راهنمای سفر از تهران به کرمان با خودرو شخصی
آخرین بروزرسانی در تاریخ 29 مرداد 1401

شهر کرمان که مرکز استانی با همین نام است، یکی از مراکز مهم اقتصادی و فرهنگی خطه جنوب کشورمان محسوب می‌شود. کرمان شهری باستانی است که قدمت آن به زمان هخامنشیان می‌رسد. امروزه کرمان به عنوان مرکز استان پهناور کرمان، یک مرکز اقتصادی مهم و پل ارتباطی پایتخت با بنادر جنوب کشور است. به همین دلیل است که سفر از تهران به کرمان، یک سفر بسیار پرتکرار برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود. کرمان یک مرکز اقتصادی مهم در منطقه جنوب شرق کشور است و تعدد فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه، موجب شده است تا خدمات جانبی همچون کرایه خودرو در کرمان رونق داشته باشند.

مسیر سفر از تهران به کرمان یک مسیر طولانی است که بخش عمده آن از بیابان‌های مرکز کشور عبور می‌کند. طی کردن این مسیر در زمان کوتاهی امکان‌پذیر است، اما برای لذت بردن از سفر و دیدنی‌های کرمان، بایستی زمان کافی را به این رویداد اختصاص دهید. با مجله خودرو ناواران همراه باشید تا در مقاله پیش رو نگاهی به چگونگی سفر از تهران به کرمان داشته باشیم.

 

در ادامه می‌خوانید...

 

راهنمای سفر از تهران به کرمان با خودرو شخصی

مسافت سفر از تهران به کرمان

با نگاهی به محل دو شهر تهران و کرمان روی نقشه، به سادگی متوجه خواهید شد که فاصله بین این دو شهر بسیار زیاد است و از این رو مسافت سفر از تهران به کرمان را نبایستی دست کم گرفت. مسیر مستقیم سفر به کرمان حدود 990 کیلومتر طول دارد که طی کردن بدون وقفه آن به یازده ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

مسیر مستقیم سفر از تهران به کرمان شامل چند بزرگراه است. در نتیجه برای استفاده از این مسیر به پرداخت عوارض نیاز خواهید داشت. در صورتی که این مسیر با ترافیک همراه است یا به تردد در آن علاقه ندارید، می‌توانید از مسیر اصفهان و ابرکوه به کرمان برسید. مسیر دوم سفر به کرمان 1200 کیلومتر طول دارد و طی کردن آن به بیش از 13 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمان با خودرو شخصی

بهترین مسیر سفر از تهران به کرمان

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، برای سفر از تهران به کرمان دو مسیر وجود دارد. مسیر نخست حدود 1000 کیلومتر و مسیر دوم 1200 کیلومتر طول دارند. بدیهی است که مسیر کوتاه‌تر، انتخاب بهتری است. این مسیر به صورت یک راه مستقیم است که بدون واسطه دو شهر تهران و کرمان را به یکدیگر متصل می‌کند.

طول دقیق این مسیر 988 کیلومتر است و برای گذر از آن بایستی از شهرهای قم، کاشان، نایین، یزد، مهریز و رفسنجان عبور کنید تا به کرمان برسید. بخشی از این مسیر به صورت بزرگراه و بخش دیگر به صورت آزادراه است. در صورتی که زمان مناسبی را برای سفر به کرمان انتخاب کنید، طی کردن این مسیر برای شما بسیار ساده خواهد بود.

 

نقاط دیدنی سفر به کرمان

همان‌طور که در قسمت‌ قبل اشاره کردیم، چند شهر تاریخی در مسیر سفر از تهران به کرمان قرار دارند. شهرهای کاشان، نایین و یزد سه شهر مهم این مسیر هستند که در ادامه به بررسی نقاط دیدنی هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت:

 

راهنمای سفر از تهران به کرمان با خودرو شخصی

باغ فین کاشان

دیدنی‌های کاشان

شهر کاشان به عنوان یک مرکز تاریخی در مسیر سفر به کرمان، می‌تواند برای مدت کوتاهی میزبان شما باشد. جاذبه‌های تاریخی این شهر و مناطق اطراف آن بسیار هستند. باغ فین کاشان، خانه تاریخی طباطبایی‌ها و تپه سیلک سه جاذبه گردشگری معروف کاشان هستند. همچنین می‌توانید با عبور از این شهر و در مسیر اتوبان کاشان – نطنز، از روستای تاریخی ابیانه نیز بازدید به عمل آورید.

