون‌های تجاری و شاسی‌بلندهای لوکس دسترسی خواهید داشت.

 


سفر و گردشگریسفر زمینیسفر با خودرو شخصی