 

دیدنی‌های نایین

نایین نیز یکی دیگر از شهرهای با قدمت در این مسیر محسوب می‌شود که ارتباط نقاط مرکز و غرب کشور را با یکدیگر برقرار می‌کند. نارین قلعه نایین، خانه تاریخی پیرنیا و بازار تاریخی نایین سه جاذبه تاریخی و گردشگری این شهر هستند.

 

دیدنی‌های یزد

یزد تنها مرکز استانی است که در مسیر مستقیم سفر از تهران به کرمان قرار دارد. دیدنی‌های این شهر بی‌شمار هستند. باغ دولت آباد یزد، آتشکده بهرام یزد و میدان امیرچخماق سه جاذبه دیدنی‌ مشهور شهر یزد هستند. البته در این شهر جاذبه‌های تاریخی فراوانی وجود دارد که برای بازدید از تمامی آن‌ها به زمان کافی نیاز خواهید داشت.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمان با خودرو شخصی

هتل جهانگردی نایین

پیشنهاد هتل در مسیر تهران به کرمان

مسیر سفر از تهران به کرمان نیمی از روز را به خود اختصاص خواهد داد، از این رو توصیه می‌شود که مدت کوتاهی را در این مسیر به استراحت اختصاص دهید. شهرهای بسیاری در این مسیر قرار دارند و شما می‌توانید از سایت هتل‌یار، مراکز اقامتی موجود در این مسیر را مشاهده و رزرو کنید.

نخستین شهری که در مسیر سفر از تهران به کرمان می‌تواند میزبان شما برای استراحت کوتاه باشد، کاشان است. بنابر اطلاعات سایت هتل‌یار، 43 هتل در این شهر قرار دارند که با توجه به سطح بودجه و نیازمندی‌ها خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هتل ماندگار کاشان، اقامتگاه سنتی سرای کاسیان کاشان و اقامتگاه سنتی فلاحتی کاشان سه مرکز اقامت محبوب در این شهر هستند.

شهر بعدی مسیر برای استراحت کوتاه مدت، نایین است. هتل گل نرگس نائین و هتل جهانگردی نائین دو مرکز اقامتی این شهر هستند. اقامت در هتل‌های نائین برای شما هزینه چندانی را در بر نخواهد داشت و با توجه به این‌که نائین در میانه مسیر تهران به کرمان قرار دارد، محل خوبی برای استراحت محسوب می‌شود.

یزد به عنوان تنها مرکز استان در مسیر مستقیم تهران به کرمان، 65 هتل را در خود جای داده است و بازه گسترده‌ای از انتخاب پیش روی مسافران در این شهر قرار دارد. هتل داد یزد، هتل باغ مشیرالممالک یزد و هتل صفاییه یزد سه مرکز اقامتی معتبر و محبوب در این شهر هستند.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمان با خودرو شخصی

رستوران عمارت وکیل

پیشنهاد رستوران در مسیر تهران به کرمان

مسیر سفر از تهران به کرمان بسیار طولانی است، از این‌رو به زمانی برای صرف غذا در راه نیاز خواهید داشت. در ادامه مراکز معتبر صرف غذا در برخی شهرهای مسیر سفر به کرمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

رستوران ملل، رستوران سنتی مظفری و رستوران ایرانی عباسی سه محل معتبر برای صرف غذا در کاشان هستند. برای علاقمندان به غذاهای خارجی و فست فود نیز فست فود توت فرنگی و فود کورت کاشان مال در این شهر توصیه می‌شود.

شهر بعدی این مسیر سفر از تهران به کرمان یعنی نائین، شهر چندان بزرگی نیست و تنها چند رستوران مشهور را در نائین می‌توان یافت. رستوران کویر و رستوران کلبه زعفرونی دو محل معتبر برای صرف غذا در این شهر هستند.

شهر یزد بزرگترین شهر و تنها مرکز استان در مسیر سفر به کرمان است؛ بنابراین تنوع مناسبی از رستوران‌ها در این شهر خواهید یافت. رستوران دراگون، رستوران عمارت وکیل و رستوران گلسرخ سه مرکز محبوب صرف غذا در یزد هستند. البته تنوع رستوران‌ها در این شهر بسیار زیاد است و با توجه به سلیقه خود و راهنمای گردشگری، می‌توانید رستوران دیگری را برای صرف غذا انتخاب کنید.

اگر تصمیم دارید پیش از ورود به کرمان غذا صرف کنید، می‌توانید یکی از رستوران‌های رفسنجان را برای این‌ کار انتخاب کنید. رستوران‌های گیلانی، عمارت خاتون و گلها سه محل قابل اعتماد برای صرف غذا در رفسنجان هستند.

 

راهنمای سفر از تهران به کرمان با خودرو شخصی

هتل جهانگردی کرمان

بهترین اقامتگاه‌های کرمان

نقطه پایانی سفر ما، شهر کرمان است. برای دسترسی به بهترین اقامت‌گاه‌های کرمان، می‌توانید سایت هتل‌یار را بررسی کنید. با مراجعه به این سایت خواهید دید که 14 هتل در شهر کرمان قرار گرفته‌اند. هتل پارس کرمان را می‌توان بهترین مرکز اقامتی در این شهر دانست، چرا که از نظر محبوبیت در سطح بالایی قرار دارد و علاوه‌بر آن خدمات اجاره خودرو را با همکاری ناواران در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

علاوه‌بر هتل پارس، چند مرکز اقامتی معتبر دیگر نیز در این شهر قرار دارند. هتل جهانگردی کرمان، هتل آپارتمان آسام و هتل آپارتمان هیوا سه مورد دیگر از مراکز اقامتی محبوب در این شهر هستند که توسط دیگر مسافران در سایت‌ هتل‌یار برای اقامت توصیه شده‌اند.

 

جمع بندی

در این مقاله از ناواران، راهنمای سفر از تهران به کرمان را مورد بررسی قرار دادیم. سفر زمینی راه نخست رسیدن به مقصد یعنی کرمان است. با این حال راه‌های دیگری نیز برای سفر به این شهر و بازدید از دیدنی‌های کرمان وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از پرواز یا سیستم حمل و نقل عمومی به کرمان سفر کنید و در این شهر از خدمات کرایه خودرو ناواران بهره‌مند شوید.

امکان تحویل خودرو در محل، هتل پارس یا فرودگاه کرمان برای متقاضیان اجاره خودرو از ناواران تدارک دیده شده است؛ بنابراین در صورتی که از طریق پرواز به کرمان سفر کنید، قادر خواهید بود تا خودرو اجاره شده را در فرودگاه این شهر تحویل بگیرید. در حال حاضر خودروهای پژو پارس، رنو تندر 90، رنو ساندرو، کیا سراتو آپشنال، کیا سورنتو و فیدلیتی جزو خدمات اجاره ماشین ناواران در کرمان هستند.

ناواران یکی از موسسات معتبر اجاره خودرو در ایران است که امکان اجاره خودرو در تهران، اجاره خودرو در مشهد و بسیاری دیگر از شهرهای ایران را برای متقاضیان خود فراهم کرده است. خدمات اجاره ماشین ناواران با دیگر موسسات تفاوت دارد، چرا که امکان اجاره خودرو بدون نیاز به ضمانت بانکی همچون چک و سفته برای متقاضیان وجود دارد. برای کرایه خودرو از ناواران، تنها به پرداخت وجه مشخصی به عنوان ودیعه نیاز خواهید داشت و همچنین هزینه اجاره خودرو را نیز باید بپردازید. علاوه‌بر آن ناواران با بسیاری از هتل‌های ایران در اقصی نقاط کشور همکاری دارد که می‌توانید این هتل‌ها را در سایت ناواران یا سایت هتل‌یار مشاهده کنید. در صورت اقامت در هتل‌های یاد شده، امکان دریافت خدمات اجاره خودرو از ناواران را خواهید داشت.